Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +3,90 917,87 +0,43%
  • DE40 0,00 23.380,70 0,00%
  • US500^ +31,16 5.647,36 +0,55%
  • US30^ +231,90 41.808,70 +0,56%
  • EUR/USD 0,00 1,0896 -0,42%
  • WTI +0,15 66,68 +0,23%
  • Gold spot -0,55 3.033,80 -0,02%

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Cacla 27 oktober 2022 14:26
    Nee Captain, alleen individuen en bedrijven die veel te veel schulden hebben...
  2. ThisisyourCaptainspeaking 27 oktober 2022 15:08
    Eens…volledig eens maar “debt” is ook een verdienmodel en derhalve worden veel “bedrijven” volgepompt met schulden en lekker heen en weer geschoven. Schuld hoeft niet dramatisch te zijn als het aangewend wordt voor groei, structural investment in assets of anderzins. Bij AK KLM is het idd ordinaire schuld omdaf de bedrijfsvoering niet genoeg rendeert om de operatie in de lucht??te houden. Feitelijk moet daf een keer gierend fout gaan. Eens.
  3. @iPlof 27 oktober 2022 17:44
    Rente stijgt idd flink.
    Niet echt fijn als je overladen bent met schuld.
    Hebben we nog de olieprijs.
    Bezuinigende consumenten en bedrijven.
    Schiphol debacle
    En een immer tot het bot verwende en relatief weinig werkend personeelsbestand bij zowel AF als KLM.
    Die 1 euro zien we wel weer..
  4. forum rang 8 GakGak 27 oktober 2022 18:54
    ´Tot slot wordt er een nettowinst voorspeld van 12 miljoen euro. Dat zou veel beter zijn dan het verlies van 3,3 miljard euro in 2021.´

    Ach, leuk die nettowinst en daarmee kun je idd mooi wat rente over de schulden betalen.
    Schuld aflossen hebben we het voorlopig maar niet over, daar worden wel weer creatieve administratieve
    oplossingen voor gevonden zoals maximaal doorschuiven naar de eeuwigheid.
  5. Cacla 27 oktober 2022 21:31
    Nee de rente is er dan al vanaf hè. Die 12miljoen kan volledig gebruikt worden voor de aflossing! Dat zal lekker opschieten...
  6. [verwijderd] 27 oktober 2022 22:29
    quote:

    Cacla schreef op 27 oktober 2022 21:31:

    Nee de rente is er dan al vanaf hè. Die 12miljoen kan volledig gebruikt worden voor de aflossing! Dat zal lekker opschieten...
    Ik had van jou meer inzicht verwacht; ik reken ermee dat die 12 miljoen geheel op gaat aan bonussen;-)
  7. [verwijderd] 28 oktober 2022 07:29
    www.marketscreener.com/quote/stock/AI...

    THIRD QUARTER 2022 RESULTS



    STRONG RESULTS DRIVEN BY FAVORABLE TRAVEL DEMAND AND CONTINUED GROUP TRANSFORMATION



    REVENUES, OPERATING RESULT AND MARGIN ABOVE 2019 DESPITE LOWER CAPACITY AND INFLATIONARY PRESSURE ON COST


    Group revenues at €8.1bn, above 2019 level (+€503m)
    Group capacity at 89% of 2019 level with load factor at 88% close to 2019 level (90%)
    Operating result at €1,024m with operating margin at 12.6% above 2019 level (12.0%)
    Positive Adjusted operating free cash flow for the 6th quarter in a row at €290m
    Net debt down by €2.3bn euros, compared to end of 2021
    Return to positive operating result expected for Full Year above €900m1

    netto achter de komma 12 miljoen
    NETTO schuld 6 miljard
  8. forum rang 10 voda 28 oktober 2022 07:33
    Chaos op Schiphol levert KLM kostenpost op van €175 miljoen
    Updated 2 min geleden
    3 min geleden
    in FINANCIEEL

    AMSTELVEEN (ANP) - De problemen op Schiphol hebben luchtvaartmaatschappij KLM 175 miljoen euro gekost. Dochtermaatschappij Transavia speelde ook nog eens 55 miljoen euro kwijt. Het merendeel van die bedragen was te wijten aan gemiste inkomsten, maar KLM was ook geld kwijt aan de compensatie van passagiers van wie een vlucht werd geannuleerd.

    KLM was 30 miljoen euro kwijt aan die compensatie voor passagiers. De resterende 145 miljoen euro bestond uit misgelopen inkomsten.

    BEKIJK OOK:
    Nog 800 vacatures op Schiphol, maar sollicitanten worden afgewezen omdat ze te ver weg wonen

    Weinig personeel
    Door te weinig personeel op Schiphol, met name bij de beveiliging, werden sinds juli maximale aantallen passagiers ingesteld. Dat betekende dat er vluchten geschrapt moesten worden. Daarnaast werden er vluchten verplaatst naar andere luchthavens zoals Rotterdam The Hague Airport. Ook verkocht KLM minder tickets aan uit Nederland vertrekkende passagiers.

    BEKIJK OOK:
    Vakantieplannen? Tickets voor deze bestemmingen zijn flink duurder geworden

    Ook in het winterseizoen zijn er op Schiphol nog beperkingen van kracht. De luchtvaartmaatschappijen praten inmiddels met luchthaven Schiphol over compensatie voor alle problemen. Koepelorganisatie BARIN, die de maatschappijen vertegenwoordigt, denkt dat die gesprekken nog wel enkele weken zullen duren.

    www.telegraaf.nl/financieel/386316598...
  9. forum rang 10 voda 28 oktober 2022 07:55
    Air France-KLM schrijft zwarte cijfers
    Bezettingsgraad in de lift.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het derde kwartaal van 2022 een flinke verbetering laten zien en wist ook winst te boeken. Dit bleek vrijdag uit de cijfers van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    "Dankzij onze flexibele benadering van capaciteit heeft Air France-KLM dit kwartaal optimaal kunnen profiteren van de sterke vraag naar reizen", zei CEO Benjamin Smith, die benadrukte dat de resultaten werden neergezet ondanks onder meer de problemen op Schiphol en stijgende brandstofkosten.

    Afgelopen kwartaal kwam het operationeel resultaat uit op 1.024 miljoen euro, een stijging met 894 miljoen euro. Air France-KLM zag daarnaast de omzet op jaarbasis stijgen met 77,6 procent naar 8.112 miljoen euro, vanwege de corona vergelijkingsbasis.

    De consensusverwachting onder analisten voorzag voor het afgelopen kwartaal gemiddeld een omzet van 8.550 miljoen euro en een operationele winst van 844 miljoen euro.

    De nettowinst kwam uit op 460 miljoen euro, na een verlies een jaar eerder. In het tweede kwartaal verdiende de maatschappij nog 324 miljoen euro.

    Analisten rekenden op een hogere nettowinst van 575 miljoen euro.

    Aan de kostenkant verminderde de onderneming de personeelskosten in het afgelopen kwartaal, vergeleken met het derde kwartaal van 2019, voor corona, vooral door het terugbrengen van het personeelsbestand.

    Air France-KLM zat afgelopen kwartaal op een capaciteitsbenutting van 88,4 procent. Er werden 25,0 miljoen passagiers vervoerd, een stijging van krap 48 procent.

    Eind september had Air France-KLM voor 12,3 miljard aan liquiditeit.

    De onderneming sprak zijn vertrouwen uit dat het herstel van het passagiersvervoer zich verder voortzet en voor heel 2022 wordt er ingezet op een operationele winst van meer dan 900 miljoen euro. Analisten rekenden op een operationele jaarwinst van 720 miljoen euro. In 2021 leed de luchtvaartmaatschappij nog een verlies van 1,6 miljard euro.

    De resultaten moeten onder meer een impuls krijgen door een hogere capaciteitsbenutting. In het eerste kwartaal van 2023 verwacht Air France-KLM dat 90 procent van de stoeltjes verkocht zijn.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. Cacla 28 oktober 2022 09:31
    Smerig spelletje van AFKLM. Voor de oplettende belegger; de 'perpetuals' stonden vorig boekjaar nog op de balans als 'perpetuals' (euwigdurende leningen) en konden daardoor tot het eigen vermogen gerekend worden. Nu heten deze ineens 'perpetual bonds' en hebben ze er €2,3 miljard van afgelost! Volgens AFKLM is de netto schuld verlaagd met €2,3 miljard. Maar was dat nou schuld of toch eigen vermogen? Beetje selectieve boekhouding en berichtgeving....
  11. Cacla 28 oktober 2022 09:55
    Zelfs op de slide met uitleg over de schulden staat een footnote:

    (1) Excluding operating lease debt payments, KLM perpetual debt, and Air France perpetual quasi-equity

    Dus dan is het ineens geen schuld. Waarom los je er dan met voorrang op af AFKLM?
  12. forum rang 6 Dr. Jones 28 oktober 2022 10:15
    quote:

    voda schreef op 28 oktober 2022 07:55:

    Air France-KLM schrijft zwarte cijfers
    Bezettingsgraad in de lift.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het derde kwartaal van 2022 een flinke verbetering laten zien en wist ook winst te boeken. Dit bleek vrijdag uit de cijfers van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    "Dankzij onze flexibele benadering van capaciteit heeft Air France-KLM dit kwartaal optimaal kunnen profiteren van de sterke vraag naar reizen", zei CEO Benjamin Smith, die benadrukte dat de resultaten werden neergezet ondanks onder meer de problemen op Schiphol en stijgende brandstofkosten.

    Afgelopen kwartaal kwam het operationeel resultaat uit op 1.024 miljoen euro, een stijging met 894 miljoen euro. Air France-KLM zag daarnaast de omzet op jaarbasis stijgen met 77,6 procent naar 8.112 miljoen euro, vanwege de corona vergelijkingsbasis.

    De consensusverwachting onder analisten voorzag voor het afgelopen kwartaal gemiddeld een omzet van 8.550 miljoen euro en een operationele winst van 844 miljoen euro.

    De nettowinst kwam uit op 460 miljoen euro, na een verlies een jaar eerder. In het tweede kwartaal verdiende de maatschappij nog 324 miljoen euro.

    Analisten rekenden op een hogere nettowinst van 575 miljoen euro.

    Aan de kostenkant verminderde de onderneming de personeelskosten in het afgelopen kwartaal, vergeleken met het derde kwartaal van 2019, voor corona, vooral door het terugbrengen van het personeelsbestand.

    Air France-KLM zat afgelopen kwartaal op een capaciteitsbenutting van 88,4 procent. Er werden 25,0 miljoen passagiers vervoerd, een stijging van krap 48 procent.

    Eind september had Air France-KLM voor 12,3 miljard aan liquiditeit.

    De onderneming sprak zijn vertrouwen uit dat het herstel van het passagiersvervoer zich verder voortzet en voor heel 2022 wordt er ingezet op een operationele winst van meer dan 900 miljoen euro. Analisten rekenden op een operationele jaarwinst van 720 miljoen euro. In 2021 leed de luchtvaartmaatschappij nog een verlies van 1,6 miljard euro.

    De resultaten moeten onder meer een impuls krijgen door een hogere capaciteitsbenutting. In het eerste kwartaal van 2023 verwacht Air France-KLM dat 90 procent van de stoeltjes verkocht zijn.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Verrassend dat er toch nog winst gemaakt is.
  13. forum rang 8 GakGak 28 oktober 2022 10:30
    € 1,454 -0,12 (-7,91%)

    Veel teveel aandacht voor alleen KLM (en Schiphol) want dat is maar 1/3 deel vd holding.
    Het megalomane deel AirFrance doet het slechter, zoals altijd en gaat ongetwijfeld weer investeren (waarvan?)
    in Italie / ITA en dat is niet de eerste keer en dat was nog nooit een succes.
  14. forum rang 8 GakGak 28 oktober 2022 10:36
    @clean
    ´Verrassend dat er toch nog winst gemaakt is.´

    Verrassend dat je ermee weg komt om winstbedragen te roeptoeteren en schulden te bagatelliseren.
    Dat lukt doorgaans alleen snelgroeiende tech bedrijven en niet een sector met heel kleine winstmarges en
    heel veel beren op de startbaan.
  15. Cacla 28 oktober 2022 10:40
    ... ik mis ook nog de netto-winstverwachting over heel 2022. Of komt dat dan dus toch negatief uit?
  16. forum rang 8 GakGak 28 oktober 2022 10:44
    ´De resultaten moeten onder meer een impuls krijgen door een hogere capaciteitsbenutting. In het eerste kwartaal van 2023 verwacht Air France-KLM dat 90 procent van de stoeltjes verkocht zijn.´

    Je moet maar durven met deze outlook.
    Snelstijgende kosten afhandeling en personeel, vooral op Schiphol.
    Brandstof duur en wordt niet goedkoper door steeds meer peperdure bio-brandstof bij te mengen.
    Alles snel moeten doorberekenen in ticketprijzen en de concurrentie zit ook niet stil.

    Dat is wel de grootste tegenvaller na het overleven van de corona periode.
    Er zijn niet alleen zwakke concurrenten (die zonder staatshulp) uitgeschakeld maar er zijn er steeds meer
    bijgekomen die ook nog eens veel beter gefinancierd zijn als nieuwe start-ups of doorstart.
  17. forum rang 8 GakGak 28 oktober 2022 10:48
    quote:

    havik of duif schreef op 28 oktober 2022 10:39:

    De koers staat onder druk door de emotie, ik ben niet ontevreden mij dag komt ook nog !
    Vakantie is emotie en uren-in-de-rij / missing bagage en slechte service achteraf is zeker geen
    positieve emotie.
    De beperkte doelgroep die het niks uitmaakt dat de tickets snel duurder worden zorgen niet voor een
    90% bezettingsgraad.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.012
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.794
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.139
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.687
AMG 971 134.183
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.039
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.921
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.579
ASML 1.766 109.690
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.797
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441