Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +8,78 922,75 +0,96%
  • DE40 -92,64 23.288,06 -0,40%
  • US500^ 0,00 5.677,02 0,00%
  • US30^ 0,00 41.975,80 0,00%
  • EUR/USD +0,00 1,0911 +0,02%
  • WTI 0,00 67,05 0,00%
  • Gold spot -1,70 3.048,56 -0,06%

AMG 2024

9.113 Posts
Pagina: «« 1 ... 426 427 428 429 430 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2024 10:43
    ’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

    Gert van Harskamp
    17 nov. 2024in Financieel

    Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

    De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

    www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
  2. forum rang 4 Aandachtige lezer 20 november 2024 10:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 10:43:

    ’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

    Gert van Harskamp
    17 nov. 2024in Financieel

    Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

    De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

    www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
    Echt een Telegraafstuk.
    Binnenkort misschien een verhandeling dat het geen zin heeft om eigen militaire middelen te produceren, omdat China en Noord-Korea dat veel goedkoper kunnen.
    Neemt niet weg, dat zolang het China lukt om de prijs van lithium kunstmatig laag te houden dit lastig blijft of om slimme en principiële oplossingen vraagt.
  3. VeniVidiMerui 20 november 2024 11:51
    Het is hier waarschijnlijk al vaker besproken. Maar hoe kan het eigenlijk dat de lithium prijs zo belangrijk is voor AMG? Ze zijn toch zelf geen miner. Ze processen lithium. Dus als lithium goedkoop is dan is het voor AMG toch ook goedkoper aan het begin van de keten? Zo lang zij de lithium vervolgens processen met de beste prijs/kwaliteit verhouding dan zouden ze toch gewoon bakken met winst moeten maken..?
  4. forum rang 4 Mrs. Smith 20 november 2024 12:18
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 10:43:

    ’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

    Gert van Harskamp
    17 nov. 2024in Financieel

    Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

    De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

    www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
    Exact de spijker op zijn kop en de reden dat AMG probeert te doorbreken. Heeft daar uiteraard wel hulp bij nodig van andere industrieën oa batterijmakers, beleidmakers, "Trumptarieven", enz enz
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2024 14:50
    quote:

    BudFoXx schreef op 20 november 2024 14:42:

    Wat is AMG waard per aandeel als alle onderdelen worden verkocht eigenlijk bij een liquidatie?
    Ca 40 tot 50 euro.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2024 15:08
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 20 november 2024 14:54:

    [...]Snel een 'Te Koop' bord in de tuin zetten dan ;-)
    Eerst moet Heinz uit de tuin geflikkerd worden.
  7. forum rang 4 geldmaker 20 november 2024 16:08
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 15:08:

    [...]

    Eerst moet Heinz uit de tuin geflikkerd worden.
    Die moet er uit gedragen worden. Gaat nooit weg met zijn bizarre salaris.
  8. Hoosier 20 november 2024 17:18
    (ABM FN-Dow Jones) BASF en Vulcan Energy gaan onderzoeken doen naar een project dat geothermische warmte kan leveren voor BASF, in combinatie met lithiumwinning in Ludwigshafen, waar BASF het grootste chemiecomplex ter wereld heeft staan.

    Daarmee zou kunnen worden voorzien in een flink deel van de warmtebehoefte van BASF. Na de energieproductie zou het lithiumzout worden vervoerd naar de lithiumfabriek van Vulcan in Frankfurt, die er lithiumhydroxide voor elektrische auto's van maakt.
  9. forum rang 4 Mrs. Smith 20 november 2024 17:37
    quote:

    Kruimeldief schreef op 20 november 2024 17:22:

    De enige fabriek in Europa (behalve VK) die lithiumhydroxide maakt staat toch in Bitterfeld en is van ons AMG?
    Yep VK is nog in aanbouw en er zijn nog verschillende plannen in Europa maar voor zover ik weet nog geen palen in de grond .....
  10. forum rang 8 Hopper58 20 november 2024 20:58
    Uit een artikel in De Morgen 20/11. AMG kan in ieder geval Li(OH)2 leveren in Europa:

    'Zo blijft Europa toch afhankelijk van andere landen?

    “Dat lijkt mij dan ook niet erg. Bij Japanse autofabrikanten zie je dat ook: onder andere het Zuid-Koreaanse Kia en het Japanse Honda vestigden zich bij ons. Daar maken we toch ook geen probleem van? Wat meer zorgen mag baren is dat de ruwe materialen - zoals kobalt, nikkel en lithium - bijna allemaal in handen zijn van China. Ze hebben de hele aanvoerketen gemonopoliseerd. We kunnen onze afhankelijkheid daarvan afbouwen, maar de volumes die we in Europa kunnen ontginnen zijn niet groot genoeg om volledig onafhankelijk te worden.

    “Daarom zou Europa best inzetten op recyclage, want een lithium-ionbatterij kan je voor 99 procent recycleren. Daar heeft Europa wel mogelijkheden en die hele markt ligt nog open. Zo zouden we over enkele decennia een volledig circulaire economie rond de batterijmaterialen kunnen opzetten.” '

    www.demorgen.be/nieuws/europese-fabri...
  11. forum rang 5 xof 21 november 2024 09:57
    Ik zie het ook gebeuren, ik begin te geloven dat we uitbodemen.

    Jaar -44%
    Month + 11%
9.113 Posts
Pagina: «« 1 ... 426 427 428 429 430 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.021
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.141
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.701
AMG 971 134.186
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.926
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.709
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.813
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441