Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX -8,66 898,80 -0,95%
  • DE40 -298,03 22.163,49 -1,33%
  • US500^ +58,70 5.615,65 +1,06%
  • US30^ +576,00 42.005,80 +1,39%
  • EUR/USD +0,00 1,0818 +0,01%
  • WTI +2,44 71,42 +3,54%
  • Gold spot +40,18 3.125,48 +1,30%

di 21-01-14: TT's traffic still to come?

67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 januari 2014 07:48
    Mag ik eerlijk zijn: ik kneep hem behoorlijk of ik er bij ASML dan toch naast zou zitten. Was stevig ingestapt met geschreven puts 70 jun14 en 60 dec15 met een "sub-optimale timing" ;-).

    Als ik de berichten van vandaag zie wordt het alsnog een feestje daar. ASML gaat als voorlopig nog DE technologische parel van Nederland een mooi jaar tegemoet. Het zou me deugd doen als TomTom in 2014 door iedereen ontdekt gaat worden als DE runner-up voor die positie. Het segment waar TT in opereert heeft time-to-market tijden die een factor 10 lager liggen dan bij ASML en vergen dus nog meer van de innovatiekracht.

    Alles wijst erop dat die innovatiekracht bij TomTom volop aanwezig is, gebaseerd op world class kennis en inzicht in verkeersprocessen en snel opgepikte kennis van big data. Hopelijk krijgt het doorontwikkelen van die voorsprong steeds meer de kans, nu niet alles meer in het teken van "overleven" hoeft te staan. Vooral ook bij BS, waar ze mijns inziens "moeiteloos" een ASML-achtige dominantie zouden moeten kunnen opbouwen.

    Wat is het fantastisch als fondsen zich kunnen ontwikkelen op basis van fundamentele kracht en niet meer vatbaar zijn voor TA-computerspelletjes van immorele mensen die niets toevoegen aan de maatschappij! Ratten of wolven, het is maar welk woord je kiest.

    Overigens mogen de transformatieprocessen bij Philips ook wel eens genoemd worden als een voorbeeld waar Nederland zich uit de crisis weet te innoveren. Als we we niet zo dom waren geweest met onze huizenmarkt waren we gewoon samen met Duitsland de top van Europa. Nog een paar jaar geduld en dan zijn we daar weer.
  2. [verwijderd] 22 januari 2014 08:02
    quote:

    Boxingday schreef op 22 januari 2014 01:33:

    [...]nogmaals, niks aan de hand hier totdat hoopmazzel weer de sfeer kwam verpesten.
    En waarom mag ik iets niet meer zeggen, iedereen hier heeft z'n dingen die je elke dag maar weer leest, waarom ben ik de enige die de hele dag te horen krijg dat ik dat niet mag zeggen?
    Ik vind het zo'n onzin elke keer, en keer op keer weer ruzie daardoor.
    Dank je Harrie.Raar dat jij steeds ruzie hebt.Maar ja ,elke alias van je heeft wel een keer ruzie.Sinds jij hier terug bent heb ik heimwee naar Bartje.Haha.

  3. Meryntje 22 januari 2014 08:13
    quote:

    xynix schreef op 22 januari 2014 07:48:

    Mag ik eerlijk zijn: ik kneep hem behoorlijk of ik er bij ASML dan toch naast zou zitten. Was stevig ingestapt met geschreven puts 70 jun14 en 60 dec15 met een "sub-optimale timing" ;-).

    Als ik de berichten van vandaag zie wordt het alsnog een feestje daar. ASML gaat als voorlopig nog DE technologische parel van Nederland een mooi jaar tegemoet. Het zou me deugd doen als TomTom in 2014 door iedereen ontdekt gaat worden als DE runner-up voor die positie. Het segment waar TT in opereert heeft time-to-market tijden die een factor 10 lager liggen dan bij ASML en vergen dus nog meer van de innovatiekracht.

    Alles wijst erop dat die innovatiekracht bij TomTom volop aanwezig is, gebaseerd op world class kennis en inzicht in verkeersprocessen en snel opgepikte kennis van big data. Hopelijk krijgt het doorontwikkelen van die voorsprong steeds meer de kans, nu niet alles meer in het teken van "overleven" hoeft te staan. Vooral ook bij BS, waar ze mijns inziens "moeiteloos" een ASML-achtige dominantie zouden moeten kunnen opbouwen.

    Wat is het fantastisch als fondsen zich kunnen ontwikkelen op basis van fundamentele kracht en niet meer vatbaar zijn voor TA-computerspelletjes van immorele mensen die niets toevoegen aan de maatschappij! Ratten of wolven, het is maar welk woord je kiest.

    Overigens mogen de transformatieprocessen bij Philips ook wel eens genoemd worden als een voorbeeld waar Nederland zich uit de crisis weet te innoveren. Als we we niet zo dom waren geweest met onze huizenmarkt waren we gewoon samen met Duitsland de top van Europa. Nog een paar jaar geduld en dan zijn we daar weer.
    That's the spirrit xynix. AB hiervoor.
    Volgens mij zie je het best wel goed.

    Groet uit Grunn
  4. [verwijderd] 22 januari 2014 10:15
    quote:

    Boxingday schreef op 22 januari 2014 10:07:

    [...]ik begrijp volledig dat jij Bart geweldig vond.
    Liever Bart dan iemand met onaangepast gedrag richting anderen en dan ook nog met een flink portie zelfmedelijden.

    Maar een fijne dag verder Harrie!.Ze zijn hier in mijn tuin een vierde terras aan het aanleggen ,dus ik heb niet de hele dag de tijd voor je.
  5. [verwijderd] 22 januari 2014 10:27
    quote:

    Boxingday schreef op 22 januari 2014 10:21:

    [...]succes met schoffelen in je tuintje.
    (Mooie bijdrage heb je weer geleverd aan het TomTom forum, we leren zoveel van jou)
    Dank je wel!.Zie je ,dat je het wel kan.Sociaal gedrag naar anderen toe.Het is toch aan te leren, blijkt maar weer.

    Je houdt toch wel het duppie in de gaten?.Jouw dagelijkse bijdrage.
  6. [verwijderd] 11 april 2014 14:28
    City of
    Toronto
    Congestion
    Management
    Plan
    2014-2018

    A. Intelligent Transportation Systems 5-Year Cost Potential Benefits
    $ 31,850,000 High

    Communication technology is becoming
    increasingly sophisticated and rapid.
    Intelligent Transportation Systems (ITS) apply
    these advances to the monitoring and
    management of transportation networks. The
    City of Toronto has already made extensive
    progress building an ITS system, including the
    City’s RESCU and SCOOT systems. The
    majority of this system is 20 years old and
    requires regular maintenance to maintain
    operation. The recommended projects under
    this category will continue to strengthen the
    ITS system, helping to manage traffic
    congestion by:
    ? Improving monitoring capabilities to
    improve response times to unexpected
    traffic incidents (e.g. illegal lane
    occupancy, congestion, collisions);
    ? Improving coordination of traffic signals
    with traffic flows;
    ? Increasing the amount and quality of
    traffic information for improved planning,
    prioritizing and performance evaluation;
    ? Increasing the efficiency of
    communication across the City’s network
    of computers and traffic signals; and,
    ? Ensuring equipment is in a state of good repair

    Recommended Initiatives
    A.1 Replacement of ATMS Software
    Update the City’s existing ‘RESCU’ system through a
    new Advanced Traffic Management System, so as to
    enhance monitoring and management of the City’s
    expressways. Target: Deployment by end of 2014.
    A.2 Enhanced Signal Control Modes
    Update the City’s existing ‘SCOOT’ adaptive traffic
    signal management system – where traffic signal
    timing changes based on actual traffic demand. This
    will follow recommendations outlined in the Traffic
    Signal Adaptive Control Review. In addition, pilot a
    feature of the ‘TransSuite’ coordination system that
    uses real time data, collected from sensors in the
    road, to create traffic signal timing plans. Target:
    Enhanced signal control increased from 18% to 25%
    of intersections by 2018.
    A.3 Arterial CCTV Cameras
    Add more closed circuit TV cameras (CCTVs) to the
    City’s arterial road network. Explore cost saving
    opportunities with new construction and new
    developments, such as installing cameras as part of
    work zone monitoring or development permits.
    Target: 30 cameras installed by 2014; another 40 by
    2015, and another 30 by 2016.
    A.4 Arterial Network Monitoring
    Collect traffic flow data to monitor the network – from
    vehicle detectors, fleet vehicles, or purchase of third
    party data. Use algorithms to identify unusual cases of
    traffic congestion in real time with alarms to notify TOC
    operators to take further action.
    A.5 Update and Expand the City’s
    Communications Networks
    Develop a long-term strategy for the traffic
    management communications network. This includes a
    performance evaluation of recently adopted cellular
    wireless technology, to ensure reliability in emergency
    conditions, and plans for a staged expansion of the
    City’s fibre optic network.
    A.6 Replacement of Hardware
    Implement a replacement program of aging
    equipment to ensure system is up-to-date and
    efficient (e.g. CCTV cameras, message signs, etc.).
  7. [verwijderd] 28 mei 2014 19:52
    smart city solutions in China

    gisteren
    Session II: Opportunities, trends & challenges in IoT: (EU & CN Case Study) 13:20 - 14:40 European and Chinese companies provide collaboration case studies on GNSS / IOT /smart city solutions (applications, 4G, mapping, navigation, positioning etc) EU companies: Ms Wu Liping (Nokia), Mr Kirvan (Tomtom) Mr Carlos (Indra), Mr Vialettes (AIRBUS) CN companies: Mr Zheng (Autosoft), Ms Zhang (Erlingyou), Ms Zhao (AutoNavi), Mr Peng (ChinaTopCom) Moderator: Maggie Xie

    www.gnss.asia/sites/gnss.asia/files/2...
67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.124
AB InBev 2 5.538
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.213
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.865
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.846
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.086
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.906
Agfa-Gevaert 14 2.063
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.295
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.051
Alfen 16 25.301
Allfunds Group 4 1.517
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 423
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.953
AMG 971 134.443
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 496
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.063
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.807
Arcelor Mittal 2.034 320.999
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.355
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.623
ASML 1.766 110.306
ASR Nederland 21 4.513
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.958
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449