Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 913,97 0,00%
  • DE40 +226,13 23.380,70 +0,98%
  • US500^ -8,29 5.607,91 -0,15%
  • US30^ -45,10 41.531,70 -0,11%
  • EUR/USD -0,01 1,0883 -0,53%
  • WTI -0,09 66,44 -0,14%
  • Gold spot +2,27 3.036,61 +0,07%

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1835 1836 1837 1838 1839 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 bedoekt 16 oktober 2024 14:23
    quote:

    Johnnepon schreef op 16 oktober 2024 14:13:

    [...]

    De GTV heeft een enorme boost gekregen door inflatie. Nu dit weer terugkeert naar een normaal niveau zal dit in de toekomst weer lastiger worden om te laten groeien.
    GTV een boost
    Kostenbesparingen

    Tel uit je winst.
  2. forum rang 6 kassa! 16 oktober 2024 14:24
    quote:

    Johnnepon schreef op 16 oktober 2024 13:56:

    [...]

    Nee dat is juist het punt. Ze hebben een fout gemaakt. Geen sprake van een groot complot of marktmanipulatie tegen JET. Als zij denken dat het zwaar ondergewaardeerd is door marktmanipulatie of onredelijke shorters hadden ze wel bijgekocht ipv afgebouwd. Denk je niet?
    Okido, we zitten op de zelfde golflengte.
  3. forum rang 5 JdH jet realist €10 Nebius $100 16 oktober 2024 14:26
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 14:18:

    [...]

    Tis maar hoe je naar waardering kijkt. Ik vind in de business van JET 450 miljoen adjusted ebitda op een marktkapitalisatie van 2,7 miljard best prima.

    Op adjusted valt wel wat af te dingen, maar in de sector met goede bruto marge is met wat extra volume nog veel te pakken.

    Een draai naar ordergroei in Q4 ‘24 en Q1 ‘25 voor NE en UK bij behoud van positieve kasstromen zou het aandeel denk ik een flinke boost geven qua waardering en koersappreciatie.
    Het kan vanaf dit niveau ook prima werken als JET het grotendeels weet om te zetten naar FCF, kansloze onderdelen afstoot(alles buiten Europa) en GTV >10% per jaar groeit. Op de huidige koers verdergaan is achteruitgang.

    Gevaren: geen kopers vinden voor onderdelen en alsnog veel te lang aanhouden.

    Toenemende concurrentie in Europa wat groei tegenhoudt. Wolt heeft van 0 naar 60 steden in Duitsland uitgebreid bijvoorbeeld.

    Ik wil eerst goede stappen zien voordat ik koop.
  4. Ozzy 16 oktober 2024 14:26
    Het verdienmodel van JET heeft volgens mij op lange termijn toekomst en het kan als Grubhub wordt verkocht ook sneller gaan, rustig blijven zitten
  5. forum rang 4 Moneyball 16 oktober 2024 14:27
    quote:

    Johnnepon schreef op 16 oktober 2024 14:13:

    [...]

    De GTV heeft een enorme boost gekregen door inflatie. Nu dit weer terugkeert naar een normaal niveau zal dit in de toekomst weer lastiger worden om te laten groeien.
    Exact. Dat heeft ook de Ebitda snel omhoog gebracht omdat platform een % van de transactiewaarde neemt zonder extra kosten.

    Die inflatie loopt nog wel rustig door, maar ordergroei wordt nu key in UK en NE. Ik denk te hebben gehoord dat ze dit beseffen. Waar afgelopen 2 jaar 80% focus lag op efficiency van operaties en cash en 20% op volume/orders. Denk ik dat dit naar 50-50 gaat.
  6. forum rang 6 kassa! 16 oktober 2024 14:27
    quote:

    bedoekt schreef op 16 oktober 2024 14:23:

    [...]

    GTV een boost
    Kostenbesparingen

    Tel uit je winst.
    Het mes in het hoofdkantoor en aanverwanten dat tikt pas aan. 200 Miljoen Euro of zoiets per jaar , weet Jitse dat te halveren dan ontstaat er een tekort aan verkopers van aandelen.
  7. Job 16 oktober 2024 14:31
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 16 oktober 2024 14:22:

    @ Beste Job ,rustig aan, nog even wachten met verlies te verkopen.
    Ben nog niet weg hoor! Wel geschrokken van de cijfers en dan metname de VS en tegenvallend NE.
  8. forum rang 6 Jimnotaris 16 oktober 2024 14:35
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 14:27:

    [...]

    Exact. Dat heeft ook de Ebitda snel omhoog gebracht omdat platform een % van de transactiewaarde neemt zonder extra kosten.

    Die inflatie loopt nog wel rustig door, maar ordergroei wordt nu key in UK en NE. Ik denk te hebben gehoord dat ze dit beseffen. Waar afgelopen 2 jaar 80% focus lag op efficiency van operaties en cash en 20% op volume/orders. Denk ik dat dit naar 50-50 gaat.
    Je kunt je wel meer focussen op ordergroei (dat wil elk bedrijf wel), maar dat is (zeker in een stilstaande/afnemende markt) niet makkelijk. Gaat je (veel) geld kosten of ten koste van je marge.
  9. forum rang 4 Moneyball 16 oktober 2024 14:39
    quote:

    Johnnepon schreef op 16 oktober 2024 14:26:

    [...]

    Het kan vanaf dit niveau ook prima werken als JET het grotendeels weet om te zetten naar FCF, kansloze onderdelen afstoot(alles buiten Europa) en GTV >10% per jaar groeit. Op de huidige koers verdergaan is achteruitgang.

    Gevaren: geen kopers vinden voor onderdelen en alsnog veel te lang aanhouden.

    Toenemende concurrentie in Europa wat groei tegenhoudt. Wolt heeft van 0 naar 60 steden in Duitsland uitgebreid bijvoorbeeld.

    Ik wil eerst goede stappen zien voordat ik koop.
    Is wat voor jouw visie te zeggen. Ik hoorde in de conf. call dat er veel M&A gesprekken zijn. JP Morgan refereerde recent ook al aan de op handen zijnde consolidatie. Maar ook (naleving van) regels zoals in Spanje kunnen het playing field en de waardering van onderdelen van JET veranderen. Idem voor de feecaps. In veel gevallen ook de vraag; wie is een logische koper…
  10. Hapipa 16 oktober 2024 14:42
    quote:

    Johnnepon schreef op 16 oktober 2024 14:26:

    [...]

    Het kan vanaf dit niveau ook prima werken als JET het grotendeels weet om te zetten naar FCF, kansloze onderdelen afstoot(alles buiten Europa) en GTV >10% per jaar groeit. Op de huidige koers verdergaan is achteruitgang.

    Gevaren: geen kopers vinden voor onderdelen en alsnog veel te lang aanhouden.

    Toenemende concurrentie in Europa wat groei tegenhoudt. Wolt heeft van 0 naar 60 steden in Duitsland uitgebreid bijvoorbeeld.

    Ik wil eerst goede stappen zien voordat ik koop.
    Ik zit al long - al een tijdje - maar deze mening deel ik. Het enige wat het tij kan keren is organische groei. En die kost geld. Zorgen dat je alleen - maar wel steeds weer minder dus - winstgevende ritjes pakt betekent dat je over een jaar of wat de tent op kunt doeken. Er is geen plan en er wordt zelfs niet eens gerept over groei. Het is net of ze ziende blind zijn.

    Als laatste naar VanDam75: ik snap best dat je het positief in wilt zien en dat wanneer je het beoogde AEBITDA resultaat af zet tegen de marktwaarde dat het er erg aantrekkelijk uit lijkt te zien. Maar waar gaan ze in godsnaam een groei in de toekomstige discounted cash flows vandaan halen zonder omzetgroei? Ander hoofdkantoor? Hadden ze allang kunnen en moeten doen. Lijkt wel of niemand tegen Jitse durft te zeggen dat ie moet kappen met dat megalomane gedrag van 'm. Fee caps? Hoe lang wachten we daar al niet op?

    Feit is dat als we het van het hoofdkantoor moeten hebben of van een afschaffing van de fee caps dat het gewoon nu even geen goede investering is. Ook niet op deze koers.

    Let op: ik zit er met 14K aandelen in en zie het graag beter gaan met JET. Een gebrek aan groei, een gebrek aan visie hoe daar te komen, en hopen van het bestuur dat de fee caps er af gaan zodat het weer zin heeft om in US te investeren maken dat ik weinig vertrouwen er in heb dat dat voor 2026 gaat gebeuren.
  11. forum rang 4 Moneyball 16 oktober 2024 14:43
    quote:

    Jimnotaris schreef op 16 oktober 2024 14:35:

    [...]

    Je kunt je wel meer focussen op ordergroei (dat wil elk bedrijf wel), maar dat is (zeker in een stilstaande/afnemende markt) niet makkelijk. Gaat je (veel) geld kosten of ten koste van je marge.
    Dat is niet wat ik ze hoorde zeggen in de call. Daar hoorde ik dat de gerealiseerde (en nog te realiseren) besparingen in de operatie ruimte creëren voor meer investeringen. Investeringen zowel in verdere efficiency van operatie om best in class qua prijs te kunnen zijn, maar ook in volumegroei.
  12. forum rang 5 Uniek 16 oktober 2024 14:44
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2024 14:39:

    [...]

    Is wat voor jouw visie te zeggen. Ik hoorde in de conf. call dat er veel M&A gesprekken zijn. JP Morgan refereerde recent ook al aan de op handen zijnde consolidatie. Maar ook (naleving van) regels zoals in Spanje kunnen het playing field en de waardering van onderdelen van JET veranderen. Idem voor de feecaps. In veel gevallen ook de vraag; wie is een logische koper…
    JET kan ook zelf de koper/jager zijn natuurlijk als het om M&A in z'n geheel gaat
  13. Bossie89 16 oktober 2024 14:48
    Klaar mee, 60K stukjes voor 11,80 er uit gegooid.

    Had gehoopt op herstel, verlies nemen is af en toe ook helaas noodzakelijk. Had het eerder moeten doen op 14 afgelopen week maar had nog de ijdele hoop op actie.

    Door de jaren heen is dit me aller grootste verliespost ooit geweest met een Gak van 15,50.

    Gelukkig rendeert de rest prima maar shit wat baal ik van JET/Jitse.
  14. forum rang 7 Hendrik Roo 16 oktober 2024 14:49
    quote:

    Uniek schreef op 16 oktober 2024 14:44:

    [...]

    JET kan ook zelf de koper/jager zijn natuurlijk
    Nee, dat kan niet. Daar zijn middelen voor nodig. In cash of aandelen JET aandelen hebben nauwelijks waarde en Cash heeft JET niet. Althans geen cash die JET missen kan.
  15. Corcorrectie 16 oktober 2024 14:49
    quote:

    Bossie89 schreef op 16 oktober 2024 14:48:

    Klaar mee, 60K stukjes voor 11,80 er uit gegooid.

    Had gehoopt op herstel, verlies nemen is af en toe ook helaas noodzakelijk. Had het eerder moeten doen op 14 afgelopen week maar had nog de ijdele hoop op actie.
    De juiste keuze. Er zijn er vandaag weer voldoende ingetrapt en dus kan het definitief afscheid nemen van de 12.
  16. Hapipa 16 oktober 2024 14:51
    quote:

    Uniek schreef op 16 oktober 2024 14:44:

    [...]

    JET kan ook zelf de koper/jager zijn natuurlijk
    Dat lijkt mij buitengewoon onwaarschijnlijk. Een uitgifte in aandelen tegen deze koers is gewoon niet te doen en voor die ene miljard die ze nog ergens hebben liggen koop je niks als je de prijzen van de peers ziet.

    Ik weet echt niet wie of wat ze zouden kunnen kopen behalve dat mislukte Ahold avontuur en die wil je net niet hebben.
  17. forum rang 5 Uniek 16 oktober 2024 14:55
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 oktober 2024 14:49:

    [...]

    Nee dat kan niet. Daar zijn middelen voor nodig. In cash of aandelen JET aandelen hebben nauwelijks waarde en Cash heeft JET niet. Althans geen cash die JET missen kan.
    Aandeleninkopen lukt ze anders al lange tijd goed met die cash die ze niet kunnen missen
  18. forum rang 6 Jimnotaris 16 oktober 2024 14:58
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 oktober 2024 14:49:

    [...]

    Nee, dat kan niet. Daar zijn middelen voor nodig. In cash of aandelen JET aandelen hebben nauwelijks waarde en Cash heeft JET niet. Althans geen cash die JET missen kan.
    Wat zou JET in godsnaam moeten kopen? Ze moeten verkopen waar dat mogelijk is. Dat is al moeilijk genoeg.
  19. forum rang 6 Trx7 16 oktober 2024 14:59
    quote:

    Bossie89 schreef op 16 oktober 2024 14:48:

    Klaar mee, 60K stukjes voor 11,80 er uit gegooid.

    Had gehoopt op herstel, verlies nemen is af en toe ook helaas noodzakelijk. Had het eerder moeten doen op 14 afgelopen week maar had nog de ijdele hoop op actie.

    Door de jaren heen is dit me aller grootste verliespost ooit geweest met een Gak van 15,50.

    Gelukkig rendeert de rest prima maar shit wat baal ik van JET/Jitse.
    Eindelijk iemand die zn verstand gebruikt.

    JET is al jaren een slechte investering, maar de fans willen dat niet toegeven.
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1835 1836 1837 1838 1839 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.005
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.819
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.793
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.256
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.135
Allfunds Group 4 1.515
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.683
AMG 971 134.179
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.036
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.917
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.579
ASML 1.766 109.681
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.778
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439