*Justin* schreef op 16 september 2013 23:57:
[...]
Die kan ik niet meer vinden.
De strekking was dat de kwaliteit van OSM afhangt van hoe dichtbevolkt het ergens is en hoeveel mensen er dan in dat gebied wonen die vrijwillig (werklozen?) kaarten aan het updaten zijn. Het resultaat was dat kaarten in westerse steden aardig waren maar in (agrarische) buitengebieden matig.
Dat brengt ook risico's met zich mee, denk aan de mensen die dood gevonden zijn in de woestijn in Nevada door verkeerd gps gebruik. Met grote letters "help" op het raam van hun auto. Niet echt iets waar een automerk mee geassocieerd wil worden.
Het belangrijkste wat ontbreekt is een standaard proces of systeem dat kwaliteit waarborgen biedt. Je kunt er niet van op aan dat bepaalde vrijwilligers actief blijven, er kunnen dus ook bijdragen wegvallen. En er is ook ooit gesaboteerd (door Google
www.slashgear.com/google-blames-rogue... ) in de data door er expres fouten in te zetten. Iedereen kan er namelijk in.
Daarnaast heb je nog de aanvullende (meta)data. IQ routes als belangrijkste want die bepaalt wat de snelste route is. Maar er zijn ook veel wegen in OSM waarin basale zaken ontbreken zoals de maximum snelheid.
Ik denk toch vooral aan pedestrian (voetganger) toepassing van open street map.