Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 922,75 0,00%
  • DE40 -92,64 23.288,06 -0,40%
  • US500^ +19,93 5.696,95 +0,35%
  • US30^ +89,60 42.065,40 +0,21%
  • EUR/USD 0,00 1,0871 -0,35%
  • WTI +0,09 67,14 +0,13%
  • Gold spot -4,78 3.045,48 -0,16%

Taxibutler

83 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 september 2012 23:03
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2012 23:00:

    [...]
    Maar zeg je dus eigenlijk dat dit systeem geen enkele kans van slagen heeft?
    Ik denk dat elke chauffeur graag zo'n kastje wil omdat de taxicentrale ook veel geld kost en niet altijd correct de ritjes inzet.
  2. bart1805 16 september 2012 23:11
    quote:

    Misschien schreef op 16 september 2012 23:03:

    [...]

    Ik denk dat elke chauffeur graag zo'n kastje wil omdat de taxicentrale ook veel geld kost en niet altijd correct de ritjes inzet.
    Dat een taxichauffeur zo'n kastje wel wil hebben is niet het probleem. Je zegt:

    De uitbater betaald de portier weinig en weet dat zijn portier leeft van dit soort praktijken.

    Dan gaat als ik je redenatie volg dat kastje in de horeca toch geen succes worden, want dan moet de uitbater zijn personeel meer gaan betalen. Je zegt dat portiers leven van dit soort praktijken, maar straks als er iemand op een knopje drukt, komt er dus een taxi van een willekeurig bedrijf. Die gaat dan natuurlijk niet meer de portier spekken.
  3. aandeeltje! 16 september 2012 23:15
    quote:

    Misschien schreef:

    Aandeeltje,
    Hoeveel denk je dat een taxichauffeur betaald aan portiers van Hotels, uigaansgelegenheden en restaurants? Waarschijnlijk meer dan dat dit product gaat kosten.

    Daarnaast is er een eerlijker concurrentie dan met de oude omkoopmiddellen.
    Het ontneemt de portier zijn extra inkomsten, zijn vaste inkomen is zeer laag net als de bij de toiletjuffrouw.

    Ik ken uitbaters dit bewust doen en het personeel bewust op deze manier, soms flink laten bijverdienen. Dat kun je best verwerpen, maar het tegenargument is dat zij ook een beetje ondernemer zijn, klanten gerandeerd en door de variabele indirecte beloning missxchien net wat meer inzet. Bij de Hema krijgt de toiletjuf niets betaald en in uitgaansgelegenheden waar ik vroeger kwam (nee nu niet meer) was de jassen brigade gewoon een shop in een shop.
  4. aandeeltje! 16 september 2012 23:19
    quote:

    bart1805 schreef:

    [quote alias=Misschien id=6473090 date=201209162303]
    [...]

    Ik denk dat elke chauffeur graag zo'n kastje wil omdat de taxicentrale ook veel geld kost en niet altijd correct de ritjes inzet.
    [/quote]
    Dat een taxichauffeur zo'n kastje wel wil hebben is niet het probleem. Je zegt:

    De uitbater betaald de portier weinig en weet dat zijn portier leeft van dit soort praktijken.

    Dan gaat als ik je redenatie volg dat kastje in de horeca toch geen succes worden, want dan moet de uitbater zijn personeel meer gaan betalen. Je zegt dat portiers leven van dit soort praktijken, maar straks als er iemand op een knopje drukt, komt er dus een taxi van een willekeurig bedrijf. Die gaat dan natuurlijk niet meer de portier spekken.
    Precies. Daarom moet dus in het businessmodel (zie eerder) ook een fee zitten voor de uitbater en niet ook nog een kastje erbij (moet je ook weer op letten) en er dan ook nog voor betalen.
  5. aandeeltje! 16 september 2012 23:24
    quote:

    Misschien schreef:

    [quote alias=bart1805 id=6473087 date=201209162300]
    [...]
    Maar zeg je dus eigenlijk dat dit systeem geen enkele kans van slagen heeft?
    [/quote]

    Ik denk dat elke chauffeur graag zo'n kastje wil omdat de taxicentrale ook veel geld kost en niet altijd correct de ritjes inzet.
    Ja op zich wel, maar ja voor het succes heb je dus een uitbater nodig anders komen er geen verzoeken binnen. TT moet die gewoon gratis leveren desnoods en beter gewoon 1 app.
  6. [verwijderd] 16 september 2012 23:28
    ja, het systeem zoals het nu werkt: een porier bij een groot hotel, zoals Amsterdam American heeft jarenlang dezelfde portiers, die plekken komen zelden vrij. Het loon is niet spectaculair,conform het horeca CAO dat niet geweldig is. Hun verdiensten zit hem in de afspraken met de taxichauffeurs, die hun gasten naar het penisplein of naar het kunstgebit van Amsterdam moeten brengen. Daar komt bijna nooit een andere taxichauuffeur tussen.

    Bij discotheken, kroegen en andere uitgaansgelegenheden vechten portiers om een plekkie, dit is een heel apart circuit. Hoe dit werkt in andere grote steden weet ik niet, maar ik denk dat dit soort jobs wel overeenkomsten kent.

  7. bart1805 16 september 2012 23:30
    @ aandeeltje en misschien

    Jullie redeneringen zijn zo krom als een hoepel.

    Aandeeltje zegt dat het geen succes wordt vooral omdat iedereen het zelf gewoon regelt met zijn eigen mobiele telefoon. Dat zal wel, maar dan verdienen portiers en barmannen / vrouwen er dus sowieso al niet veel meer aan.

    Misschien zegt dat iedere taxichauffeur het wil hebben, maar dat portiers met medeweten van hun bazen op deze manier wat extra verdienen op hun karige salaris. Ook dan kan het geen succes worden, omdat horecabazen hun personeel echt niet meer gaan betalen.

    Het is gewoon wat het is. Eindelijk eens een nieuw en leuk initiatief van TomTom dat weliswaar niet heel veel geld op zal leveren, maar een prima toepassing is van de dingen die ze nu al in huis hebben. Als er straks ook een app en website beschikbaar is, is het dus ook prima geschikt voor de met zijn smartphone spelende kroegbezoeker.
  8. [verwijderd] 16 september 2012 23:49
    quote:

    bart1805 schreef op 16 september 2012 16:42:

    [...]
    Tsja. Ik telde de regiotaxi er voor de veiligheid bij op, maar dan zit ik dus nog aan de erg hoge kant. Omzet gaat dus naar de drie miljoen. Geen punt overigens. Als ze dit lanceren in 400 landen dan verdubbelen ze hun omzet.
    Ja ik "schrok" er zelf ook een beetje van (die 19%) maar goed, misschien worden alle beetjes bij elkaar (incl de andere landen) nog een mooi geheel met elkaar.

    En al dat 100-miljoenen geroep ben ik ook niet zo van ;-) Vind het wel een interessante markt die ze aanboren en kan natuurlijk ook nog "boven verwachting" uitkomen.

  9. aandeeltje! 17 september 2012
    quote:

    bart1805 schreef:

    @ aandeeltje en misschien

    Jullie redeneringen zijn zo krom als een hoepel.

    Aandeeltje zegt dat het geen succes wordt vooral omdat iedereen het zelf gewoon regelt met zijn eigen mobiele telefoon. Dat zal wel, maar dan verdienen portiers en barmannen / vrouwen er dus sowieso al niet veel meer aan.

    Misschien zegt dat iedere taxichauffeur het wil hebben, maar dat portiers met medeweten van hun bazen op deze manier wat extra verdienen op hun karige salaris. Ook dan kan het geen succes worden, omdat horecabazen hun personeel echt niet meer gaan betalen.

    Het is gewoon wat het is. Eindelijk eens een nieuw en leuk initiatief van TomTom dat weliswaar niet heel veel geld op zal leveren, maar een prima toepassing is van de dingen die ze nu al in huis hebben. Als er straks ook een app en website beschikbaar is, is het dus ook prima geschikt voor de met zijn smartphone spelende kroegbezoeker.
    Vind ik niet Bart.
    de trent is dat mensen het steeds meer zelf regelen, Verder heeft de uitbater er geen voordeel aan om dit te doen, het voordeel wat er zou zijn (fee, commissie) wordt ook nog eens afgenomen, sterker: hij moet ook nog een kastje kopen, echt hopeloos ouderwets.
    Dit moet gewoon een phonebapp zijn die iedereen kan installeren, onderdeel van FB zou ik zeggen, want daar kun je ook inchecken etc...
  10. aandeeltje! 17 september 2012 00:03
    quote:

    vinno777 schreef:

    [quote alias=bart1805 id=6472825 date=201209161642]
    [...]
    Tsja. Ik telde de regiotaxi er voor de veiligheid bij op, maar dan zit ik dus nog aan de erg hoge kant. Omzet gaat dus naar de drie miljoen. Geen punt overigens. Als ze dit lanceren in 400 landen dan verdubbelen ze hun omzet.
    [/quote]

    Ja ik "schrok" er zelf ook een beetje van (die 19%) maar goed, misschien worden alle beetjes bij elkaar (incl de andere landen) nog een mooi geheel met elkaar.

    En al dat 100-miljoenen geroep ben ik ook niet zo van ;-) Vind het wel een interessante markt die ze aanboren en kan natuurlijk ook nog "boven verwachting" uitkomen.

    Voor de taxibranhe op zichzelf interessant, maar ook nog best lastig..want reclame heef dan minder zin voor een specifieke zelfstandige....
  11. [verwijderd] 17 september 2012 00:23
    quote:

    aandeeltje! schreef op 17 september 2012 00:03:

    [...]

    Voor de taxibranhe op zichzelf interessant, maar ook nog best lastig..want reclame heef dan minder zin voor een specifieke zelfstandige....
    Wie weet maken ze, naast de taxibutler, nog een aantrekkelijke aanbieding vwb wagenparkbeheer. Er zijn tenslotte 4.452 taxibedrijven (alleen al) in Nederland. Hoeveel taxibedrijven gaan er in de overige landen gebruik maken van de taxibutler? In hoeveel landen wordt dit uiteindelijk uitgerold? Dit zijn punten die niet links moeten blijven liggen. Ik ruik hier verkoopkansen voor wagenparkbeheer. Als ik ze al ruik, ga er dan maar vanuit dat Tom2 hier allang een PVA voor klaar hebben liggen. Denk je niet?

    Het is in ieder geval een groot pluspunt dat Tom2, ondanks de magere tijden, nog steeds denkt in oplossingen ipv problemen. De klant staat centraal en daar doen ze goed aan. Innovatief, klantgericht, eenvoudig, kostenbesparend. Ik noem hier gewoon 4 super-kernwaarden voor tomtom en ze krijgen deze van mij gewoon cadeau ;-)
  12. bart1805 17 september 2012 00:25
    quote:

    aandeeltje! schreef op 17 september 2012:

    [...]

    Vind ik niet Bart.
    de trent is dat mensen het steeds meer zelf regelen, Verder heeft de uitbater er geen voordeel aan om dit te doen, het voordeel wat er zou zijn (fee, commissie) wordt ook nog eens afgenomen, sterker: hij moet ook nog een kastje kopen, echt hopeloos ouderwets.
    Dit moet gewoon een phonebapp zijn die iedereen kan installeren, onderdeel van FB zou ik zeggen, want daar kun je ook inchecken etc...
    Ik vind van wellus.
    (-;
    Voordeel voor horeca is uiteraard dat klanten sneller een taxi hebben. Service noemen ze dat geloof ik.
    Eens dat er snel een app moet komen.
  13. [verwijderd] 17 september 2012 00:39
    Denk niet dat het bergen geld oplevert, maar een extra inkomstenstroompje is nooit verkeerd. Een aantal niches bij elkaar maakt in totaliteit wel het verschil.

    Het product lost meerdere dingen tegelijk op:

    - de opdracht gaat naar dichtsbijzijnde taxi van alle aangesloten taxibedrijven
    - de klant heeft dus altijd de taxi die er het vroegst kan zijn
    - de taxi maakt minder voorrijkosten, hoeft niet van ver te komen. Voorrijkosten is niet alleen benzine maar ook tijd (=geld)
    - indien binnen een grote stad (bijv Parijs) stevig ingevoerd, reduceert het ook verkeer en uitstoot
    - gemak voor de horeca exploitant, hij kan ook direct zeggen hoe laat de taxi komt of zet het apparaatje op een zichtbare plek zodat de klant het zelf kan volgen
    - heel prettig voor eenmans taxibedrijven zonder taxicentrale. Makkelijke manier om extra klanten te krijgen die anders standaard naar bijv (in Amsterdam) naar TCA zouden bellen
    - geen communicatie (heen en weer bellen) nodig hoe laat je aankomt; rust in de auto
    - lage investering voor chauffeur en je hebt er direct een tomtom live navigatie bij.

    Het goede is dus dat er vanuit alle kanten goed over gedacht is. Je kunt trouwens ook gewoon een app voor consument aan het systeem toevoegen. Dus als klant de app niet heeft en aan cafe uitbater vraagt: dan gebruikt ie de knop. Heeft de klant de app wel, dan doet ie de bestelling zelf, maar is de rest van de infrastructuur hetzelfde.
  14. ronstark 17 september 2012 00:52
    Ik weet het nog niet. Ik zie nog niet in wie hier nu baat bij heeft, en waarom elke taximan/vrouw zoon ding zou willen aanschaffgen, en waarom de horeca dit zou willen asl service? Als ik nu een taxi wil bestel ik die telefonisch of met een app. Er zullen ongetwijfeld voordelen aan zitten, als dit systeem dus zeg maar als taxicentrale werkt, zoals plaatsbepaling, traffic etc. om te zorgen dat eea wat efficienter kan gaan lopen. Ik denk alleen dat de taxiwereld erg conservatief is, en alles zal doen om bepaalde posities te behouden. Er zal vast kritisch naar gekeken gaan worden binnenkort, ben benieuwd.
  15. [verwijderd] 17 september 2012 01:03
    Zou best kunnen Flaum. Over cultuur kunnen we denk ik niet oordelen. In Amsterdam is de taxiwereld natuurlijk besmet door de taxi oorlog die er ooit was. Maar hoe is de taxi-wereld in Londen, Berlijn of Istanbul? Zou best kunnen dat het op 1 plaats een groot succes wordt en ergens anders niet.
  16. [verwijderd] 17 september 2012 01:13
    quote:

    *Justin* schreef op 17 september 2012 01:03:

    Zou best kunnen Flaum. Over cultuur kunnen we denk ik niet oordelen. In Amsterdam is de taxiwereld natuurlijk besmet door de taxi oorlog die er ooit was. Maar hoe is de taxi-wereld in Londen, Berlijn of Istanbul? Zou best kunnen dat het op 1 plaats een groot succes wordt en ergens anders niet.
    4 sept 2012 – Het traject Schiphol-Amsterdam is een van de drukste trajecten in de wereld. Jaarlijks vinden er meer dan 700.000 taxiritten vanaf Schiphol ...

    www.amsterdam.nl/@554368/pagina/

    Tomtom moet op vlieghavens de Taxibutler installeren. Ook op treinstations is het zeker handig. ;-)

    Ik neem aan dat ze ook over dit soort locaties, buiten de horeca, hebben nagedacht.
  17. aandeeltje! 17 september 2012 02:09
    quote:

    vinno777 schreef:

    Taxi populairst voor vliegveld-hotel transfer
    www.hospitality-management.nl/nieuws/...

    Ja handig op vliegvelden en bij stations, daar staan taxis gewoon in de rij :-)

    Vanuit coceptueel niveau zijn er grote voordelen: efficiency, snelheid etc. Punt is dat de taxi- eigenaar, een zelfstandige zijn ritten niet zomaar van toevallige toewijzing wil laten afhangen (idle, dichtst in de buurt), die wil gewoon kunnen dealen en klooien, denk ik zomaar.

    Voor 1 hotel is zo'n telfoontje geen probleem hoor, dat is in de regel rum van tevoren bekend en geheel niet problematisch, dat is service die gemakkelijk gedaan kan worden door de receptie, alle tijd. Daar zit echt geen voordeel met zo'n butler.

    Wel beshouwd vallen een hoop ritten af.....

    Een consumenten app waar juist een taxi op een rit kan inschrijven en quoten, dat levert pas wat op, hup rit in de community gooien en na 3 minuten beste quote pakken, gewoon marktplaats.
  18. [verwijderd] 17 september 2012 08:24
    quote:

    aandeeltje! schreef op 17 september 2012 02:09:

    [...]

    Ja handig op vliegvelden en bij stations, daar staan taxis gewoon in de rij :-)
    In de stad niet dan? (horeca/taxistandplaatsen)

    ;-)
  19. aandeeltje! 17 september 2012 09:27
    We gaan het zien of het wat gaat worden, als het niet wordt, geen man overboord.
    Ikzelf denk dat het best een weerbarstige materie is, voordat zoiets gedragen wordt door all belanghebbenden, ondanks het positieve van het concept.
83 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.024
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.028
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.901
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.143
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.704
AMG 971 134.187
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.790
Arcelor Mittal 2.034 320.929
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.716
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.814
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441