Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX -4,43 914,83 -0,48%
  • DE40 -107,47 22.891,68 -0,47%
  • US500^ 0,00 5.672,25 0,00%
  • US30^ 0,00 42.012,50 0,00%
  • EUR/USD 0,00 1,0813 0,00%
  • WTI 0,00 68,29 0,00%
  • Gold spot -22,41 3.023,52 -0,74%

Di 17 september: nog 20 plukjes, AKO

200 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 september 2013 23:05
    Sorry dat was een lang stukje. Ik typte een lang verhaal om die daarna in te korten, maar dat lukte niet meer.

    Moraal van het verhaal. Met alleen crowdsourcing kan je tot een matige tot redelijke kwaliteit komen. Echter niet genoeg voor navigatiesystemen, professionele gebruikers en wensen van automotive klanten.

    Pure crowdsourced maps ontbreken lagen aan en aanvullende informatie die essentieel is voor een zorgeloze trip en foutloze navigatie. Viaduct als concreet voorbeeld voor de trucker. Crowdsourcing maakt wel het onderhoud goedkoper en is de basis van IQ routes wat een zeer goed product is.
  2. [verwijderd] 16 september 2013 23:15
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:12:

    [...]

    Wie is toch steeds brat? Brat Pitt? Bratwurst?
    A child, especially a spoiled or ill-mannered one.
  3. [verwijderd] 16 september 2013 23:15
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:05:

    Sorry dat was een lang stukje. Ik typte een lang verhaal om die daarna in te korten, maar dat lukte niet meer.

    Moraal van het verhaal. Met alleen crowdsourcing kan je tot een matige tot redelijke kwaliteit komen. Echter niet genoeg voor navigatiesystemen, professionele gebruikers en wensen van automotive klanten.

    Pure crowdsourced maps ontbreken lagen aan en aanvullende informatie die essentieel is voor een zorgeloze trip en foutloze navigatie. Viaduct als concreet voorbeeld voor de trucker. Crowdsourcing maakt wel het onderhoud goedkoper en is de basis van IQ routes wat een zeer goed product is.
    Beter een lang verhaal, dan geen verhaal. Je hebt het mooi verwoord iig ;-)
  4. bart1805 16 september 2013 23:17
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:05:

    Sorry dat was een lang stukje. Ik typte een lang verhaal om die daarna in te korten, maar dat lukte niet meer.

    Moraal van het verhaal. Met alleen crowdsourcing kan je tot een matige tot redelijke kwaliteit komen. Echter niet genoeg voor navigatiesystemen, professionele gebruikers en wensen van automotive klanten.

    Pure crowdsourced maps ontbreken lagen aan en aanvullende informatie die essentieel is voor een zorgeloze trip en foutloze navigatie. Viaduct als concreet voorbeeld voor de trucker. Crowdsourcing maakt wel het onderhoud goedkoper en is de basis van IQ routes wat een zeer goed product is.
    Dus OSM is niet geschikt voor navigatie. En als Telenav dus overstapt op OSM is dat het begin van het einde voor hen. Is dat wat je zegt?
    Hoogtes van bruggen is toch allemaal vrij beschikbaar. Zie bijvoorbeeld het nationale wegenbestand in Nederland.
  5. [verwijderd] 16 september 2013 23:18
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:00:

    Als je het artikel over crowdsourced maps leest, dan zijn er twee dingen van belang.

    2) Telenav neemt kaarten af van TomTom, maar sluist de data die het daadwerkelijke gebruik van de data oplevert door naar OSM. Het is dus nog steeds helemaal de vraag of TomTom alle data van Apple " krijgt":

    Niemand die het weet, maar de mogelijkheid bestaat dat dit stukje inbegrepen is in de deal. TT "krijgt" de data, maar dan wil Apple "voor weinig" gebruik kunnen maken van de kaarten van TT.
  6. [verwijderd] 16 september 2013 23:20
    Lojack is een groot Amerikaans bedrijf ($132 mio omzet) in tracken van gestolen voertuigen. Met relaties in verzekeringsindustrie. Er komt ook echt een gezamenlijk product:

    Lojack, which partnered in January this year with TomTom, a supplier of location and navigation, is integrating TomTom’s Webfleet telematics solutions with LoJack’s Stolen Vehicle Recovery Network technology. The new product will launch in Ontario and Quebec in the late summer and early fall.

    www.canadianmanufacturing.com/purchas...

    En kijk eens wat Delta Lloyd doet: (korting indien je Lojack gebruikt)

    Lojack

    Voor de Delta Lloyd Xclusief Autoverzekering volstaat Lojack als gelijkwaardige vervanging van klasse 4 SCM voertuigsystemen. De politie en opsporingseenheden maken ook gebruik van dit systeem. De locatie van uw auto wordt snel, nauwkeurig en efficiënt bepaald. De installatie is veel eenvoudiger dan die van een traditioneel track & trace systeem. Wij hebben een interessante regeling voor u samengesteld. U kiest zelf waar u voor kiest. Neem voor meer informatie contact op met uw verzekeringsadviseur.

    www.deltalloyd.nl/xclusief/autoverzek...
  7. [verwijderd] 16 september 2013 23:21
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:00:

    Als je het artikel over crowdsourced maps leest, dan zijn er twee dingen van belang.

    1) Telenav lijkt inderdaad de keuze te hebben gemaakt om over te stappen op OSM
    2) Telenav neemt kaarten af van TomTom, maar sluist de data die het daadwerkelijke gebruik van de data oplevert door naar OSM. Het is dus nog steeds helemaal de vraag of TomTom alle data van Apple " krijgt":

    What you probably didn’t know is that Telenav has been an active contributor to OSM for years, using the data it collects from its Scout app and other nav products to improve OSM’s maps.
    Als dit waar is dan flikt ttelenav en/of apple binnen afzienbare tijd een 'googletje ' ; TT moet nu zijn waarde in cash omzetten. Kom maar op met dat Bod mensen
  8. bart1805 16 september 2013 23:23
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:12:

    [...]

    Wie is toch steeds brat? Brat Pitt? Bratwurst?
    Zal de vriend van dickfrank wel zijn.
  9. Mark73 16 september 2013 23:38
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:17:

    [...]
    Dus OSM is niet geschikt voor navigatie. En als Telenav dus overstapt op OSM is dat het begin van het einde voor hen. Is dat wat je zegt?
    Hoogtes van bruggen is toch allemaal vrij beschikbaar. Zie bijvoorbeeld het nationale wegenbestand in Nederland.
    Wat ik eruit begrijp is dat OSM achter de feiten aan loopt. Als een straat verandert in een eenrichtingsweg dan duurt het even voordat OSM dit oppikt. Er moeten eerst voldoende bewegingen geweest zijn om er uit af te kunnen leiden dat er een aanpassing geweest is.
  10. Willem77 16 september 2013 23:39
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:17:

    [...]
    Dus OSM is niet geschikt voor navigatie. En als Telenav dus overstapt op OSM is dat het begin van het einde voor hen. Is dat wat je zegt?
    Hoogtes van bruggen is toch allemaal vrij beschikbaar. Zie bijvoorbeeld het nationale wegenbestand in Nederland.
    OSM kan wel geschikt zijn voor navigatie. Maar het punt is volgens mij dat er een steviger fundament nodig is dan alleen OSM door bijvoorbeeld de eigen data verzameling zoals deze door Tom2 gedaan wordt. Zodoende kan OSM dienen als waardevolle aanvulling op zaken die een consument ook niet kan.
  11. bart1805 16 september 2013 23:43
    Justin, jij had toch de beschikking over een scriptie die ging over de kwaliteit van OSM vergeleken met commerciële aanbieders? Lijkt me zinvolle informatie.
  12. [verwijderd] 16 september 2013 23:43
    quote:

    Gayo schreef op 16 september 2013 23:21:

    [...]
    Als dit waar is dan flikt ttelenav en/of apple binnen afzienbare tijd een 'googletje ' ; TT moet nu zijn waarde in cash omzetten. Kom maar op met dat Bod mensen
    Nee hoor. Er zijn genoeg contributors in termen van sponsoring in natura (telenav) of in geld (microsoft). Maar daarmee haalt osm niet de kwaliteit die nodig is voor autonavigatie. Simpel voorbeeld: microsoft sponsort osm in geld. Maar sluiten toch een meerjarendeal met nokia om de 'real deal' (nokia here maps, voormalig navteq) te gebruiken. Ook staat nergens dat telenav van tomtom zou afstappen, ze hebben pas net een deal. Het enige wat bekend is, is dat telenav het osm project ondersteunt. En zo te lezen doen ze dat al jaren, dus daar is nix nieuws onder de zon.
  13. [verwijderd] 16 september 2013 23:44
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:23:

    [...]
    Zal de vriend van dickfrank wel zijn.
    idd brat..leuke discussie over osm overigens. ben benieuwd hoelang het leuk blijft.
  14. bart1805 16 september 2013 23:56
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:43:

    [...]

    Nee hoor. Er zijn genoeg contributors in termen van sponsoring in natura (telenav) of in geld (microsoft). Maar daarmee haalt osm niet de kwaliteit die nodig is voor autonavigatie. Simpel voorbeeld: microsoft sponsort osm in geld. Maar sluiten toch een meerjarendeal met nokia om de 'real deal' (nokia here maps, voormalig navteq) te gebruiken. Ook staat nergens dat telenav van tomtom zou afstappen, ze hebben pas net een deal. Het enige wat bekend is, is dat telenav het osm project ondersteunt. En zo te lezen doen ze dat al jaren, dus daar is nix nieuws onder de zon.
    Het staat er toch echt behoorlijk expliciet.

    That’s all changing with the hire of Coast, who will oversee Telenav’s crowdsourced data-gathering efforts and integrate OSM maps into the company’s navigation apps and services. Telenav isn’t moving tentatively, either. OSM will eventually become the sole map data source for its consumer navigation software, starting with the browser-based version of Scout and then moving to its smartphone apps.

    En dat lijkt me toch behoorlijk nieuw onder zon.
  15. [verwijderd] 16 september 2013 23:57
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:43:

    Justin, jij had toch de beschikking over een scriptie die ging over de kwaliteit van OSM vergeleken met commerciële aanbieders? Lijkt me zinvolle informatie.
    Die kan ik niet meer vinden.

    De strekking was dat de kwaliteit van OSM afhangt van hoe dichtbevolkt het ergens is en hoeveel mensen er dan in dat gebied wonen die vrijwillig (werklozen?) kaarten aan het updaten zijn. Het resultaat was dat kaarten in westerse steden aardig waren maar in (agrarische) buitengebieden matig.

    Dat brengt ook risico's met zich mee, denk aan de mensen die dood gevonden zijn in de woestijn in Nevada door verkeerd gps gebruik. Met grote letters "help" op het raam van hun auto. Niet echt iets waar een automerk mee geassocieerd wil worden.

    Het belangrijkste wat ontbreekt is een standaard proces of systeem dat kwaliteit waarborgen biedt. Je kunt er niet van op aan dat bepaalde vrijwilligers actief blijven, er kunnen dus ook bijdragen wegvallen. En er is ook ooit gesaboteerd (door Google www.slashgear.com/google-blames-rogue... ) in de data door er expres fouten in te zetten. Iedereen kan er namelijk in.

    Daarnaast heb je nog de aanvullende (meta)data. IQ routes als belangrijkste want die bepaalt wat de snelste route is. Maar er zijn ook veel wegen in OSM waarin basale zaken ontbreken zoals de maximum snelheid.

    Ik denk toch vooral aan pedestrian (voetganger) toepassing van open street map.
  16. [verwijderd] 17 september 2013 00:02
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:57:

    [...]
    Ik denk toch vooral aan pedestrian (voetganger) toepassing van open street map.
    Aaah, voor de tientener zeg maar ;-)
  17. bart1805 17 september 2013 00:05
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2013 23:57:

    [...]

    Die kan ik niet meer vinden.

    De strekking was dat de kwaliteit van OSM afhangt van hoe dichtbevolkt het ergens is en hoeveel mensen er dan in dat gebied wonen die vrijwillig (werklozen?) kaarten aan het updaten zijn. Het resultaat was dat kaarten in westerse steden aardig waren maar in (agrarische) buitengebieden matig.

    Dat brengt ook risico's met zich mee, denk aan de mensen die dood gevonden zijn in de woestijn in Nevada door verkeerd gps gebruik. Met grote letters "help" op het raam van hun auto. Niet echt iets waar een automerk mee geassocieerd wil worden.

    Het belangrijkste wat ontbreekt is een standaard proces of systeem dat kwaliteit waarborgen biedt. Je kunt er niet van op aan dat bepaalde vrijwilligers actief blijven, er kunnen dus ook bijdragen wegvallen. En er is ook ooit gesaboteerd (door Google www.slashgear.com/google-blames-rogue... ) in de data door er expres fouten in te zetten. Iedereen kan er namelijk in.

    Daarnaast heb je nog de aanvullende (meta)data. IQ routes als belangrijkste want die bepaalt wat de snelste route is. Maar er zijn ook veel wegen in OSM waarin basale zaken ontbreken zoals de maximum snelheid.

    Ik denk toch vooral aan pedestrian (voetganger) toepassing van open street map.
    Maar daar denkt Telenav dus nogal anders over.
  18. [verwijderd] 17 september 2013 00:08
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2013 23:56:

    [...]
    Het staat er toch echt behoorlijk expliciet.

    That’s all changing with the hire of Coast, who will oversee Telenav’s crowdsourced data-gathering efforts and integrate OSM maps into the company’s navigation apps and services. Telenav isn’t moving tentatively, either. OSM will eventually become the sole map data source for its consumer navigation software, starting with the browser-based version of Scout and then moving to its smartphone apps.

    En dat lijkt me toch behoorlijk nieuw onder zon.
    Ik geloof er niks van.

    Tomtom levert de data voor de scout app in Ford's in de VS. Recent bekend geworden dat tomtom in Europa de app leverancier wordt aan Ford, dus direct en niet indirect via scout telenav. Ik geloof er weinig van dat een fabrikant als ford zomaar een app toelaat die op osm gebaseerd is. Het artikel dat je quote had ik ook gelezen, maar geeft nergens bronnen en lijkt ook niemand te quoten. Kunnen net zo goed ongefundeerde aannames zijn.
200 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.106
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.078
ABO-Group 1 23
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.829
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.804
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.044
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.901
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.349
Air France - KLM 1.025 35.265
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.180
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.748
AMG 971 134.232
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.744
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 495
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.047
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.798
Arcelor Mittal 2.034 320.943
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.350
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.597
ASML 1.766 109.809
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.834
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.447