206 schreef:
Klopt.
Hoewel, door jarenlange ervaring en opleiding zelf geen orde problemen. Basis is goede sfeer en respect in de groepen. Je moet meer orde houden in het lokaal naast je, bij collega's die uit het bedrijfsleven komen instromen in het onderwijs. Over dit instromen, omdat er een tekort is, is er onvoldoende over nagedacht.
Ze stromen vaak nog in op het maximum salaris waar voor het onderwijs opgeleide docenten een aanloop hebben genomen van 30 jaar om op dit maximum salaris te komen.Dit is natuurlijk extra frustrerend voor de "echte docenten".De instromers hebben vaak veel kennis over een bepaald vakgebied. Probleem is dat de meeste natuurlijk geen enkele ervaring hebben in het omgaan met jongeren. Omgaan met jongeren is leuk maar het is wel TOPSPORT je wordt echter als een amateur betaald.
Om nog even ludiek af te sluiten:
Een aantal spreuken. Hoe sommige leerlingen denken over het onderwijs:
•Stil zijn in de klas, andere kinderen willen ook slapen.
•School = moeten, moeten = dwang, dwang =arbeid, kinderarbeid is verboden dus hoef je niet naar school
•Hoe meer ik leer, hoe meer ik weet. Hoe meer ik weet, hoe meer ik vergeet; Waarom leer ik dan?
•ik wil slim worden net als mijn vader, die wil ook slim worden.
•Hoe meer je leert, des te meer kom je er achter dat je niks weet.
•Leraren zijn net als baby's , als ze hun aandacht niet krijgen gaan ze schreeuwen.
•School is bijkomen van het weekend.
•Zolang mijn leraar doet alsof school interessant is doe ik alsof ik hard leer.
•Leraren zijn er voor problemen die je zonder hen niet had
•Als de wereld een appel was, was de school een rotte plek.
•Leerstof: stof dat vrijkomt bij afvegen van het schoolbord.