The Munger Games schreef op 13 maart 2025 10:53:
Heb de conf call beluisterd: wat opvalt is de rust waarmee ze de huidige ontwikkelingen toelichten. Er is een duidelijk plan, wat ze al meer dan een jaar aankondigen, en dat is: minder marketing, maar reclame specifiek gericht op die klanten die winstgevend zijn. Daardoor gaat de mealkit business tijdelijk achteruit in omzet, maar sterk vooruit in winstgevendheid. Voor de ready-to-eat tak viel de verwachte groei voor de analisten tegen, maar daar willen ze niet de fouten maken uit hun mealkit business en dus liever langzamer maar winstgevender groeien.
Ze waren heel stellig dat door die acties de fcf zal verdubbelen en dat het niet bij 2025 blijft, maar dat ze een verdere verbetering van de winstgevendheid nog jaren kunnen volhouden.
Ik ben fan van dit bedrijf en dit management, dat winstgevendheid boven groei plaatst. Waar de bodem ligt is onmogelijk te voorspellen, maar op deze niveaus lijkt me dit al zeer koopwaardig.