Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +17,99 819,25 +2,25%
  • DE40 0,00 19.789,62 0,00%
  • US500^ +88,07 5.148,94 +1,74%
  • US30^ +811,50 38.769,20 +2,14%
  • EUR/USD +0,00 1,0939 +0,24%
  • WTI +0,02 60,89 +0,03%
  • Gold spot +27,77 3.011,35 +0,93%

Ebusco 2025

3.982 Posts
Pagina: «« 1 ... 195 196 197 198 199 200 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. HFL 6 april 2025 18:04
    +----------------------------+
    | 1. Bankruptcy Costs |
    | (Trustee fees, court etc.)|
    +----------------------------+
    ?
    +----------------------------+
    | 2. Secured Creditors |
    | (Mortgage, pledged assets)|
    +----------------------------+
    ?
    +----------------------------+
    | 3. Preferential Creditors|
    | (Tax authority, employees)|
    +----------------------------+
    ?
    +----------------------------+
    | 4. Unsecured Creditors |
    | (Suppliers, unsecured loans)|
    +----------------------------+
    ?
    +----------------------------+
    | 5. Subordinated Creditors |
    | (e.g. junior loans) |
    +----------------------------+
    ?
    +----------------------------+
    | 6. Shareholders |
    | (Last in line) |
    +----------------------------+
    The bus delivered on the 25th March was almost done product. Without announcing the company can deliver 20buses per month, the price will stay under 0.5cent. When the new debt convert into share, the price may further go down a bit. Reorganise supply chain is not a few months work, the loaners knew that, but still decided to loan. If the company has no future at all, then the loaners were fooled.
    Well, to all of us it was investment but now indeed it’s gambling. I can only hope but I don’t spread rumours. The company so far told public about the fact: cancellation of the order, shareholders agreed to new issuance, new loaners, dilutions, layoff employee. They didn’t argue with media. Occasionally, some positive news. They didn’t exaggerate the positive news which will give shorters more opportunities.
    Let’s give the company the best wishes. We will either harvest or be screwed.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 6 april 2025 18:15
    quote:

    Beleggersfront_K10 schreef op 6 april 2025 10:23:

    Volgens de socials van Ebusco zijn 25 maart de eerste 3.0 bussen geleverd in Rouen.

    De beurswaarde van Ebusco is intussen gedaald naar 26m, veel lager dan dit zou je toch niet verwachten.
    Velen verwachten dat het gewoon naar 0 gaat. Dus het laatste gaat lang niet op voor iedereen.
    Verder proberen Gotion en CVI nog gewoon zoveel mogelijk geld eruit te trekken, of er een faillissement uit komt of niet. Zeker voor CVI is dat gewoon standaard modus operandi.
  3. HFL 6 april 2025 21:03
    Here is the translation:

    “Zhongfu Lianzhong will spare no effort to provide high-quality electric bus complete vehicle bodies for EBUSCO, using the most advanced technology and the strictest standards, and jointly drive innovation and development in the bus industry.”
  4. Wouter 6 april 2025 21:08
    Dit gaat over het Chinese bedrijf wat sinds 25 maart de composieten busframes voor Ebusco maakt toch?
  5. HFL 6 april 2025 22:19
    quote:

    Wouter schreef op 6 april 2025 21:08:

    Dit gaat over het Chinese bedrijf wat sinds 25 maart de composieten busframes voor Ebusco maakt toch?
    Yes, I took the news from the company’s website.
  6. HFL 6 april 2025 22:27
    The weight of Ebusco is light in the portfolio of CVI and Gotion. It is strategically important for Gotion.
    So there is no need to spend so much efforts to play around for bankruptcy. It’s nice to have ebusco’s technology but it’s not critical. It’s important to expand the market through Ebusco who is acting in green transportation. The battery used by transportation is still very useful for energy storage. Think about energy produced by sunpanel , wind mill. The market potential is huge in Europe. In Ebusco, they don’t need to play tricks. It’s peanuts.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 april 2025 10:54
    Overgang naar duurzaam openbaar vervoer gaat verre van soepel
    Ondermaatse accu’s, kapotte laadpalen: oude dieselvloot neemt duurzame elektrische bussen weer over

    Koen Nederhof
    25 feb. 2025in Binnenland

    De overgang van fossiele naar elektrische bussen zorgt voor hoofdbrekens in het openbaar vervoer. Netcongestie, laadpalen die het niet doen, niet leverbare stekkerbussen en ondermaatse accu’s nopen tot maatregelen. Inmiddels rijden honderden vervangende diesels rond.

    © ANP / HH

    De overgang naar elektrische bussen gaat nog niet bepaald soepel: door problemen met de accu’s en met opladen, maar ook netcongestie moet steeds vaker de oude dieselvloot weer worden ingezet om passagiers van a naar b te brengen.

    Het klinkt ideaal; een buschauffeur kan bij station Apeldoorn zijn e-bus onder een oplaadpunt rijden en via een pantograaf even snel bijladen. „Maar de weg is een beetje verzakt, waardoor de pantograaf soms geen contact maakt”, vertelt een woordvoerder van busbedrijf EBS.
    Overgang naar elektrische bussen

    De overgang naar duurzaam openbaar vervoer gaat verre van soepel. Vervoerders lopen tegen netcongestie aan, krijgen elektrische bussen veel te laat binnen of merken dat de actieradius tegenvalt. Het winterweer van de afgelopen maanden zorgde voor extra perikelen; daardoor gaan accu’s immers sneller leeg. „Dan moeten bussen naar een bijlaadplek, maar daar staan laders die het niet of half doen”, zegt EBS.
  8. forum rang 4 kweetnie 7 april 2025 10:57
    Wat nu te doen?
    Toch nog bijkopen, om zo je gak naar beneden te krijgen en bij een eventuele overname er dan weer winst / minder verlies wordt gemaakt.
    Verkopen, omdat het zou kunnen dat er een faillissement aanstaande is (alhoewel ik zelf niet verwacht dat ze dit gaan doen, maar je weet nooit)
    Niets doen, rustig afwachten wat er komen gaat en maar het beste hopen dat er weer kapitaal binnen komt na uitlevering van bussen. Ook de lasten die minder worden door minder personeelskosten, panden die niet meer in gebruik worden genomen etc.

    Erg lastig allemaal mede door alle onzekerheid in de wereld en dan nu ook nog eens die m.fkezen daar in de VS
  9. forum rang 7 lucas D 7 april 2025 10:58
    De les van bovenstaande bericht uit de T. is dat er bij meerdere busbedrijven en leveranciers bussen meer speelden dan alleen het niet afleveren van bussen. Zoals een netconsessie die van de een naar het andere busbedrijf overgeschreven moeten worden, wat niet zomaar gaat.
  10. forum rang 10 voda 7 april 2025 10:59
    Leuk hoor, dat elektrisch rijden ...

    Dure les voor Qbuzz: reiziger betaalt de prijs voor stroomstress en tekort aan bussen
    Koen Nederhof

    2 uur geleden in Financieel

    Amersfoort - OV-gigant Qbuzz kreeg recent een recordboete van €3,5 miljoen voor ondermaats vervoer in Zuid-Holland. Dat reizigers in de kou stonden, erkent directeur Annemarie Zuidberg direct. Maar een concessiewissel is simpelweg te complex geworden door netcongestie, ingewikkelde techniek, elektrificatie en onmin tussen vervoerders. ,,We moeten hier als sector van leren, zo bewijzen we onszelf en elkaar geen dienst.”

    Zuidberg denkt op het hoofdkantoor van Qbuzz even terug aan oprichtingsjaar 2008. ,,We wonnen toen twee kleine concessies. Toen zeiden we dat als we vijf dingen geregeld hadden, dat het wel goed kwam. We moesten bussen, goede koffie, diesel, een dienstenkaart voor iedere chauffeur en stempels hebben. Tegenwoordig zijn we een soort it-bedrijf: in een bus zit 7 kilometer kabel.’’

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/106933638...
  11. forum rang 4 Kanhetlager 7 april 2025 12:32
    quote:

    voda schreef op 7 april 2025 11:00:

    Zie ook:

    Overgang naar duurzaam openbaar vervoer gaat verre van soepel
    Ondermaatse accu’s, kapotte laadpalen: oude dieselvloot neemt duurzame elektrische bussen weer over

    www.telegraaf.nl/nieuws/1977389296/on...
    Ja, dat is te verwachten als je niet bij een goede producent als bijvoorbeeld Ebusco je bussen aanschaft maar bij goedkope Temu bedrijven!
  12. Mohandes 7 april 2025 12:39
    quote:

    Huubke schreef op 17 januari 2025 09:13:

    Denk dat we moeten begrijpen dat Ebusco niet bij een 'concurrent' de bus in China laat
    bouwen.
    Ze kopen bouwcapaciteit bij een busbouwer die ook voor andere merken de bussen in elkaar schroeft.
    Beetje zoals Nedcar in het verleden. Je koop / huurt gewoon een assemblagelijn en personeel.
    Dus de Chinese partij is er alles aan gelegen om het voor Ebsuco een succes te laten worden.
    Die assemblagelijn werkt liever voor het Chinese bedrijf, dat de boedel van Ebusco uiteindelijk op zal kopen.
  13. boialvo1978 7 april 2025 13:53
    quote:

    Forecast2006 schreef op 7 april 2025 11:54:

    Denk dat we op 30 April worden verrast.

    Kind regards,
    Forecast
    positief of negatief?
  14. forum rang 6 €URO-Trader 7 april 2025 13:59
    In principe kan electrisch rijden alleen maar goedkoper worden. Minder aanvoer naar de VS, meer aanbod naar Europa, dus goedkoper geleverd. Kan zomaar zijn dat de kostprijs van een elektrische bus lager komt te liggen. Contra negatief wordt dan een mooie plus!

    businessam.be/tarieven-van-trump-kunn...
  15. Wouter 7 april 2025 14:05
    Lijkt er een reden te zijn voor deze koersstijging? Komt er nieuws aan of zijn er koopjesjagers aan de gang die proberen te profiteren
3.982 Posts
Pagina: «« 1 ... 195 196 197 198 199 200 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.150
AB InBev 2 5.543
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.397
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.916
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.883
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.168
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.908
Agfa-Gevaert 14 2.070
Ahold 3.538 74.354
Air France - KLM 1.025 35.309
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.056
Alfen 16 25.425
Allfunds Group 4 1.522
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.172
AMG 972 134.613
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.751
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.096
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.055
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.365
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 29
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.678
ASML 1.767 111.333
ASR Nederland 21 4.519
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.247
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.455