Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +8,78 922,75 +0,96%
  • DE40 0,00 23.380,70 0,00%
  • US500^ +60,82 5.677,02 +1,08%
  • US30^ +399,00 41.975,80 +0,96%
  • EUR/USD 0,00 1,0904 -0,34%
  • WTI +0,52 67,05 +0,78%
  • Gold spot +13,16 3.047,50 +0,43%

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

IEX geeft ALFEN koopadvies met koersdoel 100 EURO!

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ffff 15 februari 2023 12:10
    Volgens mij zijn de janus met de pet echt niet 's morgens vroeg bezig met de beursberichten. Die hebben echt wel wat anders te doen, dan wel totaal andere interesses.
    Ik denk veel eerder volledig automatische tradingprogramma's bij een of meerdere dealingrooms van banken. Ze zullen daar in de loop der jaren een smak ervaring, dus kennis mee opgedaan hebben, of dat manipuleren zin heeft en wat het kan opbrengen.
  2. Ben_aan 15 februari 2023 12:10
    als ik heel even negatief mag zijn;
    er worden minder E autos verkocht, dus is er ook minder vraag naar laadpalen. daarbij is de prijs per KWH nog vrij hoog. ik zou het eerste kwartaal van dit jaar Alfen wel in de gaten houden, misschien gestaffeld beginnen in te kopen, maar niet zomaar vol instappen.

    lange termijn is het plaatje gewoon mooi. ik zie overal Alfen transformatoren neergezet worden, hun smartgrid oplossingen gaan de energietransitie enorm helpen en het zijn de meest kostenefficiente oplossingen op het moment.
  3. forum rang 7 ffff 15 februari 2023 12:29
    Ben

    Op zich is dit een bedrijf dat de moeite waard is om te volgen. Dat was het sowieso afgelopen twee jaar al. Het grote probleem met stocktrader is altijd dat hij draadjes start wanneer hij even tevoren er wat aandelen van gekocht heeft en dan na verkoop, al of niet met winst of verlies, nooit meer iets over zo;n aandeel post. Het zijn dus 100 procent traderspostings, bedoeld om wat te verdienen.

    Maar ALFEN volgen als ?én van de vele onderdelen van de lopende en komnde transitie is natuurlijk wel de moeite. Gisteren uitgebreid verslag over installatie van vrachtwagen-laadpalen die meer dan een ton kosten en zwaar gesubsidieerd gaan worden. De ook door stocktrader tot drie maal toe geopende draad over elekrische bussen. Even zijn handel oppeppen en dan hoor je d'r weer niks over.

    ZELF heb ik, als ondernemer, DRIE laadpalen laten installeren, gevoed door stopgoedkoop eigen verkregen energie van de zonnepanelen. OOK dat is een alternatief.
    Allemaal de moeite waard om te volgen, om over van gedachten te wisselen, maar hier in de KK zijn ze tegenwoordig drukker met het eventuele leven na dood, dan met prachtalternatieven om de vermoeiende en gruwelijk tijdvretende manier van reizen met de trein in plaats van eigen laadpaal naar eigen laadpaal....

    Peter
  4. Ben_aan 15 februari 2023 13:45
    quote:

    ffff schreef op 15 februari 2023 12:29:

    Ben

    Op zich is dit een bedrijf dat de moeite waard is om te volgen. Dat was het sowieso afgelopen twee jaar al. Het grote probleem met stocktrader is altijd dat hij draadjes start wanneer hij even tevoren er wat aandelen van gekocht heeft en dan na verkoop, al of niet met winst of verlies, nooit meer iets over zo;n aandeel post. Het zijn dus 100 procent traderspostings, bedoeld om wat te verdienen.

    Maar ALFEN volgen als ?én van de vele onderdelen van de lopende en komnde transitie is natuurlijk wel de moeite. Gisteren uitgebreid verslag over installatie van vrachtwagen-laadpalen die meer dan een ton kosten en zwaar gesubsidieerd gaan worden. De ook door stocktrader tot drie maal toe geopende draad over elekrische bussen. Even zijn handel oppeppen en dan hoor je d'r weer niks over.

    ZELF heb ik, als ondernemer, DRIE laadpalen laten installeren, gevoed door stopgoedkoop eigen verkregen energie van de zonnepanelen. OOK dat is een alternatief.
    Allemaal de moeite waard om te volgen, om over van gedachten te wisselen, maar hier in de KK zijn ze tegenwoordig drukker met het eventuele leven na dood, dan met prachtalternatieven om de vermoeiende en gruwelijk tijdvretende manier van reizen met de trein in plaats van eigen laadpaal naar eigen laadpaal....

    Peter
    dank voor de gedetailleerde reactie. ik zal bij volgende reactie op meneer Stocktrader weer even bij mezelf nagaan of het wel zin heeft.

    ik vond dat de onzekerheid voor het eerste kwartaal dit jaar ook belicht mocht worden. mocht er iemand het forum doorlezen en denken; hmm dat moet ik nu hebben.
  5. forum rang 7 ffff 15 februari 2023 14:44
    Ben,

    Ik kom zojuist bij De Telegraaf onderstaand bericht tegen. Ook weer, in MIJN ogen, een belangrijk bericht omdat het goed aangeeft waar de Overheden naartoe willen: elektrificatie van het wagenpark en zelfs dus ook gedeeltelijk het vrachtwagenpark.

    Gewoon facetten om me tenemen: Wil ik er nu in investeren als mede-aandeelhouder. Lees evntjes mee:

    Tesla maakt nu tegen het einde van volgend jaar minstens 7500 nieuwe en bestaande laadpalen door het hele land beschikbaar voor andere merken. Daardoor kan het bedrijf in aanmerking komen voor overheidssubsidies voor laadinfrastructuur. Het gaat om laadpalen langs snelwegen en bijvoorbeeld bij hotels en restaurants.

    De Amerikaanse regering heeft een doelstelling om in 2030 landelijk een half miljoen laadpunten bij te bouwen. Nu zijn er ongeveer 130.000 in de hele VS. Een gebrek aan laadpalen is nu nog een belangrijke drempel voor de overgang naar elektrisch rijden in de VS.

    Einde citaat. Past dus volledig in een discussie over ALFEN.

    En voor stocktrader: Je hebt tot driemaal toe een draadje geopend over Ebusco. Nou kwamen daar gisteren best opzienbarende nieuwtjes naar voren, maar AL jouw drie Ebuscodraden hebben een stille dood gevonden. Het grappige is, dat juist sinds gisteren een babbel over Ebusco de moeite waard is, althans volgens mij. Maar daarop moeten we dan blijkbaar weer wachten totdat jij er wat aandelen van gekocht hebt en ze hier in de KK komt pushen. En zo zie je stocktrader, dat pure traders met een belang van 1 of twee dagen in een aandeel op een hele andere manier met de beurs bezig zijn dan beheerders die in een nieuwe bedrijfstak geloven en vertrouwen geven. En zoals je weet botst dat .

    Peter
15 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.021
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.141
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.698
AMG 971 134.184
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.926
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.707
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.813
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441