Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +0,18 914,13 +0,02%
  • DE40 0,00 23.154,57 0,00%
  • US500^ -55,35 5.622,70 -0,97%
  • US30^ -291,00 41.568,20 -0,70%
  • EUR/USD +0,00 1,0934 +0,11%
  • WTI -0,23 67,01 -0,34%
  • Gold spot +35,36 3.035,69 +1,18%

AMG Critical Materials 2025

1.870 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Aandachtige lezer 17 maart 2025 16:49
    Wie even uitzoomt mag de bandbreedtes vergeten.
    Er is wat gebeurd in Europa en zijn we qua verwachtingen terug in de tijd naar toen de koers op € 30,- stond en verder steeg richting € 50,-. Het enige dat ontbreekt is dat de lithiumprijzen nog laag liggen, maar ook die lijken de weg omhoog gevonden te hebben.
  2. forum rang 4 Mrs. Smith 17 maart 2025 17:31
    Benieuwd of de koers de komende dagen wel blijft liggen of dat onze Angelsaskische vrienden weer gaan spelen ....... :)
  3. forum rang 5 mathijsjelle 17 maart 2025 17:38
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 17 maart 2025 17:31:

    Benieuwd of de koers de komende dagen wel blijft liggen of dat onze Angelsaskische vrienden weer gaan spelen ....... :)
    Dit is ongeveer de 4e keer dat ik net quite speel met mijn opties.... en elke keer duikelt de koers weer onderuit en heb ik mijn opties niet verkocht omdat de angst heb dat de koers wel verder stijgt....

    Nu dus ook weer niet verkocht haha
  4. forum rang 10 nine_inch_nerd 17 maart 2025 17:41
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 17 maart 2025 17:31:

    Benieuwd of de koers de komende dagen wel blijft liggen of dat onze Angelsaskische vrienden weer gaan spelen ....... :)
    Ik heb deze keer eens puts gekocht naast mijn lopend 'geschreven puts' en 'koopcalls'.
    Dus een kleine verzekering loopt nu. Geeft rust.
  5. forum rang 7 am1993 17 maart 2025 17:57
    quote:

    geldmaker schreef op 17 maart 2025 15:13:

    [...]
    Stap nou gewoon eens in , in plaats van al die posts.....
    Vreemde opmerking of u leest niets terug.
    Ik ben ingestapt!! Al lang. Met geschreven puts (zoals ik hier heb gemeld) en daarna nog eens, dus in december mogen ze aan mij een paar K aandelen leveren op € 16. Zal m.i. niet gaan gebeuren, maar toch. Dus ik loop wel degelijk risico in AMG, want het kan m.i. nog alle kanten op, maar ik denk dat die koers van boven de 16 er december wel staat. Netto-Opbrengst uit Lithium kan volgens mij nog wel een paar kwartalen duren en gedurende die tijd houdt AMG met de rest van het conglomeraat het hoofd boven water is mijn idee. Dus vandaar mijn positie en mijn niet aflatende aandacht aan AMG, want AMG behoort al jaren tot mijn (weinige) favoriete aandelen. Net als Flow Traders en Fugro. Maar dat weten jullie ook al lang.
  6. forum rang 6 Lamsrust 17 maart 2025 18:50
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 16 maart 2025 07:34:

    www.linkedin.com/posts/andre-majdalan...
    Citaat:

    This was a great opportunity for AMG Lithium to highlight our backward integration through our partners at AMG Brazil, and demonstrate the critical role that AMG Critical Materials N.V. more broadly will play in supplying #CriticalRawMaterials to European markets ?? ???? ????

    Ik denk dat in de toekomst twee supply chains ontstaan:

    i.
    De Europese supply chain waarbij spodumene wordt gewonnen door Zinnwald/Savannah, de spodumene wordt omgezet in lithium carbonate in een te bouwen chemicals plant op de respectievelijke spodumene winningslocaties en de lithium carbonate vervolgens wordt getransporteerd naar Bitterfeld om daar te worden geconverteerd in BG lithium hydroxide. Vervolgens verkoop aan batterijmaker in EU.

    ii.
    De Braziliaanse supply chain waarbij de spodumene zal worden verwerkt tot lithium carbonate in de te bouwen chemicals plant. Vervolgens verkoop aan partij die dit verwerkt tot BG lithiumhydroxide c.q. zelf een tweede Bitterfeld in Brazilië bouwen. Vervolgens verkoop aan batterijmaker in Latijns Amerika.

    Een transport van de lithium carbonate vanuit Brazilië naar Duitsland lijkt me erg inefficiënt indien in Europa zelf voldoende spodumene gewonnen kan worden tegen identieke kosten.

    Gezien de investeringen van BYD/CATL in Europa zie ik nog wel een acquisitie door deze partijen van de Europese lithiumtak van AMG dan wel een JV waarbij deze JV een bod uitbrengt op Savannah of Zinnwald om de keten volledig in eigen hand te krijgen. De Europese lithiumtak van AMG staat tegen kostprijs (plm. USD 200 a 250 mln incl. kosten geïnvesteerd in R&D centrum en aankoopsom belangen in Zinnwald/Savannah) in de boeken, want heeft nog nooit een cent winst gemaakt.
  7. forum rang 6 Altijd prijs 17 maart 2025 19:25
    quote:

    mathijsjelle schreef op 17 maart 2025 17:38:

    [...]

    Dit is ongeveer de 4e keer dat ik net quite speel met mijn opties.... en elke keer duikelt de koers weer onderuit en heb ik mijn opties niet verkocht omdat de angst heb dat de koers wel verder stijgt....

    Nu dus ook weer niet verkocht haha
    Daarom heb alleen de aandelen, en geschreven puts (voor nog meer aandelen, haha). Geeft ook rust. Sinds aandelen bewegen als opties, laat ik de opties voor wat ze zijn...
  8. aandeeltje! 17 maart 2025 20:08
    quote:

    Altijd prijs schreef op 17 maart 2025 19:25:

    [...]

    Daarom heb alleen de aandelen, en geschreven puts (voor nog meer aandelen, haha). Geeft ook rust. Sinds aandelen bewegen als opties, laat ik de opties voor wat ze zijn...
    Mijn kooporder puts niet gegaan vandaag, iets te zuinig. Ik vind het wel aantrekkelijk om bij deze fluctuaties juist opties te doen.
  9. forum rang 7 am1993 17 maart 2025 23:41
    quote:

    aandeeltje! schreef op 17 maart 2025 20:08:

    [...]

    Mijn kooporder puts niet gegaan vandaag, iets te zuinig. Ik vind het wel aantrekkelijk om bij deze fluctuaties juist opties te doen.
    Kooporder puts? Ik mag toch hopen op een schrijf- (dus verkoop-)order van puts?
    Of gaat u korte termijn en (vanwege de premie) diep ITM kopen om heel kort nog wat te verdienen aan een eventuele daling? Kan natuurlijk ook.
  10. forum rang 7 am1993 17 maart 2025 23:51
    quote:

    Lamsrust schreef op 17 maart 2025 18:50:

    [...]

    Gezien de investeringen van BYD/CATL in Europa zie ik nog wel een acquisitie door deze partijen van de Europese lithiumtak van AMG dan wel een JV waarbij deze JV een bod uitbrengt op Savannah of Zinnwald om de keten volledig in eigen hand te krijgen. De Europese lithiumtak van AMG staat tegen kostprijs (plm. USD 200 a 250 mln incl. kosten geïnvesteerd in R&D centrum en aankoopsom belangen in Zinnwald/Savannah) in de boeken, want heeft nog nooit een cent winst gemaakt.
    Dat is nagenoeg precies waarop ik momenteel mijn beleggingsstrategie in AMG baseer, maar weet niet of het zover komt. HS zal m.i. zijn kindjes niet verkopen, dus een JV ligt m.i. ook voor de hand. Daarom zit ik ook in Zinnwald. Zowel AMG als Zinnwald beschikken wél over de nodige kennis, maar nog lang niet over de nodige cash om de benodigde projecten te kunnen financieren.
    AMG kan zich m.i. in de EU ook beter richten op haar grote batterijen. Dan komt de energietransitie ook weer een beetje op gang, omdat daardoor de knelpunten kunnen worden opgelost.
  11. forum rang 6 Lamsrust 18 maart 2025 00:54
    quote:

    am1993 schreef op 17 maart 2025 23:51:

    [...]
    Dat is nagenoeg precies waarop ik momenteel mijn beleggingsstrategie in AMG baseer, maar weet niet of het zover komt. HS zal m.i. zijn kindjes niet verkopen, dus een JV ligt m.i. ook voor de hand. Daarom zit ik ook in Zinnwald. Zowel AMG als Zinnwald beschikken wél over de nodige kennis, maar nog lang niet over de nodige cash om de benodigde projecten te kunnen financieren.
    AMG kan zich m.i. in de EU ook beter richten op haar grote batterijen. Dan komt de energietransitie ook weer een beetje op gang, omdat daardoor de knelpunten kunnen worden opgelost.
    Ik denk ook niet dat HS AMG Lithium Germany wil verkopen, maar 50% van de aandelen hierin emitteren aan BYD/CATL tegen storting van USD 250 mln is wel een optie, omdat AMG Lithium Germany met dat geld en leningen resp. garanties op bankleningen van de EIB de Europese value chain kan opzetten/financieren alsmede module 2 ev in Bitterfeld bouwen.
    Dat zou een mega boost voor AMG zijn, temeer omdat de toekomstige capex voor de Europese lithiumtak dan niet meer op de balans van AMG rust, maar op die van de JV.
  12. AanDeelnemer 18 maart 2025 08:28
    Verkoop elektrische auto's stort in.

    De verkoop van elektrische auto's aan particulieren dreigt dit jaar nagenoeg stil te vallen. Brancheorganisatie Bovag pleit voor een nieuwe subsidieregeling voor stekkerauto's.

    Uit de EV Monitor 2024 van Bovag blijkt dat het aandeel elektrische voertuigen in nieuwverkopen aan particulieren vorig jaar daalde van 32 naar 26 procent. Afgelopen maanden zakte de verkoop verder in. In februari was nog slechts 23 procent elektrisch van de nieuwe auto's die particulieren kochten.

    Consumenten zijn huiverig om een stekkerauto te kopen vanwege gestegen kosten. Eerder constateerde de ANWB al dat de prijs per kilometer met een stekkerauto hoger is dan die met benzinemotor. De dalende verkoop komt doordat de aankoopsubsidie dit jaar is afgeschaft. Ook voor elektrische auto's moet nu motorrijtuigenbelasting worden betaald.

    Bovag-voorzitter Peter Niessink stelt dat de aankoopsubsidie te snel is afgeschaft. ,,Die moet voor tweedehands auto's terugkeren. We zitten in de aanloopfase met elektrische auto's en dan kun je subsidies niet zo snel afbouwen.''

    Gerust hart
    Volgens Bovag is het aanbod van elektrische auto's prima, maar remt het huidige overheidsbeleid de vergroening van het wagenpark af. ,,Stekkerauto's zijn kwalitatief zo goed geworden dat je ze met een gerust hart kunt kopen. Of het nu Europese, Koreaanse of Chinese auto's zijn. Twijfel over de levensduur van de batterij is er niet meer. Wij komen tot de conclusie dat de batterij de auto gaat overleven.''

    Op de zakelijke markt gaat het wél goed met stekkerauto's. In 2024 was 53 procent van de nieuwe leaseauto's elektrisch; in 2022 was dat nog 34 procent.

    Elektrische auto's zijn vanwege de batterijen veel zwaarder. Daardoor valt de motorrijtuigenbelasting hoger uit. Volgens Bovag worden elektrische rijders 'gestraft' voor hun duurzame gedrag als het kabinet-Schoof die hogere belasting niet verlaagt.
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 maart 2025 08:44
    quote:

    am1993 schreef op 17 maart 2025 23:51:

    [...]
    Dat is nagenoeg precies waarop ik momenteel mijn beleggingsstrategie in AMG baseer, maar weet niet of het zover komt. HS zal m.i. zijn kindjes niet verkopen, dus een JV ligt m.i. ook voor de hand. Daarom zit ik ook in Zinnwald. Zowel AMG als Zinnwald beschikken wél over de nodige kennis, maar nog lang niet over de nodige cash om de benodigde projecten te kunnen financieren.
    AMG kan zich m.i. in de EU ook beter richten op haar grote batterijen. Dan komt de energietransitie ook weer een beetje op gang, omdat daardoor de knelpunten kunnen worden opgelost.
    Zinnwald komt waarschijnlijk nooit van de grond.
  14. forum rang 4 Het mannetje van de radio 18 maart 2025 08:51
    Hieronder een link naar uitgebreid rapport over de Europese en mondiale auto-industrie van ACEA.

    ACEA’s Economic and Market Report provides data on vehicle sales, production, and trade in Europe and globally.

    Economic and Market Report: Global and EU auto industry – Full year 2024:
    www.acea.auto/files/Economic_and_Mark...
1.870 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.999
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.817
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.793
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.025
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.254
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.135
Allfunds Group 4 1.515
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.669
AMG 971 134.174
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.034
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.910
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.578
ASML 1.766 109.659
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.759
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439