Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 839,29 0,00%
  • DE40 +580,73 20.954,83 +2,85%
  • US500^ -3,13 5.405,20 -0,06%
  • US30^ -17,50 40.539,30 -0,04%
  • EUR/USD 0,00 1,1342 -0,10%
  • WTI +0,19 61,86 +0,31%
  • Gold spot +16,41 3.225,93 +0,51%

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3068 3069 3070 3071 3072 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 bp5ah 29 september 2020 23:57
    quote:

    Greyhounds schreef op 29 september 2020 23:55:

    [...]Had het al gelezen maar ja die kunnen er misschien ook wel een keertje naast zitten toch??
    Oh makkelijk, en dat zitten ze ook vaak genoeg. Hierboven stond ook we hadden beter negatief kunnen zijn in Januari op € 27,50 dan nu op €11.

    Eerst maar eens zien morgen.
  2. forum rang 10 bp5ah 30 september 2020 00:09
    Oil Inventories Fell by 831,000 Barrels Last Week: API

    Investing.com - U.S. oil stockpiles fell last week, but worries remain that oil demand will likely fade amid signs of increasing Covid-19 cases in the U.S. and abroad.

    U.S. crude inventories fell by 831,000 barrels last week, according to an estimate released Tuesday by the American Petroleum Institute, after a build of 691,000 barrels the previous week.

    Crude Oil WTI Futures, the U.S. benchmark for oil, was down 3.5% after settling 3.2% lower at $39.29 a barrel on Tuesday.

    The build comes a day ahead of the official government report expected to show weekly U.S. crude supplies rose by 1.57 million barrels last week.
  3. forum rang 6 matad 30 september 2020 00:30
    [quote alias=niceguy19502020 id=12770248 date=202009291952]
    Arthuradis, dat is wel vrijdag de 13e hé, dus niet onder een ladder doorlopen en pas op voor een zwarte kat. Succes hoor!
    [/quote

    Wat jammer dat je op dit draadje zoveel domme posts moet door scrollen.
    Maar u slaat werkelijk alles. Maak eerst de kleuterschool eens af.
    Groet.
  4. MotR 30 september 2020 01:22
    quote:

    Yes we can schreef op 29 september 2020 18:35:

    [...]
    Klopt inderdaad, elektriciteit moet ook vertransporteerd worden... trouwens het bedrag waarover wordt gesproken... 5 triljoen dollar :) zonder dan de transportkosten te rekenen, yeah ! Goed bezig zou ik zeggen.
    Natuurlijk zet je die zonnepanelen niet alleen in de Sahara neer. Dat was niet het punt ook van het artikel in Forbes. Het geeft aan dat je niet de hele wereld vol hoeft te bouwen met zonnepanelen om genoeg energie te hebben van de zon zoals beweerd werd in dit forum.

    Daarnaast hebt ook nog wind en windmolens kun je op zee zetten. En als er genoeg capaciteit is zet je via elektrolyse het overschot om in waterstof.

    Er staat geen 5 triljoen in het artikel maar 5 trillion. Dat is 5000 miljard dollar, wat nog geen 10% is van het wereld bbp in een jaar. Als je dat over 10 jaar uitspreid heb je het over nog geen 1% per jaar om in 10 jaar dat punt te bereiken. Natuurlijk zijn er ook nog veel andere kosten om het elektriciteits netwerk aan te passen etc.

    Om een gevoel te geven hoeveel die 5000 miljard is: de huidige investeringen in energie per jaar op wereldschaal schommelen tussen de 1500 en 1900 miljard dollar per jaar.

    Ik denk dat velen op dit forum onderschatten hoe snel het kan gaan als de wereld, om wat voor reden dan ook, besluit om er echt werk van te maken. En persoonlijke meningen over klimaatverandering, en of duurzame energie nu nodig zijn of niet zijn irrelevant. Voor mij als belegger is het goed voorstelbaar dat het gaat gebeuren en dat maakt een bedrijf als Shell risicovoller om in te investeren.
  5. Cornel1959 30 september 2020 06:23
    quote:

    MotR schreef op 30 september 2020 01:22:

    [...]

    Natuurlijk zet je die zonnepanelen niet alleen in de Sahara neer. Dat was niet het punt ook van het artikel in Forbes. Het geeft aan dat je niet de hele wereld vol hoeft te bouwen met zonnepanelen om genoeg energie te hebben van de zon zoals beweerd werd in dit forum.

    Daarnaast hebt ook nog wind en windmolens kun je op zee zetten. En als er genoeg capaciteit is zet je via elektrolyse het overschot om in waterstof.

    Er staat geen 5 triljoen in het artikel maar 5 trillion. Dat is 5000 miljard dollar, wat nog geen 10% is van het wereld bbp in een jaar. Als je dat over 10 jaar uitspreid heb je het over nog geen 1% per jaar om in 10 jaar dat punt te bereiken. Natuurlijk zijn er ook nog veel andere kosten om het elektriciteits netwerk aan te passen etc.

    Om een gevoel te geven hoeveel die 5000 miljard is: de huidige investeringen in energie per jaar op wereldschaal schommelen tussen de 1500 en 1900 miljard dollar per jaar.

    Ik denk dat velen op dit forum onderschatten hoe snel het kan gaan als de wereld, om wat voor reden dan ook, besluit om er echt werk van te maken. En persoonlijke meningen over klimaatverandering, en of duurzame energie nu nodig zijn of niet zijn irrelevant. Voor mij als belegger is het goed voorstelbaar dat het gaat gebeuren en dat maakt een bedrijf als Shell risicovoller om in te investeren.
    Over die wereld volbouwen met zonnepanelen dat was ik. Natuurlijk is dat beeldspraak. En in dat voorbeeld ging het over waterstof. Er gaat veel energie verloren met het maken van waterstof. Factor 3 ongeveer. Verder is het zo dat zonne energie en windmolens nooit een stabiel electriciteits netwerk kunnen vormen. Om maar niet te spreken over de infrastructuur. Sommige ontwikkelingen gaan snel. Deze zal langzaam gaan.
  6. [verwijderd] 30 september 2020 07:19
    quote:

    Cornel1959 schreef op 30 september 2020 06:23:

    [...]

    Over die wereld volbouwen met zonnepanelen dat was ik. Natuurlijk is dat beeldspraak. En in dat voorbeeld ging het over waterstof. Er gaat veel energie verloren met het maken van waterstof. Factor 3 ongeveer. Verder is het zo dat zonne energie en windmolens nooit een stabiel electriciteits netwerk kunnen vormen. Om maar niet te spreken over de infrastructuur. Sommige ontwikkelingen gaan snel. Deze zal langzaam gaan.
    Klopt niet dat waterstof maken factor 3 enefgieverlies is. Een electrolyzer haalt 80% efficientie. En sofc electrolyzer heeft zelfs een theoretisch maximum van 100%. Sorry kan niet tegen verkeerde technische veronderstellingen.. formuleer ze correct aub.
  7. [verwijderd] 30 september 2020 07:50
    Rijden op waterstof gaat het voorlopig niet worden (voor auto’s in ieder geval). Daarom zetten vrijwel alle autofabrikanten in op elektrisch rijden. Als je er een beetje in gaat verdiepen dan zie je dat elektrisch rijden het continu wint van rijden op waterstof.

    Waterstofauto’s vs Elektrisch rijden: Hoe ziet de toekomst eruit?

    www.google.co.uk/amp/s/deduurzameadvi...

    Rijden op waterstof kent ook zo zijn nadelen. Volgens berekeningen van Auke Hoekstra, (mobiliteitsonderzoeker aan de TU Eindhoven) is er voor de productie van voldoende groene waterstof om 100 kilometer te rijden, maar liefst drie keer zoveel energie nodig dan een vergelijkbare elektrische auto direct op diezelfde stroom te laten rijden. Manfred Schrödl (hoogleraar van de TU Wenen) berekent dat de productie van waterstof momenteel zo’n 2,4 keer meer energie kost.

    +

    Ondanks de voordelen van rijden op waterstof, worden door experts geen directe overstap van elektrisch naar waterstof verwacht. Door ontwikkelingen in het productieproces wordt verwacht dat batterijen op korte termijn veel milieuvriendelijk ontwikkelt kunnen worden. Ook wordt verwacht dat de actieradius de komende jaren flink zal blijven uitbreiden. Zolang er geen manieren worden gevonden om met minder stroom meer waterstof te winnen, zullen de huidige voordelen van waterstof dus waarschijnlijk geen stand houden.

  8. Cornel1959 30 september 2020 08:00
    quote:

    Underdog schreef op 30 september 2020 07:19:

    [...]

    Klopt niet dat waterstof maken factor 3 enefgieverlies is. Een electrolyzer haalt 80% efficientie. En sofc electrolyzer heeft zelfs een theoretisch maximum van 100%. Sorry kan niet tegen verkeerde technische veronderstellingen.. formuleer ze correct aub.
    De artikelen die ik er over kan vinden geven aan een fors energieverlies. De 80% efficiency bij electrolyze is theoretisch mogelijk maar vooral (verre) toekomstmuziek. Lees ik. Maar goed ik ben geen scheikundige.
  9. Cornel1959 30 september 2020 08:02
    quote:

    PieterDerksen schreef op 30 september 2020 07:50:

    Rijden op waterstof gaat het voorlopig niet worden (voor auto’s in ieder geval). Daarom zetten vrijwel alle autofabrikanten in op elektrisch rijden. Als je er een beetje in gaat verdiepen dan zie je dat elektrisch rijden het continu wint van rijden op waterstof.

    Waterstofauto’s vs Elektrisch rijden: Hoe ziet de toekomst eruit?

    www.google.co.uk/amp/s/deduurzameadvi...

    Rijden op waterstof kent ook zo zijn nadelen. Volgens berekeningen van Auke Hoekstra, (mobiliteitsonderzoeker aan de TU Eindhoven) is er voor de productie van voldoende groene waterstof om 100 kilometer te rijden, maar liefst drie keer zoveel energie nodig dan een vergelijkbare elektrische auto direct op diezelfde stroom te laten rijden. Manfred Schrödl (hoogleraar van de TU Wenen) berekent dat de productie van waterstof momenteel zo’n 2,4 keer meer energie kost.

    +

    Ondanks de voordelen van rijden op waterstof, worden door experts geen directe overstap van elektrisch naar waterstof verwacht. Door ontwikkelingen in het productieproces wordt verwacht dat batterijen op korte termijn veel milieuvriendelijk ontwikkelt kunnen worden. Ook wordt verwacht dat de actieradius de komende jaren flink zal blijven uitbreiden. Zolang er geen manieren worden gevonden om met minder stroom meer waterstof te winnen, zullen de huidige voordelen van waterstof dus waarschijnlijk geen stand houden.

    Dank voor de steun. Heb geen tijd km dit allemaal op te zoeken. Ik ga nu weer geld verdienen. Kom einde vd dag terug. Hoop dat shell dan ook iets opgeleverd heeft.
  10. forum rang 6 boldie 30 september 2020 08:11
    quote:

    Muiderberg schreef op 30 september 2020 08:07:

    For the third quarter, the company expects to deliver strong trading and optimisation performance.
    koers Theo doet maar erg weinig.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3068 3069 3070 3071 3072 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.173
AB InBev 2 5.546
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.524
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.893
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.215
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.307
ageas 5.844 109.915
Agfa-Gevaert 14 2.075
Ahold 3.538 74.363
Air France - KLM 1.025 35.337
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.075
Alfen 16 25.511
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.254
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 427
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.288
AMG 972 134.805
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.757
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.112
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.109
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.383
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.759
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.707
ASML 1.767 112.490
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.363
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 69
Azerion 7 3.463