Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 907,46 0,00%
  • DE40 0,00 22.461,52 0,00%
  • US500^ 0,00 5.556,95 0,00%
  • US30^ 0,00 41.429,80 0,00%
  • EUR/USD +0,00 1,0833 +0,15%
  • WTI 0,00 68,98 0,00%
  • Gold spot +26,25 3.111,55 +0,85%

Air France-KLM 2025

356 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 17 maart 2025 17:40
    Mooi, dan kunnen nu de schouders er weer onder voor een verdere daling...
    Eerste stukje stijging wegpoetsen ;O).
    .
    Air France KLM SA
    €10,125
    +0,23
    (+2,37%)
  2. forum rang 8 GakGak 18 maart 2025 21:47
    Air France KLM SA

    €10,07
    -0,05
    (-0,54%)...moeizaam dagje en koers sluit met klein verlies af.
  3. Cacla 19 maart 2025 09:10
    We staan alweer op €0,99. De belachelijke winst van 2 weken geleden is alweer bijna weggepoetst...
  4. forum rang 8 GakGak 19 maart 2025 11:30
    Alle grote Amerikaanse airlines (Delta, United, American) zijn een beetje ingestort qua
    aandelenkoersen.
    Winstcijfers en verwachtingen ook.

    Wie vliegt er nog Amerikaans als het niet nodig is?
    Canadezen ?

    dacht het niet....;O).
  5. forum rang 8 GakGak 19 maart 2025 11:32
    Marktoverzicht
    >
    Delta Air Lines
    45,92 USD
    -19,12 (-29,40%)afgelopen maand
    .
    (wat denk je dat de short turbo´s deden...;O).
  6. forum rang 8 GakGak 21 maart 2025 10:37
    quote:

    Cacla schreef op 21 maart 2025 09:31:

    €0,94, We zijn weer terug bij af...
    .
    Air France KLM SA

    €9,562
    -0,18
    (-1,90%)
    .
    Grote brand en geen stroom grootste luchthaven Londen (duurt de hele dag dat LHR stil ligt)
    en veel impact (uitwijkend) vliegverkeer en niet goed voor de koersen airlines...
    (wel goed voor de short-turbo´s)....;O).
  7. forum rang 8 GakGak 21 maart 2025 11:49
    BNP AIR FRANCE - KLM Warrant (Standard) Put STR 10 R 1 LV 21.75

    €0,39
    +0,16
    (+69,56%)
    .
    Deze had ik natuurlijk niet, de hoogste hefboom als de koers soms weer alle kanten opvliegt.
    Dan knoop je je vaak op aan de hoogste (hef)boom.

    Maar met zo´n gevalletje als vandaag helpt het je ook uit de brand.
    Alle shorts er snel uit want de schade voor de airlines wordt ook vaak extreem
    ingeschat en je ziet de koersen dan ook snel herstellen. (en de short turbo´s weer goedkoper
    terugkopen...).
  8. forum rang 8 GakGak 22 maart 2025 09:35
    Geitenpaadjes, schulden en vermogen...

    ´De lening van investeerder Apollo wordt verpakt als obligatie.
    Hoe voorkom je dat een lening van 1,3 miljard euro als schuld in de boeken komt te staan? Air France-KLM heeft het boekhoudkundige geitenpaadje gevonden. Volkomen legaal krijgt de luchtvaartmaatschappij een flinke financiële injectie, zonder dat de financiële positie verslechtert.

    Het bedrag betreft een lening van investeerder Apollo. Als tegenprestatie mag deze investeerder het loyaliteitsprogramma Flying Blue deels van Air France-KLM uitbaten. De database met klantgegevens blijft in handen van Air France-KLM.

    Dat de 1,3 miljard toch niet als lening op de balans staat, komt doordat de investering de vorm krijgt van een eeuwigdurende obligatie waar Air France-KLM regelmatige betalingen op doet. Eerder haalde het luchtvaartconcern op die manier al geld op voor vliegtuigmotoren en andere onderdelen.

    Die obligaties tellen bovendien niet mee als schuld volgens boekhoudregels, maar als aandelen. Daardoor kan het concern zijn financiële positie verbeteren, wat ook goed is voor de voorwaarden voor leningen die het nog afsluit. Apollo heeft de optie om de investering nog op te schroeven naar anderhalf miljard euro.
    .................

    Wat is een aandeel dan nog waard ?
    Aandeel in de schulden (al of niet creatief boekhoudkundig verstopt).
  9. Cacla 24 maart 2025 09:43
    quote:

    GakGak schreef op 22 maart 2025 09:35:

    Geitenpaadjes, schulden en vermogen...

    ´De lening van investeerder Apollo wordt verpakt als obligatie.
    Hoe voorkom je dat een lening van 1,3 miljard euro als schuld in de boeken komt te staan? Air France-KLM heeft het boekhoudkundige geitenpaadje gevonden. Volkomen legaal krijgt de luchtvaartmaatschappij een flinke financiële injectie, zonder dat de financiële positie verslechtert.

    Het bedrag betreft een lening van investeerder Apollo. Als tegenprestatie mag deze investeerder het loyaliteitsprogramma Flying Blue deels van Air France-KLM uitbaten. De database met klantgegevens blijft in handen van Air France-KLM.

    Dat de 1,3 miljard toch niet als lening op de balans staat, komt doordat de investering de vorm krijgt van een eeuwigdurende obligatie waar Air France-KLM regelmatige betalingen op doet. Eerder haalde het luchtvaartconcern op die manier al geld op voor vliegtuigmotoren en andere onderdelen.

    Die obligaties tellen bovendien niet mee als schuld volgens boekhoudregels, maar als aandelen. Daardoor kan het concern zijn financiële positie verbeteren, wat ook goed is voor de voorwaarden voor leningen die het nog afsluit. Apollo heeft de optie om de investering nog op te schroeven naar anderhalf miljard euro.
    .................

    Wat is een aandeel dan nog waard ?
    Aandeel in de schulden (al of niet creatief boekhoudkundig verstopt).
    AFKLM heeft maar liefst €3,6mrd van dit soort leningen op de balans staan. Als je dit wel op een ethische manier in je balans zet betekend dat dat ze een negatief eigen vermogen van €2,8mrd hebben. Ofwel ruim €10 per aandeel!

    Het korte antwoord op je retorische vraag is; NIETS
  10. forum rang 8 GakGak 24 maart 2025 11:49
    quote:

    Cacla schreef op 24 maart 2025 09:43:

    [...]

    AFKLM heeft maar liefst €3,6mrd van dit soort leningen op de balans staan. Als je dit wel op een ethische manier in je balans zet betekend dat dat ze een negatief eigen vermogen van €2,8mrd hebben. Ofwel ruim €10 per aandeel!
    Het korte antwoord op je retorische vraag is; NIETS
    .
    Het ernstiger antwoord is dat deze allesbehalve kapitaalkrachtige holding gaat bieden op
    deelovername van een andere airline die blijkbaar nog minder kapitaalkrachtig uit de
    corona periode is gekomen.

    Een feit is dat (tot enkele jaren terug) de situatie van terugvallen op regeringssteun toch
    aanzienlijk minder rooskleurig is geworden en zeker in ons land.
    Waar de Fransen nog erg nationalistisch zijn is hier die goodwill vrijwel verdwenen van
    een eindeloos diepe valkuil vol voorbeelden van bijna failliete periodes waarbij de staatssteun
    als bij toverslag tevoorschijn werd getoverd, steeds weer opnieuw.
  11. Cacla 24 maart 2025 14:21
    Dieptriest. Dat is waarschijnlijk om de kleine belegger te doen geloven dat ze erg goed bezig zijn. Dat is wellicht een aanloop naar (wederom) een aandelenuitgifte?
  12. forum rang 8 GakGak 25 maart 2025 05:51
    www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10569939...
    .
    Met ongelooflijke kul argumenten zoals de noodzaak van een alternatief
    verdienmodel als de first-class experience tegenover de dreigende beperking van vluchten op Schiphol bijvoorbeeld.
    Nou dan heb ik nieuws voor deze CEO, er zijn geen first-class mogelijkheden vanaf Schiphol en
    ook niet op de AF vluchten.
    En die zijn ook niet voor niets afgeschaft ooit, niet rendabel.

    Mogelijk hint hij op toekomstige ontwikkelingen vol beperkingen op Schiphol waarbij KLM als
    aanvoerlijn funktioneert naar Parijs waar de passagier dan kan overstappen op AF vluchten
    met die fijne maar o zo dure first class seats.

    Wanneer je maar megalomaan genoeg denkt, dan is dat de toekomst.
    Nog nauwelijks 10 jaar geleden was er een inmiddels afgeserveerde Air France CEO die een
    speciale airline tak oprichte ´JOON´ met een jonge enthousiaste uitstraling...

    Voor passagiers in ´een bepaalde doelgroep en leeftijd´...hoe bedenk je het ?
    Kansloze en dure grap was dat en niemand die dat zo´n autoritaire man uit het hoofd durfde
    praten, soort trumpisme.
    Veel gezag en intimidatie tegenover weinig visie, heel herkenbaar.
  13. Cacla 25 maart 2025 09:13
    quote:

    GakGak schreef op 25 maart 2025 05:51:

    www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10569939...
    .
    Met ongelooflijke kul argumenten zoals de noodzaak van een alternatief
    verdienmodel als de first-class experience tegenover de dreigende beperking van vluchten op Schiphol bijvoorbeeld.
    Nou dan heb ik nieuws voor deze CEO, er zijn geen first-class mogelijkheden vanaf Schiphol en
    ook niet op de AF vluchten.
    En die zijn ook niet voor niets afgeschaft ooit, niet rendabel.

    Mogelijk hint hij op toekomstige ontwikkelingen vol beperkingen op Schiphol waarbij KLM als
    aanvoerlijn funktioneert naar Parijs waar de passagier dan kan overstappen op AF vluchten
    met die fijne maar o zo dure first class seats.

    Wanneer je maar megalomaan genoeg denkt, dan is dat de toekomst.
    Nog nauwelijks 10 jaar geleden was er een inmiddels afgeserveerde Air France CEO die een
    speciale airline tak oprichte ´JOON´ met een jonge enthousiaste uitstraling...

    Voor passagiers in ´een bepaalde doelgroep en leeftijd´...hoe bedenk je het ?
    Kansloze en dure grap was dat en niemand die dat zo´n autoritaire man uit het hoofd durfde
    praten, soort trumpisme.
    Veel gezag en intimidatie tegenover weinig visie, heel herkenbaar.
    Serieus AFKLM, 1 miljard Euro hierin geinvesteerd?!? Wederom stellen jullie de shorters niet teleur ;-)
  14. Ziebert 25 maart 2025 09:59
    In sinds vanmorgen.

    Reden: Uitbraak/retest langjarige wedge (loopt vanaf start Covid)

    Risico, zit nog wel een gap van de opening van afgelopen donderdag die gevuld zou moeten worden. Kan dus nog zakken tot €9.00-ish. Ergens daaronder stoploss, wie weet dus snel klaar.

    Langjarig target: bovenkant wedge, richting €27-28,-.

    Betekend dit dat ik het zo lang ga houden: nee.

    Succes allemaal.
  15. forum rang 8 GakGak 25 maart 2025 13:39
    quote:

    Ziebert schreef op 25 maart 2025 09:59:

    In sinds vanmorgen.

    Reden: Uitbraak/retest langjarige wedge (loopt vanaf start Covid)

    Risico, zit nog wel een gap van de opening van afgelopen donderdag die gevuld zou moeten worden. Kan dus nog zakken tot €9.00-ish. Ergens daaronder stoploss, wie weet dus snel klaar.

    Langjarig target: bovenkant wedge, richting €27-28,-.
    Betekend dit dat ik het zo lang ga houden: nee.
    Succes allemaal.
    .
    Ik heb met ´de jongens´ afgesproken dat het net zo lang duurt tot ik voldoende goedkoop
    short speelgoed heb ingeslagen.

    Heb dit aandeel een beetje verwaarloosd de laatste dagen, te druk elders.
356 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.120
AB InBev 2 5.538
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.177
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.859
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.840
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.077
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.905
Agfa-Gevaert 14 2.063
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.293
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.050
Alfen 16 25.291
Allfunds Group 4 1.517
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 423
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.917
AMG 971 134.365
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 496
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.060
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.806
Arcelor Mittal 2.034 320.990
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.355
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.614
ASML 1.766 110.193
ASR Nederland 21 4.512
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.942
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449