Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +8,78 922,75 +0,96%
  • DE40 -92,64 23.288,06 -0,40%
  • US500^ +60,82 5.677,02 +1,08%
  • US30^ +399,00 41.975,80 +0,96%
  • EUR/USD 0,00 1,0908 -0,31%
  • WTI +0,52 67,05 +0,78%
  • Gold spot +2,65 3.052,90 +0,09%

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 269 270 271 272 273 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Banter2346 26 juni 2024 12:18
    quote:

    aextracker schreef op 25 juni 2024 16:23:

    [...]

    Spijtig dat de EU beleidsmakers liggen te slapen in Brussel om de chinezen te vriend te houden.
    Beijing support mobiliteits transitie naar electrisch met $ 200 Mrd......
    Daar gaat de betere Ebusco geen vuist tegen maken..... hoe goed ze ook zijn !

    Hoewel......... slapen ze niet in Brussel, dan lunchen ze er wel.....
    .....bij voorkeur op handelsmissie \ zakenreis in China.....
    Die fout maken veel Europeanen, de bussen hier zijn doorgaans niet beter
  2. stot 26 juni 2024 12:52
    Het hele management is zo n beetje vervangen . Op zich denk ik met goede nieuwe mensen die gelijk hebben gezien dat de inschattingen te hoog zijn en dat problemen oplossen tijd kost.

    Wat dat betreft heel reeel .
    Snap ook dat als je - juni bent begonnen en de co ceo pas officieel 1 aug al wordt ie nu al ingewerkt dat je dan geen beleggersdag gaat houden.
    Als ze nov halen denk ik dat er dan meer realisme komt van wat er mogelijk is en wat ik al eerder zei je kan beter uiteindelijk de verwachtingen overtreffen dan dat je ze overschat en iedere keer naar beneden moet corrigeren .

    Je kostenbasis moeten ook gebaseerd zijn op niet te hoge verwachtingen ipv andersom .

    Anders heb je bij tegenvallers wat we nu hebben en vorig jaar zagen wel de hoge kosten maar wel met lagere omzet dan verwacht .

    De vraag is wat te doen ? Verlies nemen of uitzitten ? Moeilijke keus . Het eerste is beter om te doen want blijven zitten is tegen beter weten in.

    31-7 wordt weer een teleurstelling qua omzet en veel te hoge kosten.

    En 2023 zou de 2 e jaarhelft ook beter worden zoals ze nu zeggen van 2024 en we weten hoe dat afliep .
  3. forum rang 5 StoplossBurner 26 juni 2024 13:01
    2023 was het make or break year zei ik bij aanvang van 2023. Wat er in 2024 gebeurt is wat mij betreft too little, too late en het spelen van een verlenging om nog een 5-0 achterstand goed te maken. Het is niet onmogelijk, maar wens Ebusco er veel succes mee.
  4. forum rang 7 Bye 26 juni 2024 13:05
    quote:

    stot schreef op 26 juni 2024 12:52:

    Het hele management is zo n beetje vervangen . Op zich denk ik met goede nieuwe mensen die gelijk hebben gezien dat de inschattingen te hoog zijn en dat problemen oplossen tijd kost.

    Wat dat betreft heel reeel .
    Snap ook dat als je - juni bent begonnen en de co ceo pas officieel 1 aug al wordt ie nu al ingewerkt dat je dan geen beleggersdag gaat houden.
    Als ze nov halen denk ik dat er dan meer realisme komt van wat er mogelijk is en wat ik al eerder zei je kan beter uiteindelijk de verwachtingen overtreffen dan dat je ze overschat en iedere keer naar beneden moet corrigeren .

    Je kostenbasis moeten ook gebaseerd zijn op niet te hoge verwachtingen ipv andersom .

    Anders heb je bij tegenvallers wat we nu hebben en vorig jaar zagen wel de hoge kosten maar wel met lagere omzet dan verwacht .

    De vraag is wat te doen ? Verlies nemen of uitzitten ? Moeilijke keus . Het eerste is beter om te doen want blijven zitten is tegen beter weten in.

    31-7 wordt weer een teleurstelling qua omzet en veel te hoge kosten.

    En 2023 zou de 2 e jaarhelft ook beter worden zoals ze nu zeggen van 2024 en we weten hoe dat afliep .
    Ebusco rapporteert steeds dat er geen evenwicht is tussen kosten en baten.
    De bedrijfskosten zijn doorlopend hoger dan de opbrengsten uit verkoop..
    En onder aanvoering van Bijvelds komt daarin geen verandering.
    Hij staat al meer dan 12 jaar aan het roer.
  5. forum rang 6 bartbas 26 juni 2024 13:17
    Gezien de langdurige wanverhouding tussen opbrengsten en kosten, zou ik bij zo’n bedrijf geen bus bestellen. Alle kans dat dit eindigt in een faillissement en waar ga je dan heen voor onderhoud en nieuwe onderdelen. Met andere woorden, verkopen wordt moeilijk en zelfs kans dat orders teruggehaald worden. Beste is opkoop door Nederlands bussenbouwer voor een klein prijsje. Voor aandeelhouders ziet het er slecht uit.
  6. forum rang 4 The moment 26 juni 2024 13:28
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 26 juni 2024 13:13:

    Stel dat Ebusco wordt overgenomen...
    Voor welk bedrag zou dat kunnen?
    2E
    Nee, dat is veel te hoog.
    Geen investeerder of concurrent die daar zijn vingers aan gaat branden.
  7. forum rang 4 The moment 26 juni 2024 13:29
    quote:

    bartbas schreef op 26 juni 2024 13:17:

    Gezien de langdurige wanverhouding tussen opbrengsten en kosten, zou ik bij zo’n bedrijf geen bus bestellen. Alle kans dat dit eindigt in een faillissement en waar ga je dan heen voor onderhoud en nieuwe onderdelen. Met andere woorden, verkopen wordt moeilijk en zelfs kans dat orders teruggehaald worden. Beste is opkoop door Nederlands bussenbouwer voor een klein prijsje. Voor aandeelhouders ziet het er slecht uit.
    Beter straks bij de curator de krantjes eruit kopen.
  8. forum rang 4 The moment 26 juni 2024 13:40
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 26 juni 2024 13:35:

    Ik wilde graag een soort voorspelling houden over het verlies van Ebusco over de eerste 6 maanden van dit jaar.
    Ik trap af met een verlies van 24 Miljoen E.

    Tussen de 30 en 35 miljoen.

    Kaspositie 0,0 (misschien wel een groter probleem)
  9. forum rang 4 The moment 26 juni 2024 13:48
    Enige voordeel is als aandeelhouder dat je niet meer kwijt kan raken dan wat je er voor betaald.

    Je hoeft niet bij te dragen in het verlies dat ze achterlaten.

    Toch een lichtpuntje mocht je een gokje wagen.
  10. pindakaas 26 juni 2024 13:52
    quote:

    The moment schreef op 26 juni 2024 13:29:

    [...]

    Beter straks bij de curator de krantjes eruit kopen.
    Vanuit bestaande fabrikanten zal er geen belangstelling zijn. VDL heeft zelf genoeg capaciteit met het oude Jonckheere in Roeselare en de recente overname van Vanhool. VDL in Roeselare is een zeer moderne fabriek. Vanhool is vooral gekocht vanwege de marktpositie in touringcars en de amerikaanse tak.

    Voor Ebusco moet eerder worden gehoopt op een bedrijf dat met de kennis van Ebusco meteen een lopend bedrijf koopt. VDL heeft liever een aanbieder minder op de markt. Mijn indruk is ook dat het die kant op lijkt te gaan. Maar wie weet, een joint venture of zo met een sterke partner die het Ebusco concept financieel kan ondersteunen tot de pioniersfase voorbij is?
  11. forum rang 4 The moment 26 juni 2024 14:10
    quote:

    Nakennis schreef op 26 juni 2024 14:05:

    BIJVELDS: HOU DE EER AAN JE ZELF EN STAP AUB OP!
    Vind ik niet.
    Laat hem deze laatste nare fase ook maar afmaken.
    Wordt zeer vervelende tijd die een ander niet hoeft te doorstaan.
  12. forum rang 4 The moment 26 juni 2024 14:38
    quote:

    Mogelijke-kans-uitbuiten schreef op 26 juni 2024 14:22:

    Ebusco ontkomt niet aan een aandelenemissie of aangepaste vorm van geld ophalen.
    Of de markt bereid is om opnieuw te investeren is geen uitgemaakte zaak en lukt dat niet dat valt Ebusco simpel om.
    Wat denk je zelf?
    Wie gaat hier nog geld insteken anders dan de paar cowboys die nog kopen op de beurs.
  13. Daan1 26 juni 2024 14:49
    Dhr Bijvelds heeft in het verleden toch ook al eens electrische auto's geimporteerd uit China? Dat ging ook mis. Nu de bussen assembleren in China en dan naar Nederland halen. Gaat ook niet lekker. Hmmm...
  14. Daan1 26 juni 2024 14:52
    Ik zie ze wel overgenomen worden door een chinese partij. Wel voor weinig natuurlijk met een leuke positie voor Bijvelds:)
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 269 270 271 272 273 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.021
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.141
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.701
AMG 971 134.186
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.926
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.709
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.813
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441