Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 915,67 0,00%
  • DE40 -39,02 22.852,66 -0,17%
  • US500^ 0,00 5.762,79 0,00%
  • US30^ 0,00 42.557,90 0,00%
  • EUR/USD 0,00 1,0799 -0,03%
  • WTI 0,00 69,12 0,00%
  • Gold spot +5,02 3.016,60 +0,17%

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Ron Kerstens 14 juni 2022 10:24
    quote:

    voda schreef op 14 juni 2022 07:27:

    Er werden 1,928 miljard nieuwe aandelen uitgegeven tegen 1,17 euro per stuk.

    Air France wees erop dat er voor 2,6 miljard euro was ingeschreven op de uitgifte.
    Haha, AirFrance, Ben Smith, wijst erop dat er zo goed is ingeschreven. Tja, uiteraard is er voor elke claim ingeschreven, zelfs aandeelhouders van KLM gooien niet zomaar hun geld weg. En nu is men druk doende om van de aandelen af te komen.
  2. forum rang 8 GakGak 14 juni 2022 10:37
    Laag 1,3025 en fors onder historisch dieptepunt wat past bij de trend en de status van deze airline nu.
    Kan nu zomaar 10 a 20cent bijkomen, dat past ook bij dit aandeel en nog 10cent dalen zie ik nu even niet gebeuren.
  3. forum rang 8 GakGak 14 juni 2022 10:58
    Air France KLM CEO: airline is ready to cope with strong demand

    PARIS, June 14 (Reuters) - Air France KLM is ready to cope with strong demand for travel, the company's chief executive said on Tuesday, as travellers - hit by delays in recent weeks at airports - hope the global tourism industry can tackle staffing shortages.
    "We have forecast that the summer will be very strong. We have hired 300 pilots, 300 mechanics. It will take some time to train them and get them ready. We have taken that risk. Our planes are ready to take off," Smith told BFM Business radio.

    "At Air France KLM, we are ready. There is a lot of stress, but our teams have done a great job," he added.

    Met dit soort taal zal deze CEO nog wel veel grotere bonussen binnenslepen dan hij al deed in de afgelopen twee
    rampjaren en daar kan hij heeeel veel aandelen voor binnenhalen.
  4. forum rang 4 biobert 14 juni 2022 11:37
    Hoe kan het dat er voor 2,6 mrd is ingeschreven en er voor 2,256 mrd is opgehaald. Weigeren die anderen te betalen?
  5. Cacla 14 juni 2022 11:52
    Nee dit betekent dat er ook nog mensen hebben ingeschreven zonder claims te bezitten. Het maximaal op te halen bedrag was maar €2,3 miljard.
  6. Klammetosti 14 juni 2022 11:55
    Door de megaverliezen van de afgelopen twee jaar heeft Air France-KLM een behoorlijke schuldpositie opgebouwd. De nettoschuld bleek begin deze maand op €7,7 mrd te staan. Dit is wel €800 mln minder dan eind vorig jaar.

    Dit helpt ook niet mee.
  7. Tycoon 14 juni 2022 12:06
    De kapitaalverhoging werd 16% over ingeschreven. 5% van de rechten werden niet uitgevoerd en er vonden 21% bijkomende inschrijvingen zonder rechten plaats. De 5% niet uitgevoerde rechten worden onder die 21% bijkomende inschrijvingen verdeeld.

    Vergeet niet dat Frankrijk voor 650 miljoen € "TSS Etat" in het kapitaal inbrengt via deze kapitaalverhoging. Voor die herschikking van de zeer sterke achtergestelde obligaties naar aandelen betaalt Frankrijk natuurlijk geen bijdrage. Die deed ze al door in te tekenen op de "TSS Etat". Air France-KLM moet voor die 650 miljoen € minder "TSS Etat" geen intresten meer betalen.

    quote:

    schreef:

    Roissy, June 14th 2022

    Air France-KLM announces the success of its €2.256 billion rights issue

    The capital increase generated strong demand from existing and new investors, for a total amount of €2.6 billion

    The French and Dutch states participated to the full extent of their rights, to maintain their shareholdings unchanged, reiterating their confidence in Air France-KLM’s performance
    CMA CGM becomes a new strategic reference shareholder with a 9.0% stake in Air France-KLM’s share capital

    Net proceeds from the capital increase will be mostly used to accelerate State aid repayment and reduce related financial costs, as well as to reduce Air France-KLM’s indebtedness

    Air France–KLM (the “Company”) today announces that it has successfully completed its share capital increase with preferential subscription rights (the “Rights”) announced on May 24th 2022 (the “Rights Issue”). Following the subscription period, which ended on June 9th 2022, the total demand amounted to approximately 2,240 million shares, for an amount close to €2.6 billion, corresponding to a well oversubscribed transaction with a take-up rate of approximately 116%:

    * 1,831,278,510 new shares were subscribed on an irreducible basis (à titre irréductible), representing approximately 95% of the new shares to be issued;

    []b* orders submitted on a reducible basis (à titre réductible) represented 409,004,428 new shares and will therefore only be partially allocated for a number of 96,623,592 new shares.

    The final gross proceeds of the Rights Issue, including the issue premium, amount to approximately €2,256 million (of which €1,611 million in cash) corresponding to the issuance of 1,928 million new shares (the “New Shares”) with a par value of €1 at a subscription price of €1.17 per share.[/b]

    Benjamin Smith, CEO of Air France – KLM, stated “The success of our capital increase is a strong demonstration of the confidence that our existing shareholders and new investors have in the prospects of Air France-KLM. This operation, which is part of a broader strategy to transform and streamline our Group, will allow us to emerge with a stronger balance sheet and increased strategic flexibility. In a context of strong demand for travel, Air France-KLM will continue to implement its roadmap focused on increased profitability and sustainability, while meeting its customers’ expectations, fulfilling its CSR commitments and seizing the opportunities that will arise as the airline industry recovers.”

    As announced on February 17th and detailed in the press release dated May 24th 2022, this transaction implements new recapitalization measures, following the 2021 initial capital increase.

    * The net proceeds of the issue will be partly allocated to repaying the deeply subordinated bonds issued in April 2021 and held by the French state as well as strengthening the Company’s equity. As announced during its full-year results presentation on February 17th 2022, the Company intends to free itself from the conditions set by the European Commission’s Covid-19 temporary framework and will therefore allocate about €1.7 billion to the repayment of the "Covid-19 recapitalization aid" granted in the form of undated subordinated notes (the "TSS État") issued in April 2021, through offset and repayment. The remainder (about €0.6 billion) will come to reduce net debt.

    SNIP
    Main shareholders subscription

    The French state, Air France-KLM’s largest shareholder (with 28.6% of the Company’s share capital and 28.1% of voting rights), participated on an irreducible basis to the full extent of its Rights, corresponding to a subscription of 551,404,728 New Shares. Its shareholding after the completion of the Rights Issue remains unchanged. This subscription was carried out by way of offsetting a portion of the deeply subordinated notes (TSS Etat) issued in April 2021.

    ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
  8. Tycoon 14 juni 2022 12:32
    quote:

    Cacla schreef op 14 juni 2022 11:52:

    Nee dit betekent dat er ook nog mensen hebben ingeschreven zonder claims te bezitten. Het maximaal op te halen bedrag was maar €2,3 miljard.
    Niet volledig. Voor de (à titre réductible) kon je zowel claimhouder als geen claimhouder zijn.
    Ook claimhouders konden op meer aandelen inschreven dan waarvoor ze rechten hadden.
  9. forum rang 7 Ron Kerstens 14 juni 2022 13:08
    Het is een flauwekul PR verhaal. Right houders hebben uiteraard bijna volledig ingeschreven, daarnaast zijn er blijkbaar een aantal right houders die niet verkocht hebben en blijkbaar ook niet inschreven (en dus hun rights weggegooid hebben). Daarnaast hadden banken ? de mogelijkheid om in te schrijven op evt. overblijvende aandelen. Dat laatste is heel lucratief, je krijgt dan immers aandelen voor netto 1,17 (je hebt immers geen rights hoeven kopen) die je onmiddellijk na verkrijging met een mooie winst kan dumpen. Claimhouders konden niet voor meer aandelen inschrijven dan ze rights hadden en als particulier kon ik ook niet op aandelen KLM inschrijven zonder dat ik rights bezat.

    "à titre irréductible" betekent iets in de trend van op voorkeurs recht terwijl de Engelse vertaling "irreducible" onherleidbaar betekent. Mi klopt dit niet helemaal.
  10. forum rang 8 GakGak 14 juni 2022 13:19
    Wat ook niet lekker zit is dat schuld aan de Franse staat, die nu afgelost wordt, omgezet is in aandelenemissie dus geen
    onderdeel van de schulden meer is.
    Massaal schulden omzetten naar eeuwigdurende leningen (maar dat was lang niet voldoende) en ook naar dit soort van
    creatief boekhouden en veel aandeelhouders zelfs blij want minder risico op erger (failliete boedel?) en dividend is toch al een
    utopie en strategisch belang staat vaak boven koersbelang, wat een toko.
  11. forum rang 8 GakGak 14 juni 2022 13:25
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Er was toch niet te verwachten dat met enige visie ¨het schipholprobleem¨ zou worden aangepakt?
    Vakbonden, airlines en uitzendburo´s en luchthaven schiphol, er worden straatjes schoongeveegd maar er wordt niet de
    bezem doorgehaald waar nodig.
  12. Tycoon 14 juni 2022 13:33
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 14 juni 2022 13:08:

    Het is een flauwekul PR verhaal. Right houders hebben uiteraard bijna volledig ingeschreven, daarnaast zijn er blijkbaar een aantal right houders die niet verkocht hebben en blijkbaar ook niet inschreven (en dus hun rights weggegooid hebben). Daarnaast hadden banken ? de mogelijkheid om in te schrijven op evt. overblijvende aandelen. Dat laatste is heel lucratief, je krijgt dan immers aandelen voor netto 1,17 (je hebt immers geen rights hoeven kopen) die je onmiddellijk na verkrijging met een mooie winst kan dumpen. Claimhouders konden niet voor meer aandelen inschrijven dan ze rights hadden en als particulier kon ik ook niet op aandelen KLM inschrijven zonder dat ik rights bezat.

    "à titre irréductible" betekent iets in de trend van op voorkeurs recht terwijl de Engelse vertaling "irreducible" onherleidbaar betekent. Mi klopt dit niet helemaal.
    Klopt wel. Je had als claimhouder drie mogelijkheden. Al/deel van uw rechten uitoefenen of verkopen of intekenen met bijgekochte rechten. Bij uitoefening/intekening deed je mee aan "irreductible". Uw volledige inschrijving wordt dan uitgevoerd.

    Intekenen met rechten en bijkomend intekenen zonder rechten. Uw rechten zijn de "irreductible" zonder rechten de "reductible". Die laatste kunnen worden beperkt o.b.v. het totaal aantal uitgeoefende rechten.

    Uit het persbericht van 24/5/2022:

    Les souscriptions à titre réductible seront admises. Les Actions Nouvelles éventuellement non souscrites à titre irréductible seront attribuées aux titulaires de DPS ayant passé des ordres de souscription supplémentaires à titre réductible, sous réserve de réduction en cas de sursouscription.


    Dat is een optie die Franse brokers aanbieden aan hun klanten. Die moeten steeds goed opletten welk deel van de borderel ze invullen.
  13. forum rang 7 Ron Kerstens 14 juni 2022 13:41
    @Tycoon, dank, deze optie kende ik inderdaad niet. Maar je zou dan wel gek zijn om niet mee te doen aan die extra inschrijving met een aandelenkoers die toen nog op 1,60 stond, "gratis" geld.
  14. Cacla 14 juni 2022 14:57
    Nonsense dus van AFKLM om die 'overinschrijving' (€2,6 miljard) van aandelen te melden. Ze hadden natuurlijk nooit meer dan de afgesproken €2,3miljard mogen ophalen! Om dat te vertalen naar vertrouwen van de beleggers is wel erg dubieus...
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.106
AB InBev 2 5.535
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.088
ABO-Group 1 23
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.831
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.811
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.049
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.903
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.349
Air France - KLM 1.025 35.270
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.050
Alfen 16 25.198
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.765
AMG 971 134.256
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.744
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 495
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.052
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 385
Arcadis 252 8.800
Arcelor Mittal 2.034 320.948
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.350
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.598
ASML 1.766 109.845
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.875
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449