Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX -36,13 841,29 -4,12%
  • DE40 -1.075,67 20.641,72 -4,95%
  • US500^ 0,00 5.075,84 0,00%
  • US30^ 0,00 38.321,70 0,00%
  • EUR/USD -0,01 1,0960 -0,84%
  • WTI 0,00 62,71 0,00%
  • Gold spot -75,23 3.038,43 -2,42%

8 -14 september 2014: De 6 de 7 de 8 de 9......................het BOD

842 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 hvasd2 9 september 2014 10:05
    quote:

    *Justin* schreef op 9 september 2014 09:36:

    [...]

    6,32 as we speak ;-)
    6,33 en onderweg naar de 6,43 + ;-)

    "Het technische beeld klaart pas echt op indien de weerstand 6,43 (gevormd op 30 maart 2011) "

    Binck
  2. [verwijderd] 9 september 2014 10:05
    quote:

    seren schreef op 9 september 2014 09:52:

    [...]

    Maar elk monopolie is tijdelijk. wikipedia:
    In de praktijk kan een monopolie – behoudens geweld of misbruik – slechts een beperkte tijd bestaan.

    Dit hangt mede af van de ontwikkeltijd en expertise die benodigd is. Eigenlijk denk ik dat alleen Nokia dit op termijn kan doen, dus dan is er weer sprake van een duopolie. Google zou het technisch gezien kunnen, maar niet willen, gezien hun online businessmodel. Ook staan autofabrikanten er niet om te springen, wat meer te maken heeft met 'who owns the data'.
  3. [verwijderd] 9 september 2014 10:08
    quote:

    hvasd2 schreef op 9 september 2014 10:05:

    [...]

    6,33 en onderweg naar de 6,43 + ;-)

    "Het technische beeld klaart pas echt op indien de weerstand 6,43 (gevormd op 30 maart 2011) "

    Binck
    Eerst was die 6,25 de moeder aller weerstanden en dan zou er nu ineens een nieuwe zijn? Nou, als die 6,25 zo makkelijk was, dan moet die 6,43 een peulenschilletje zijn.

  4. mamo 9 september 2014 10:11
    Heel goed vasthouden die aandeeltjes.
    Ik lees dagelijks dit forum en lees hier
    heel veel goede info over TomTom.
    Vooral doorgaan!!
    Weerstand wordt nieuwe bodem.6,25.
  5. [verwijderd] 9 september 2014 10:16
    quote:

    *Justin* schreef op 9 september 2014 10:08:

    [...]
    Eerst was die 6,25 de moeder aller weerstanden en dan zou er nu ineens een nieuwe zijn? Nou, als die 6,25 zo makkelijk was, dan moet die 6,43 een peulenschilletje zijn.
    Justin, ik vroeg mij af: ergens medio augustus had jij het over schrijven van calls. Heb jij daar toen nog wat mee gedaan? Meestal pak jij het allemaal heel verstandig aan en dat idee van geschreven calls stuitte mij destijds wat tegen de borst als "verlies van het geloof".

    Leuk, trouwens, om je hernieuwde enthousiasme te zien.
  6. jaapxx 9 september 2014 10:16
    Die column in het FD is vooral interessant omdat die mede gebaseerd is op een gesprek met TT-bestuurder Corrine Vigreux
  7. [verwijderd] 9 september 2014 10:23
    quote:

    *Justin* schreef op 9 september 2014 10:08:

    [...]

    Eerst was die 6,25 de moeder aller weerstanden en dan zou er nu ineens een nieuwe zijn? Nou, als die 6,25 zo makkelijk was, dan moet die 6,43 een peulenschilletje zijn.

    Hey Justin, allemaal flauwekul die TA. Als er ergens een bom valt is het afgelopen met de pret. De kern van waarheid zit in de psyche van de mens. Mensen zijn overdrijven van nature. Als het goed gaat dan groeien de bomen naar de hemel en bij tegenslag is alles hel en verdommenis. De duitsers noemen dit "Himmelhoch jauchzend, zum tode betruebt". Dus koersen bij positieve resultaten de neiging te ver door te stijgen en bij een negatieve resultaten te ver door te dalen. Dat is het verhaal en al het andere is hobby met de lineaal met interessante namen en termen en het houdt je van de straat. De keren dat je het goed roep je, zie je wel en als je fout zit gewoon vergeten. Als het allemaal zo simpel was dan was Alex inderdaad spekkoper en lees het draadje over deze club er maar eens op na. Dat zijn ze zeker niet. En ik durf best te stellen dan Alex met meer geavanceerde TA modellen werkt dan alle TA specialisten op de diverse fora van IEX samen.

    Ik verwacht overigens ook 0,0 nada van het Apple event. ik denk niet dat daar de naam TomTom gaat vallen en bekendmaking van een overname kan in mijn ogen al helemaal geen sprake zijn want volgens mij heeft het management van TT de plicht om dit wereldkundig te maken zodra er hier sprake van is. Sorry Inspirator, verder vind ik jouw posts wel erg goed maar ik denk dat je hier iets te geinspireerd bent. Mocht ik het mis hebben (en dat hoop ik) dan ben ik man genoeg om hiervoor mijn excuses aan te bieden en jouw te feliciteren (en mezelf dan natuurlijk ook want jouw winst is ook de mijne).

    Fijne dag en dat we maar lekker rustig door stijgen. Een mooie schuine lijn van linksonder naar rechtsboven, zonder te veel spikes, dat zie ik het liefste.
  8. [verwijderd] 9 september 2014 10:25
    quote:

    *Justin* schreef op 9 september 2014 10:05:

    [...]

    Dit hangt mede af van de ontwikkeltijd en expertise die benodigd is. Eigenlijk denk ik dat alleen Nokia dit op termijn kan doen, dus dan is er weer sprake van een duopolie. Google zou het technisch gezien kunnen, maar niet willen, gezien hun online businessmodel. Ook staan autofabrikanten er niet om te springen, wat meer te maken heeft met 'who owns the data'.
    Hoe ver zijn we in de tijd af van dat we ook de auto altijd online is?
  9. NabeursInfoCorrectKaderen 9 september 2014 10:33
    quote:

    gerard_ecb schreef op 9 september 2014 10:25:

    [...]
    Hoe ver zijn we in de tijd af van dat we ook de auto altijd online is?

    Opzich helemaal niet ver, maar helaas is het bereik van de masten niet ver genoeg om elk stukje aarde van dekking te voorzien.
  10. [verwijderd] 9 september 2014 10:39
    quote:

    xynix schreef op 9 september 2014 10:16:

    [...]
    Justin, ik vroeg mij af: ergens medio augustus had jij het over schrijven van calls. Heb jij daar toen nog wat mee gedaan? Meestal pak jij het allemaal heel verstandig aan en dat idee van geschreven calls stuitte mij destijds wat tegen de borst als "verlies van het geloof".

    Leuk, trouwens, om je hernieuwde enthousiasme te zien.
    Ik baal als een stekker man. Ik heb inderdaad wat gekocht en geschreven en die geschreven jongens doen het wat te goed. Tijdwaarde gaat er nog wel uitlopen natuurlijk. Ik denk dat ik het heb gedaan uit voorzichtigheid, die voortkwam uit de plotselinge daling na de goede cijfers. Ik ben blijkbaar ook niet helemaal van staal.

    Mijn enthousiasme is niet hernieuwd trouwens, maar ik ben behoorlijk druk. Zowel met nieuw werk, binnenhalen nieuw werk, diverse deadlines die parallel lopen en dan ook privé nog een hoop dingen die aandacht vragen. En ik ben geen machine die met weinig slaap maar door kan knallen.
  11. [verwijderd] 9 september 2014 10:40
    vind die stijging erg sterk wederom daarom blijf ik zeggen dat mijn gevoel zegt dat Apple de naam TomTom gaat laten vallen in welke hoedanigheid dan ook maar op zeker positief
  12. [verwijderd] 9 september 2014 10:41
    quote:

    gerard_ecb schreef op 9 september 2014 10:25:

    [...]
    Hoe ver zijn we in de tijd af van dat we ook de auto altijd online is?
    Via je smartphone in de ontwikkelde wereld eigenlijk nu al. Als die gecombineerde databundels waar Justin het over heeft voor een losse SIM in de auto er komt, en de infotainment-bouwers daar snel op inspelen met tussentijdse model-upgrades dan zou binnen een jaar of 3 wellicht het overgrote deel van de nieuwe verkopen permanent "online" zijn. Het volledig benutten daarvan in alle aspecten zal nog wel wat langer duren.

    Je kunt wel vrij snel wetgeving gaan zien die dit uit veiligheidsoverwegingen gaat afdwingen.
  13. [verwijderd] 9 september 2014 10:48
    quote:

    *Justin* schreef op 9 september 2014 10:39:

    [...]

    Ik baal als een stekker man. Ik heb inderdaad wat gekocht en geschreven en die geschreven jongens doen het wat te goed. Tijdwaarde gaat er nog wel uitlopen natuurlijk. Ik denk dat ik het heb gedaan uit voorzichtigheid, die voortkwam uit de plotselinge daling na de goede cijfers. Ik ben blijkbaar ook niet helemaal van staal.

    Mijn enthousiasme is niet hernieuwd trouwens, maar ik ben behoorlijk druk. Zowel met nieuw werk, binnenhalen nieuw werk, diverse deadlines die parallel lopen en dan ook privé nog een hoop dingen die aandacht vragen. En ik ben geen machine die met weinig slaap maar door kan knallen.
    Je bent een rund als je met je TomTom-aandeeltjes stunt.

    Fijn dat je ondanks je drukke agenda ons nog blijft verblijden met nuttige info.

    Dirk (Call-centre)
  14. [verwijderd] 9 september 2014 10:49
    quote:

    xynix schreef op 9 september 2014 10:41:

    [...]
    Via je smartphone in de ontwikkelde wereld eigenlijk nu al. Als die gecombineerde databundels waar Justin het over heeft voor een losse SIM in de auto er komt, en de infotainment-bouwers daar snel op inspelen met tussentijdse model-upgrades dan zou binnen een jaar of 3 wellicht het overgrote deel van de nieuwe verkopen permanent "online" zijn. Het volledig benutten daarvan in alle aspecten zal nog wel wat langer duren.

    Je kunt wel vrij snel wetgeving gaan zien die dit uit veiligheidsoverwegingen gaat afdwingen.
    @Gerard van de Europese Centrale Bank.

    Wat Xynix bedoelt het 'waar justin het over heeft'.

    Er komen steeds meer apparaten met internet erin. Google komt bijvoorbeeld met thermostaten zodat je op afstand je verwarming thuis kunt regelen en die ook zelflerend is en energie moet besparen.

    Al dit soort voorwerpen met internet aan boord (the internet of things) gaan natuurlijk niet allemaal met eigen databundel. Anders heb je straks een internetrekening voor je verwarming, je telefoon, etc.

    Er moet dus 1 internetbundel komen waarop je al je telefoons en andere internet 'things' aansluit. Je betaalt dus 1 bedrag. En de auto is gewoon 1 van de 'things' die je bezit die connected zijn met het internet.

    Wel willen autofabrikanten graag zelf de simkaart er in doen en niet volledig van smartphone afhankelijk zijn. Dat heeft te maken met veiligheid, dat navigatie het altijd doet ook als de smartphone stuk is, leeg is, of uit staat. Dat heeft ook met wetgeving te maken.

    Die simkaart biedt namelijk niet alleen mogelijkheid tot navigatie maar ook tot het maken van een emergency call bij een ongeluk waarbij direct je locatie wordt doorgegeven. En voor 'stolen vehicle recovery'.

    Die emergency-call functie wordt verplicht in Europa (project E-Call), terwijl stolen vehicle recovery verplicht is in Brazilie. Er zijn dus ook vanuit overheden trends die ervoor zorgen dat steeds meer auto's connected zijn.
  15. [verwijderd] 9 september 2014 10:53
    quote:

    *Justin* schreef op 9 september 2014 10:39:

    [...]
    Ik baal als een stekker man. Ik heb inderdaad wat gekocht en geschreven en die geschreven jongens doen het wat te goed. Tijdwaarde gaat er nog wel uitlopen natuurlijk. Ik denk dat ik het heb gedaan uit voorzichtigheid, die voortkwam uit de plotselinge daling na de goede cijfers. Ik ben blijkbaar ook niet helemaal van staal.

    Mijn enthousiasme is niet hernieuwd trouwens, maar ik ben behoorlijk druk. Zowel met nieuw werk, binnenhalen nieuw werk, diverse deadlines die parallel lopen en dan ook privé nog een hoop dingen die aandacht vragen. En ik ben geen machine die met weinig slaap maar door kan knallen.
    Mooi dat je er zo open over bent. Je dwingt echt respect af met de manier waarop jij dit forum op de kaart hebt gezet. Ik denk dat niemand zal bestrijden dat heel veel procenten van het bestaansrecht van dit forum op jouw conto mogen worden geschreven.

    Ik hoop dat je niet te veel gaat focussen op het innen van je tijdswaarde voor je nieuwe stappen gaat zetten. Als je weet dat de calls ITM gaan eindigen zou je ook tijdelijk je VBR kunnen gebruiken om NU bij te kopen wat je straks via assignment van de calls gaat kwijtraken. Het rendement van die leeglopende tijdswaarde is hoger dan je VBR vermogenskosten.

    Ik zal ook maar opbiechten waar ik de mist in ben gegaan. Ik had me zo door Putin laten intimideren dat ik op die vrijdag van intraday 5+ alles had gesloten behalve de geschreven puts. Dat kwam omdat ik een meeting inging van meerdere uren en het leek zo in elkaar te donderen dat ik beter op lagere niveaus kon terugkopen (wat ik al veeeeeel eerder had moeten besluiten). Gelukkig heb ik wel weer het lef gehad om de positie -iets kleiner- weer op te bouwen tegen helaas wat hogere koersen. Nu die geschreven puts waardeloos lijken te gaan aflopen ben ik de afgelopen dagen behoorlijk actief geweest aan het koopfront. Over anderhalve week komt de opgeslokte VBR door de geschreven puts weer vrij.

    Ik ben inmiddels weer goed op weg naar all time highs. Ik gun jou meer dan van harte dat je er ook bij bent als de grote klappers gemaakt worden.
  16. [verwijderd] 9 september 2014 11:02
    United Navigation at IFA: “German PND Market Has Stabilized“

    At the IFA consumer electronics trade show in Germany GPS Business News spoke with Klaus Lebherz, head of the PND and Automotive business unit at United Navigation, the company behind the PND brand Becker and the outdoor GPS brand Falk.

    United Navigation, which was previously owned by German tourism publishing group MAIRDUMONT, has been acquired during the summer 2013 by a U.K-based investment fund.

    Klaus Lebherz explained to GPS Business News how his company has maintained his market share and profitability on focussing on high end PNDs and truck navigation.

    The company is currently selling 200-250,000 PND units per year, representing around 12 percent market share in Germany.

    Watch the whole video interview below:
    www.gpsbusinessnews.com/United-Naviga...

    (wel interessant dat ze zijn gekocht door een UK investeringsfonds in zomer 2013. Die doen dat niet als ze geen brood zien in de PND markt)
  17. [verwijderd] 9 september 2014 11:28
    In de video:

    - de markt voor pnd's groeit aan de bovenkant. Live services, extra grote schermen, etc. Dat is waar ook tomtom actief is. Op het hogere prijsniveau.

    - ze komen volgend jaar met map updates via internet. Dit zou heel goed om de tomtom realtime maps kunnen gaan. Ongeveer vanaf minuut 7. En ook de laatste seconden noemt hij het de belangrijkste feature voor consumenten.
842 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.141
AB InBev 2 5.541
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.328
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.909
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.871
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.132
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.907
Agfa-Gevaert 14 2.070
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.304
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.056
Alfen 16 25.367
Allfunds Group 4 1.520
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.125
AMG 972 134.569
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.747
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 497
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.088
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.807
Arcelor Mittal 2.035 321.036
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.362
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.662
ASML 1.766 110.925
ASR Nederland 21 4.517
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.216
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449