Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +0,32 819,56 +0,04%
  • DE40 -188,63 20.374,10 -0,92%
  • US500^ 0,00 5.358,26 0,00%
  • US30^ 0,00 40.214,00 0,00%
  • EUR/USD +0,02 1,1351 +1,39%
  • WTI 0,00 61,48 0,00%
  • Gold spot +62,24 3.237,46 +1,96%

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Terug naar 120 km/u op snelwegen

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 januari 2023 21:14
    'Gewoon 120 km/u zoals dat vroeger altijd het geval was.
    In feite is Nederland overdag één provinciale weg. Ergernis: auto's
    gaan inhalen met 101 km/u, daardoor krijg je veel oponthoud. '


    EENS of ONEENS.
  2. forum rang 5 DurianCS 19 januari 2023 22:09
    quote:

    Geldzaken schreef op 19 januari 2023 21:14:

    'Gewoon 120 km/u zoals dat vroeger altijd het geval was.
    In feite is Nederland overdag één provinciale weg. Ergernis: auto's
    gaan inhalen met 101 km/u, daardoor krijg je veel oponthoud. '


    EENS of ONEENS.
    Wat mij betreft afschaffen van s'avonds 120/130 (op de meeste plaatsen)
  3. forum rang 6 marique 20 januari 2023 10:57
    Mijn ervaring is dat sinds invoering van 100 km/u het verkeer aanzienlijk rustiger en gelijkmatiger is. Tijdverlies vergeleken met 120 km/u is verwaarloosbaar. Mede doordat alle auto's vrijwel dezelfde rijsnelheid hebben en er slechts uiterst zelden sprake is van vervelende harmonicaeffect. En zoals iedere weggebruiker uit ervaring weet, zorgt het harmonicaeffect voor vertraging.
  4. forum rang 6 jowi 20 januari 2023 11:08
    Mijn ervaring is dat het met 100 km per uur op bumperkleven lijkt.
    Hoeveel zijn er wel niet die tussen de 100- en 105 langzaam inhalen met als resultaat dat alle rijstroken volstromen.
    Hup 120 km per uur of meer.
  5. forum rang 6 marique 20 januari 2023 11:40
    Tijdens spits maakt het niet uit wat de maximumsnelheid is. Iedereen sukkelt bumper aan bumper voort.
    Buiten spits komt het incidenteel voor dat een langzame inhaler heel even een achterliggende auto ophoudt.
  6. forum rang 7 ffff 20 januari 2023 12:02
    Mijn ervaring is dat ik voortdurend boetes krijg voor net ietsepietsje te hard gereden. Al mijn boetes betreffeen een overschrijding van slechts 5 tot 8 km per uur, dus nooit 110 km rijden waar je 70 mag rijden maar wel steeds een boete bij 56 km per uur waar je maar 50 mag rijden of 96 km per uur waar je maar 90 mag rijden.
    Ergerlijk vooral omdat als je je werkelijk aan de snelheden houdt er voortdurend vrachtwagens in de kont van je auto zitten te drukken en dat werkt ook op je zenuwen.
    Door de vele boetes rijd ik nu werkelijk als een heel oude opa, keurig netjes zoals het hoort, maar.....ik vind dat voortdurend opletten of je niet een paar kilometer per uur te hard rijdt veel en veel vermoeiender dan met een grandioze auto, four wheel drive ietsepietsje te hard rijden.

    Tegenwoordig rijd ik echt " onaangenamer" , meer geïrriteerd achter het stuur door die voortdurende veranderingen van snelheden en dan vooral oppassen dat ik er weer niet een paar km erboven zit.

    Overigens wel een melkkoe voor de Overheden. Miljarden rijven ze er totaal mee binnen.

    Peter
  7. forum rang 4 Kees1 20 januari 2023 12:38
    quote:

    ffff schreef op 20 januari 2023 12:02:

    Mijn ervaring is dat ik voortdurend boetes krijg voor net ietsepietsje te hard gereden. Al mijn boetes betreffeen een overschrijding van slechts 5 tot 8 km per uur, dus nooit 110 km rijden waar je 70 mag rijden maar wel steeds een boete bij 56 km per uur waar je maar 50 mag rijden of 96 km per uur waar je maar 90 mag rijden.
    Ergerlijk vooral omdat als je je werkelijk aan de snelheden houdt er voortdurend vrachtwagens in de kont van je auto zitten te drukken en dat werkt ook op je zenuwen.
    Door de vele boetes rijd ik nu werkelijk als een heel oude opa, keurig netjes zoals het hoort, maar.....ik vind dat voortdurend opletten of je niet een paar kilometer per uur te hard rijdt veel en veel vermoeiender dan met een grandioze auto, four wheel drive ietsepietsje te hard rijden.

    Tegenwoordig rijd ik echt " onaangenamer" , meer geïrriteerd achter het stuur door die voortdurende veranderingen van snelheden en dan vooral oppassen dat ik er weer niet een paar km erboven zit.

    Overigens wel een melkkoe voor de Overheden. Miljarden rijven ze er totaal mee binnen.

    Peter
    Beter is flitsmeister aanzetten en weer op de oude manier gaan rijden. Als flitsmeister je waarschuwt neem je even gas terug en daarna kun je weer doorrijden. Werkt perfect.
  8. forum rang 7 ffff 20 januari 2023 12:41
    Kees, werkt maar ten dele: bij trajectcontroles, steeds meer toegepast heb je niets aan flitscontroel, maar wel een vette bon voor een paar kilometertjes meer
  9. forum rang 4 Kees1 20 januari 2023 12:45
    quote:

    ffff schreef op 20 januari 2023 12:41:

    Kees, werkt maar ten dele: bij trajectcontroles, steeds meer toegepast heb je niets aan flitscontroel, maar wel een vette bon voor een paar kilometertjes meer
    Bij trajectcontroles zoals op de A4 (bij Schiphol) word ik altijd keurig gewaarschuwd (met een geluidje en een stem), zowel bij het begin als het einde. Als je het einde hoort weet je meteen dat je het gas kunt intrappen. Let ook op de auto's om je heen, dan zie je dat je niet de enige bent die het op deze manier aanpakt.
  10. basberg 20 januari 2023 12:48
    Mijn ervaring is dat er veel meer auto's links blijven hangen - gaten van 500 meter tussen twee vrachtwagens die rechts rijden en een sliert van auto's die op de linkerbaan blijft hangen want de voorste is met 96 km/uur die vrachtwagen aan het inhalen die 93 rijdt. . Ook merk ik dat er velen gewoon 130 rijden op stillere wegen ( richting het Noorden) en gas terugnemen op de plaatsen waar Flitsmeister de camera's aangeeft. Ook blijft die 100 km slaapverwekkend als je veel op de weg zit en het rustig is , de 100 wordt toch wel van toegepast als het druk wordt.
  11. forum rang 7 ffff 20 januari 2023 12:49
    Goede tip, Kees. Bedankt want moet bij mij zeker gaan renderen.
  12. forum rang 10 voda 20 januari 2023 13:07
    Ik rij meestal tussen de 100-110, trajectcontroles uitgezonderd. Ik rij best wel veel (tussen 25000-28000km per jaar), maar nog nooit hiervoor een bon gehad. Wel een tijdje geleden een bon voor 86km, waar je 80 mocht.
  13. [verwijderd] 21 januari 2023 22:34
    De wet is de wet en daar moet je aan houden.

    Je kan echter wel discussiëren.

    Iemand die wil "jagen" rijdt al snel 20 a 30 km/u dan toegestane snelheid, maar iemand die per ongeluk
    even niet oplet, wordt gepakt bij 5 km./u. Moet je dan continu op je snelheidsmeter kijken, dat lijdt ook af..

    Persoonlijk ben ik een voorstander van een marge systeem. Tot 15 a 20 km/u boven de toegestane snelheid
    krijgt men GEEN bekeuring, maar rijdt men bijv. 16 of 21 km/u te snel, dan krijgt men de volle laag.
  14. forum rang 5 DurianCS 22 januari 2023 00:13
    quote:

    Geldzaken schreef op 21 januari 2023 22:34:

    De wet is de wet en daar moet je aan houden.

    Je kan echter wel discussiëren.

    Iemand die wil "jagen" rijdt al snel 20 a 30 km/u dan toegestane snelheid, maar iemand die per ongeluk
    even niet oplet, wordt gepakt bij 5 km./u. Moet je dan continu op je snelheidsmeter kijken, dat lijdt ook af..

    Persoonlijk ben ik een voorstander van een marge systeem. Tot 15 a 20 km/u boven de toegestane snelheid
    krijgt men GEEN bekeuring, maar rijdt men bijv. 16 of 21 km/u te snel, dan krijgt men de volle laag.
    Ja, dan gaat iedereen dus 15-20 km/u te hard rijden en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Ik gebruik nu mijn cruise control om niet op te hoeven letten en dan staat die 15-20 hoger.
  15. jrxs4all 22 januari 2023 17:07
    quote:

    Geldzaken schreef op 21 januari 2023 22:34:

    De wet is de wet en daar moet je aan houden.

    Je kan echter wel discussiëren.

    Iemand die wil "jagen" rijdt al snel 20 a 30 km/u dan toegestane snelheid, maar iemand die per ongeluk
    even niet oplet, wordt gepakt bij 5 km./u. Moet je dan continu op je snelheidsmeter kijken, dat lijdt ook af..

    Persoonlijk ben ik een voorstander van een marge systeem. Tot 15 a 20 km/u boven de toegestane snelheid
    krijgt men GEEN bekeuring, maar rijdt men bijv. 16 of 21 km/u te snel, dan krijgt men de volle laag.
    Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

    Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
  16. [verwijderd] 22 januari 2023 19:00
    quote:

    jrxs4all schreef op 22 januari 2023 17:07:

    [...]

    Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

    Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
    Neem nu a.u.b. niet die paar kilometer al te letterlijk graag en kom niet direct met woorden als fake news, iedereen begrijpt
    wat ik bedoel. Men weet dat reeds een margesysteem bestaat, maar de marges zijn veel te krap. Dat wilde ik aangeven.
  17. [verwijderd] 22 januari 2023 19:42
    quote:

    jrxs4all schreef op 22 januari 2023 17:07:

    [...]

    Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

    Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
    Margesysteem voor de duidelijkheid:
    www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhav...

    4 km/u als ondergrens wordt gehanteerd. Rijdt men 105 km/u (dus 5 km/u te snel!) , dan krijgt men een bekeuring voor 1/km (men mag 104 km/u. op de snelweg overdag). Zoals ik al aangaf, als je dus 5 km/u. te snel rijdt krijg je een boete. Rijdt men 108 km/u., krijgt men voor 4 km./u. boete. Niks geen fake news ! Of ik moet dit verkeerd berekend hebben dan graag uitleg met berekening
  18. forum rang 5 DurianCS 22 januari 2023 21:11
    quote:

    jrxs4all schreef op 22 januari 2023 17:07:

    [...]

    Dat marge systeem bestaat al. Je krijgt namelijk eerst 3 km/u meetcorrectie cadeau en na dat cadeau wordt er ook nog pas bekeurd vanaf 4 km/u te snel en bij een snelheidslimiet van 100 of 120 km/u vanaf 5 km/u te snel.

    Een boete met 5 km/u te snel rijden is dus fake news, in werkelijkheid reed je dan 7 of 8 km/u te snel. En op de teller minstens 10 km/u te snel.
    De meetcorrectie kan terecht zijn, dus daar moet je je niet rijk mee rekenen. En de gehanteerde marge is vrij krap, dat klopt, maar je kiest er zelf voor om tegen de grens aan te gaan zitten. Met een cruise control werkt dat overigens heel goed.
  19. forum rang 8 josti5 23 januari 2023 09:04
    quote:

    DurianCS schreef op 22 januari 2023 21:11:

    [...]
    De meetcorrectie kan terecht zijn, dus daar moet je je niet rijk mee rekenen. En de gehanteerde marge is vrij krap, dat klopt, maar je kiest er zelf voor om tegen de grens aan te gaan zitten. Met een cruise control werkt dat overigens heel goed.
    'Tegen de grens aan zitten': ga maar eens 10-20 km onder het maximum rijden op de snelweg - zeker in het buitenland ben je dan een gevaar, zowel voor anderen, als voor jezelf.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.161
AB InBev 2 5.544
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.504
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.892
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.212
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.909
Agfa-Gevaert 14 2.074
Ahold 3.538 74.361
Air France - KLM 1.025 35.329
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.068
Alfen 16 25.502
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.251
AMG 972 134.756
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.754
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.106
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.095
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.379
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.758
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.697
ASML 1.767 112.204
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.344
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.463