Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 819,56 0,00%
  • DE40 0,00 20.374,10 0,00%
  • US500^ 0,00 5.358,26 0,00%
  • US30^ 0,00 40.214,00 0,00%
  • EUR/USD +0,00 1,1355 +0,30%
  • WTI 0,00 61,48 0,00%
  • Gold spot -12,48 3.224,98 -0,39%

Unilever - 2e kwartaal 2015

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 21 juli 2015 16:20
    VOORUITBLIK 'Unilever ziet omzet groeien'

    Gepubliceerd op 21 jul 2015 om 14:45 | Views: 806

    AMSTERDAM (AFN) - Unilever heeft zijn omzet de afgelopen maanden zien stijgen. Dat voorspellen analisten in een vooruitblik op de cijfers die de producent van voedings- en verzorgingsmiddelen donderdag voorbeurs presenteert.

    De analisten voorzien gemiddeld een omzet van 13,8 miljard euro voor het tweede kwartaal van 2015. Dat zou 9 procent meer zijn dan een jaar eerder. Voor de eerste helft van het jaar worden opbrengsten van 27 miljard euro voorspeld, tegen 24 miljard euro een jaar eerder. De winst per aandeel ging in de eerste jaarhelft naar verwachting met 15 procent omhoog naar 0,75 euro.

    Analisten van Rabobank voorspellen voor de eerste helft van het jaar een autonome omzetgroei van 3,1 procent. Zij letten bij de resultaten vooral op de ontwikkelingen bij de divisie Personal care, waar de groei de afgelopen jaren stevig is afgezwakt. Daarnaast staan de ontwikkelingen in de VS en China in de schijnwerpers.

    Unilever gaf bij de update over het eerste kwartaal aan dat de tegenwind die het op de valutamarkten voelde was begonnen te draaien. Daarnaast voorspelde het concern een toename van het verkoopvolume in de rest van het jaar.
  2. forum rang 10 voda 22 juli 2015 16:18
    Unilever halfjaaromzet hoger maar onderliggende groei lager - Preview

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Unilever nv (UNA.AE) opent donderdagochtend om 08.00 uur de boeken over de eerste helft van het jaar, waarbij een consensus van tien door Dow Jones geraadpleegde analisten een omzet van EUR26,8 miljard voorziet, wat een stijging van 11% op jaarbasis betekent. Daarentegen verwachten de analisten dat de onderliggende omzetgroei lager uitkomt dan een jaar eerder, op 2,6% (van 3,7%). De aangepaste winst per aandeel komt naar verwachting 13% hoger ten opzichte van een jaar eerder, op EUR0,88. Verder wordt voor het tweede kwartaal een vertraging in de groei bij Foods verwacht ten opzichte van de eerste drie maanden van 2015, toen kon worden geprofiteerd van Pasen. Bij Personal Care zwakte de groei de afgelopen kwartalen flink af en dus kijkt de markt of daar sprake is van een opleving. Wat betreft de divisie Home Care verwachten analisten een verbetering ten opzichte van het eerste kwartaal, toen de traagste groei in vijf jaar werd gerapporteerd. Wel zal het resultaat ver onder het historische groeitempo liggen. Verder wordt vooral de ontwikkeling van de marge sterk in de gaten worden gehouden bij deze divisie. Wat betreft de outlook van Unilever, verwachten de analisten een handhaving van de guidance van een omzetgroei aan de bovenkant van 2-4% in 2015. Omstreeks 14.15 uur noteert het aandeel 0,5% hoger op EUR40,67 terwijl de AEX met 0,6% daalt. (marleen.groen@wsj.com)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  3. forum rang 10 voda 23 juli 2015 16:12
    Unilever profiteert van gunstig valuta-effect maar onderliggende groei minder sterk - Update
    (Update van 'Unilever profiteert van gunstig valuta-effect maar onderliggende groei minder sterk' om nieuwe informatie en actuele koers toe te voegen en alinea's te herschrijven)


    Door Marleen Groen

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Unilever nv (UNA.AE) heeft in de eerste zes maanden van 2015 een hogere omzet geboekt, ondermeer vanwege een gunstig valuta-effect, maar de onderliggende omzetgroei viel lager uit dan een jaar eerder, bleek donderdagochtend bij het openen van de boeken.

    "De eerste helft [van het jaar] toont de vooruitgang aan die we hebben geboekt in de transformatie van Unilever om een consistente, concurrerende, winstgevende en verantwoordelijke groei te leveren", lichtte chief executive Paul Polman de resultaten toe in het persbericht.

    In een conference call zei hij dat er goede resultaten zijn behaald binnen moeilijke marktomstandigheden. Zo blijft de consumentenvraag in het algemeen zwak en binnen de markten waar Unilever actief is zijn de volumes vlak. Binnen de opkomende markten is de groei gematigd, terwijl de groei in Europa en Noord-Amerika verwaarloosbaar is.

    Wat betreft de outlook, zei Unilever donderdag dat men 'streeft naar opnieuw een jaar van volumegroei die voorloopt op onze markten, een stabiele verbetering van de operationele marge en sterke kasstroom'.

    Financieel directeur Jean-Marc Huet verwacht dat de volumes in de tweede helft van het jaar zullen stijgen en dat de prijzen wat zullen afnemen, waardoor de onderliggende omzetgroei wat sterker zal zijn dan de +2,9% in de eerste zes maanden van 2015. De operationele marge zal wel blijven stijgen maar minder hard dan in de eerste helft van het jaar, aldus Huet. In het halfjaar verbeterde de operationele marge met 50 basispunten tot 14,5%, wat volgens analisten van Rabobank en Bernstein boven verwachting was.

    In het halfjaar steeg de omzet met 12% tot EUR27 miljard, van EUR24,1 miljard een jaar eerder, en dit is inclusief een positief valuta-effect van 10%. Analisten gingen uit van een omzet van ongeveer EUR26,8 miljard.

    De onderliggende omzetgroei was met 2,9% minder sterk dan de groei van 3,7% die een jaar eerder werd behaald, maar is wel weer iets beter dan de verwachting van analisten van +2,6%.

    Polman erkende donderdagochtend dat de onderliggende omzetgroei nog steeds onder het niveau ligt waar Unilever toe in staat is. Gemiddeld wordt de omzetgroei voor heel 2015 ingeschat tussen de 3% en 3,5%, zei hij donderdag.

    Bij alle vier de onderdelen van Unilever: Foods, Home Care, Personal Care en Refreshment lag de onderliggende omzetgroei in het halfjaar hoger.

    De onderliggende groei van 3% bij Personal Care werd gedreven door volumes en prijs en zal dankzij de sterke pijplijn in de tweede helft van het jaar naar verwachting verder toenemen. Binnen deze tak is Unilever bezig met het opzetten van een zogenaamde 'Prestige' portefeuille. Daarom nam het de afgelopen tijd de vier luxe huidverzorgingsmerken Murad, Dermalogica, Kate Somerville en REN over.

    Bij Home Care was sprake van een flinke operationele margeverbetering van 220 basispunten, die te maken had met een verbeterde mix en kostenbesparingen. De onderliggende groei kwam in de periode op jaarbasis 4,5% hoger uit.

    Bij Refreshment (+2,7%) en Foods (+1,4%) verbeterden de operationele marge met respectievelijk 60 en 30 basispunten, met name door de lagere overheadkosten.

    Regio gebonden was met name de onderliggende groei binnen de opkomende markten sterk, die kwam op jaarbasis 6% hoger uit, maar nam de groei met 1,3% af binnen de ontwikkelde markten, wat ook terug te zien is binnen Europa en Noord-Amerika, waar de onderliggende omzetgroei op jaarbasis lager uitkwam in de eerste helft van het jaar.

    De totale operationele winst van Unilever daalde in de eerste zes maanden van jaar met 13% tot EUR3,8 miljard, van EUR4,4 miljard in de eerste zes maanden van 2014, terwijl de nettowinst met 11% afnam tot EUR2,7 miljard, van EUR3 miljard een jaar eerder. Per aandeel kwam de aangepaste winst 16% hoger uit op EUR0,91, waar geraadpleegde analisten een aangepaste winst van EUR0,88 hadden voorzien.

    Over het tweede kwartaal wordt een dividend van EUR0,302 uitgekeerd, gelijk aan een kwartaal eerder.

    Omstreeks 11.30 uur noteert het aandeel 2,1% hoger op EUR41,60, terwijl de AEX 0,2% stijgt.


    Door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com

  4. forum rang 10 voda 23 juli 2015 16:14
    Unilever H1 operationele marge ruim boven verwachting - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De operationele marge van Unilever (UNA.AE) in de eerste helft van het jaar is volgens analisten van Bernstein 'ruim boven verwachting', en met name 'uitstekend' bij de Home Care tak, waar sprake was van een stijging van de marge met 220 basispunten. CFO Jean-Marc Huet verwacht dat de volumes in de tweede helft van het jaar zullen stijgen, maar dat de prijzen wat zullen afnemen, waardoor de onderliggende omzetgroei per saldo wat sterker zal zijn dan de +2,9% in de eerste zes maanden van 2015. Omstreeks 10.00 uur noteert het aandeel 1,7% hoger op EUR41,46, terwijl de AEX met 0,3% stijgt.


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  5. Heupie van Salland 2 oktober 2015 08:35
    quote:

    voda schreef op 23 juli 2015 16:14:

    Unilever H1 operationele marge ruim boven verwachting - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De operationele marge van Unilever (UNA.AE) in de eerste helft van het jaar is volgens analisten van Bernstein 'ruim boven verwachting', en met name 'uitstekend' bij de Home Care tak, waar sprake was van een stijging van de marge met 220 basispunten. CFO Jean-Marc Huet verwacht dat de volumes in de tweede helft van het jaar zullen stijgen, maar dat de prijzen wat zullen afnemen, waardoor de onderliggende omzetgroei per saldo wat sterker zal zijn dan de +2,9% in de eerste zes maanden van 2015. Omstreeks 10.00 uur noteert het aandeel 1,7% hoger op EUR41,46, terwijl de AEX met 0,3% stijgt.


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


    Voda. Ik zit vanaf nu ook in UN. Lees o.a. jouw info (ook op andere draadjes) , heeft toegevoegde waarde waarmee ik iets kan. Dank, weet niet hoe ik dit anders kan. Heupie (ps).
6 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.163
AB InBev 2 5.544
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.507
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.892
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.213
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.909
Agfa-Gevaert 14 2.074
Ahold 3.538 74.363
Air France - KLM 1.025 35.332
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.072
Alfen 16 25.503
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.252
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 427
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.271
AMG 972 134.761
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.757
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.106
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.097
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.380
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.759
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.700
ASML 1.767 112.341
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.351
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.463