Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +8,78 922,75 +0,96%
  • DE40 -92,64 23.288,06 -0,40%
  • US500^ 0,00 5.677,02 0,00%
  • US30^ 0,00 41.975,80 0,00%
  • EUR/USD 0,00 1,0908 -0,01%
  • WTI 0,00 67,05 0,00%
  • Gold spot -1,72 3.048,54 -0,06%

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 746 747 748 749 750 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Moriarty 8 mei 2024 13:48
    quote:

    WeerMis schreef op 8 mei 2024 13:36:

    [...]

    Al die bedrijven hebben een business model dat is gebaseerd op het uitbuiten van flexwerkers. Wie zal de vaste werknemers van JET willen? Ergo, Grubhub lijkt in het niets te verdwijnen, dat is goedkoper dan overname. Maar de hoop blijft dat het goed komt. De verrechtsing in Europa helpt hierbij niet.
    Maar de stijgende prijzen helpen wel? Of de werknemers die staken omdat ze te weinig verdienen? Of de illegalen die worden geweerd in deze sector?
    In Europa zal je wel moeten werken met zo een model en ook in VS zie je dit steeds vaker.
    Wil je als food delivery speler Europa veroveren? Dan zou je best JET kopen... Nu te koop met 10% korting dankzij de aandeleninkoop trouwens ;-)
  2. forum rang 4 Moriarty 8 mei 2024 13:52
    Uber heeft een andere oorlog te voeren zo blijkt. Lyft is marktaandeel aan het veroveren... Dus een groene opening mag je vergeten hoor Henkie...
  3. forum rang 7 Gotcha70 8 mei 2024 13:56
    quote:

    Moriarty schreef op 8 mei 2024 13:48:

    [...]

    Wil je als food delivery speler Europa veroveren? Dan zou je best JET kopen... Nu te koop met 10% korting dankzij de aandeleninkoop trouwens ;-)
    mocht er interesse zijn hadden ze dat wel gedaan toen JET 30% lager stond.
  4. forum rang 7 Gotcha70 8 mei 2024 13:58
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 8 mei 2024 13:53:

    Gistermorgen de Jet koers op€14 nu wat lager,kan zomaar weer terug naar €14.
    of zomaar naar de € 13 of eronder. Zeker mogelijk als het negatieve sentiment in de sector niet snel keert.
  5. forum rang 4 Moriarty 8 mei 2024 14:08
    quote:

    Gotcha70 schreef op 8 mei 2024 13:56:

    [...]

    mocht er interesse zijn hadden ze dat wel gedaan toen JET 30% lager stond.
    Helemaal niet... Op dat moment was JET nog verre van cash flow positief en konden ze de strijd voor de UKI ook nog verliezen. Dus zoals je misschien wel weet... Zaken veranderen, markten veranderen, bedrijven veranderen. Het is niet omdat het ooit x aantal % lager of hoger stond dat het bedrijf nog steeds exact hetzelfde is.

    Maar maak je geen zorgen! Ik zeg niet dat dit zeker gaat gebeuren he... Maar het kan zomaar eens gebeuren als de fee caps bijvoorbeeld worden geschrapt OF als Dash zich nu ineens bedreigd voelt door Uber en ze een move willen maken...
  6. forum rang 7 Gotcha70 8 mei 2024 14:17
    quote:

    Moriarty schreef op 8 mei 2024 14:08:

    [...]

    Helemaal niet... Op dat moment was JET nog verre van cash flow positief. Dus zoals je misschien wel weet... Zaken veranderen, markten veranderen, bedrijven veranderen. Het is niet omdat het ooit x aantal % lager of hoger stond dat het bedrijf nog steeds exact hetzelfde is.

    Maar maak je geen zorgen! Ik zeg niet dat dit zeker gaat gebeuren he... Maar het kan zomaar eens gebeuren als de fee caps bijvoorbeeld worden geschrapt OF als Dash zich nu ineens bedreigt voelt door Uber en ze een move willen maken...
    toen JET rond de 10 euro stond was er al een prognose om cash flow positief te zijn en dat dat punt is zelfs toen met een kwartaal vervroegd.
  7. forum rang 7 Gotcha70 8 mei 2024 14:23
    quote:

    Jetmania schreef op 8 mei 2024 14:16:

    Hoeveel sponsors zijn er nodig?
    26. Maar ik zou daar niet teveel van verwachten. Het komt hoe dan ook voor de rechter. Het enige positieve punt op de korte termijn dat je met (bijna) zekerheid kan verwachten op de korte termijn is de beslissing van de ECB in juni om de rente te laten dalen. De FED zal die beslissing waarschijnlijk uitstellen. Al de rest is eerder wishful thinking.
  8. forum rang 4 Moriarty 8 mei 2024 14:24
    quote:

    Gotcha70 schreef op 8 mei 2024 14:17:

    [...]

    toen JET rond de 10 euro stond was er al een prognose om cash flow positief te zijn en dat dat punt is zelfs toen met een kwartaal vervroegd.
    Ik ga je gewoon laten ranten... Het heeft geen zin.
    Veel plezier nog!
  9. forum rang 5 Uniek 8 mei 2024 14:28
    quote:

    Gotcha70 schreef op 8 mei 2024 14:23:

    [...]

    26. Maar ik zou daar niet teveel van verwachten. Het komt hoe dan ook voor de rechter. Het enige positieve punt op de korte termijn dat je met (bijna) zekerheid kan verwachten op de korte termijn is de beslissing van de ECB in juni om de rente te laten dalen. De FED zal die beslissing waarschijnlijk uitstellen. Al de rest is eerder wishful thinking.
    En die FED verwachting zit al in de koers verwerkt dus daar zou ik dan weer niet teveel van verwachten
  10. Juargo 8 mei 2024 14:37
    Gister daalde we op het nieuws dat ze een samenwerking waren aangegaan met instacart, en nu dalen omdat hun resultaten tegenvallen. Als de cijfers goed waren geweest hadden ze dat weer een reden gevonden om het te drukken.
  11. forum rang 4 COUPEJET 8 mei 2024 14:41
    De hele voedselbezorgbranche is een drama. Was niks, is niks en wordt ook niks. Richting de bietenbrug lijkt mij dan ook onoverkomelijk.
  12. Hapipa 8 mei 2024 14:41
    De opmerkingen over wanneer JET al dan niet gekocht zou worden zetten me aan het denken. An sich is JET, juist omdat het een werknemersmodel heeft ipv al dan niet schijnzelfstandigen, onaantrekkelijk om over te nemen. Al dat gelobby van Uber en consorten bij de Europese Commissie via Neelie zou dan voor niets zijn geweest. Nee, juist het feit dat JET zo expliciet voor het werknemers model kiest maakt dat ze met afstand de meest onaantrekkelijke partij zijn om over te nemen. Al zie je wel dat ze meteen wijzigingen doorvoeren in de UK waar het nu niet meer van toepassing is sinds ze uit de EU zijn.

    Mogelijk - maar dit is zuiver hypothetisch - bedachten ze bij JET juist dat het hanteren van een werknemersmodel ervoor zou zorgen dat geen Amerikaanse partij ze zou overnemen. Als je dat niet wilt - en dat kan ik me goed voorstellen - is het een briljante move.

    Andersom kun je ook stellen dat wanneer de wetgeving daadwerkelijk gehanteerd gaat worden JET zo ongeveer subiet de ideale overname kandidaat is om op de Europese markt te komen. Ook in Spanje en Italie bv. Tot die tijd moet je er van uit gaan dat het dood geld is. Jitse gaf zelf in de aandeelhouder podcast aan dat de bijdrage van GrubHub indien de caps er af zouden zijn iets van 100 Mio er bovenop zou zijn. Dat is bij het marktaandeel van vorige herfst en voor dat de minimumlonen werden ingevoerd. Bovendien krimpt Grubhub vrolijk verder en geeft momenteel alles en iedereen in de food delivery industrie aan dat de groei in de komende kwartalen op zijn best flauwtjes gaat zijn.

    Welbeschouwd zitten we dan eigenlijk op dood geld en snap ik zo een ArendJan wel dat ie er afscheid van heeft genomen. Ik weet nog steeds niet wat ik bij Saxo moet doen om me aan te kunnen melden voor de aandeelhoudersvergadering, maar ik wil er inmiddels echt wel heen
  13. forum rang 7 Gotcha70 8 mei 2024 14:41
    quote:

    Juargo schreef op 8 mei 2024 14:37:

    Gister daalde we op het nieuws dat ze een samenwerking waren aangegaan met instacart, en nu dalen omdat hun resultaten tegenvallen. Als de cijfers goed waren geweest hadden ze dat weer een reden gevonden om het te drukken.
    De koers drukken of gewoon zogenaamde LT-beleggers die tot de conclusie komen dat hun fantasiaverhaaltjes niet uitkomen en dan maar verkopen. Zoals die ex-IEX-medewerker. Maar hier op het forum zijn daar ook een aantal voorbeelden van te vinden.
  14. forum rang 7 Gotcha70 8 mei 2024 14:49
    quote:

    COUPEJET schreef op 8 mei 2024 14:41:

    De hele voedselbezorgbranche is een drama. Was niks, is niks en wordt ook niks. Richting de bietenbrug lijkt mij dan ook onoverkomelijk.
    met de branche is er op zich geen probleem. Maar er zijn teveel spelers op de markt.
  15. [verwijderd] 8 mei 2024 14:49
    Gelukkig zijn 4 van de 10 postings van onze gast met woorddiaree

    Inmiddels 13K in de min met mijn laatste aankoop gisteren in de eindveiling, maar gelukkig maak IK me geen zorgen
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 746 747 748 749 750 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.021
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.141
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.701
AMG 971 134.186
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.926
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.709
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.813
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441