Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 922,75 0,00%
  • DE40 -92,64 23.288,06 -0,40%
  • US500^ 0,00 5.677,02 0,00%
  • US30^ 0,00 41.975,80 0,00%
  • EUR/USD 0,00 1,0891 -0,17%
  • WTI 0,00 67,05 0,00%
  • Gold spot -2,85 3.047,41 -0,09%

Forum geopend voor Euronav

19.519 Posts
Pagina: «« 1 ... 874 875 876 877 878 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 boothram 9 februari 2022 15:49
    ik denk dat de termijncontracten al een ferme prijsverhoging anticperen: nat verhuurt voor 6 jaar 2 nieuwe suezmax ... en zal voor die 6 jaar meer krijgen dan 60% van de waarde, na 'opera. Hugo de stoop vindt dat niet genoeg... in feite die 60% moet zowet overeenkomen met een spot-prijs van 28000 per dag. Mometeel is dat 12000
    Nat rekent voor zijn sueamax vloot een levensduur van...25 jaar. Als dat waar is dan is 3% van de ieuwwaarde afschrijven voldoende...die overige 25% krijg je wel op scrap na 25 jaar inflatie...
    China blijft het grote vraagtrkrn: Maar als ze hun scheepsbouw uitbreiden, zullen ze het waarschijnlijk moeten verdelen over alle scheepstypes, ook container enbunkers,visserschepen, off-shoer projecten en toeleveringsvloot...Kortom, de investeringen gaan moeten verdeeld worden: ze kunnen wel op termijn een marktaandeel verwerven en druk uitoefenen op de prijs, maar voelbaar effect denk ik niet in de eerste 5 jaar, en ik zie dan eerder kleiner tankers...er zijn in de daaropvolgende decennia steeds mindr vlcc nodig.
    de vloot van euronav is zowat voor 35 % afgeschreven (7 jaar). de restende 65% , met een restwaarde van 20%, afschrijven over 18 jaar?? Er kunnen nog welr 100 miljoen extra af van je afschrijvingen Hugo..
  2. forum rang 6 effegenoeg 10 februari 2022 17:20
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 februari 2022 09:09:

    [...]
    Euronav is goedkoop, was altijd al goedkoop en zal altijd goedkoop blijven.
    Tsja
  3. Jan Frans B 10 februari 2022 17:58
    Is er iets van heel recent goed nieuws dat ik gemist heb want vandaag was weer een heel mooie dag, meer dan 5% stijging en bijna 1M omzet in Brussel.
  4. Amateurke 11 februari 2022 08:29
    ik lees hier op de site :
    'De omzet van Euronext kwam in heel 2021 bijna 47 procent hoger uit op 1,3 miljard euro. De nettowinst kwam op ruim 413 miljoen euro, een stijging van 31 procent. Euronext stelt voor de helft daarvan uit te keren als dividend, wat neerkomt op 1,93 euro per aandeel.'

    misschien overbodige vraag ....maar is dat dan 1,93/4 = 0,4825 eur per kwartaal?
    of bij hun 1-ste kwartaal al 1,93 en de volgende nog te bekijken .....
    Iemand zicht op ?
  5. forum rang 4 boothram 11 februari 2022 12:52
    het goede nieuws is niet speciaal voor euronav: gans de crude transportsector geniet van hoge inflatie, verwachtingen omtrent iran sancties en ook van de zeer hoge metaalprijzen, en optimisme bij de kwartaalverslagen; Ook dat de levensduur van suezmax 25 jaar is volgens NAT... men beseft dat veel lagere afschrijvingen nodig zijn dan wat algemeen wordt toegepast: 75% van de nieuwwaarde afschrijven over 25 jaar lijkt me voldoende...de resterende 25% , is de metaalwaarde + inflatie na 25 jaar...In de aanvangsjaren zit er dan weel meer kapitaal in, in de eindfase meer kosten en risico;.
    bij het beindigen zonder gevolg van de iran onderhandelingen verwacht ik een kleine neerwaarste correctie... maar bij akkoord om boycot te beeindigen een serieuze stijging.
  6. Becb 11 februari 2022 14:21
    8.64 euro... Europa gaat voorlopig niet door de drempel van 10 dollar.
    De VS gaat het zelf moeten doen. we zien wel.
  7. aossa 11 februari 2022 14:29
    quote:

    Bregt14 schreef op 11 februari 2022 09:48:

    Zo doet hij zijn naam wel eer aan natuurlijk.
    Het is de schuld van 'EURN' ...
  8. belegger1981 11 februari 2022 15:43
    quote:

    basinclab schreef op 11 februari 2022 12:52:

    het goede nieuws is niet speciaal voor euronav: gans de crude transportsector geniet van hoge inflatie, verwachtingen omtrent iran sancties en ook van de zeer hoge metaalprijzen, en optimisme bij de kwartaalverslagen; Ook dat de levensduur van suezmax 25 jaar is volgens NAT... men beseft dat veel lagere afschrijvingen nodig zijn dan wat algemeen wordt toegepast: 75% van de nieuwwaarde afschrijven over 25 jaar lijkt me voldoende...de resterende 25% , is de metaalwaarde + inflatie na 25 jaar...In de aanvangsjaren zit er dan weel meer kapitaal in, in de eindfase meer kosten en risico;.
    bij het beindigen zonder gevolg van de iran onderhandelingen verwacht ik een kleine neerwaarste correctie... maar bij akkoord om boycot te beeindigen een serieuze stijging.
    Hoelang zou het duren tot er een akkoord is al dan niet?
  9. forum rang 6 Tordan 11 februari 2022 18:01
    quote:

    jowi schreef op 11 februari 2022 16:39:

    Relatief hoog volume en een stijgende koers. Is er nieuws?
    Nee joh. Buy the rumour and sell the news.
  10. Amateurke 11 februari 2022 18:23
    quote:

    Amateurke schreef op 11 februari 2022 08:29:

    ik lees hier op de site :
    'De omzet van Euronext kwam in heel 2021 bijna 47 procent hoger uit op 1,3 miljard euro. De nettowinst kwam op ruim 413 miljoen euro, een stijging van 31 procent. Euronext stelt voor de helft daarvan uit te keren als dividend, wat neerkomt op 1,93 euro per aandeel.'

    misschien overbodige vraag ....maar is dat dan 1,93/4 = 0,4825 eur per kwartaal?
    of bij hun 1-ste kwartaal al 1,93 en de volgende nog te bekijken .....
    Iemand zicht op ?
    oeps sorry .... misverstand
  11. Erik007 11 februari 2022 22:08
    quote:

    lucky14 schreef op 11 februari 2022 18:01:

    [...]

    Nee joh. Buy the rumour and sell the news.
    Stijging laatste dagen kan m.i. door 2 factoren worden verklaard:
    1° Ik denk dat een aantal (grotere) beleggers (eindelijk) beginnen inzien dat Euronoav een waarde-aandeel is dat op de beurs momenteel nog een flink stuk onder intrinsieke waarde noteert.
    2° Door de aanhoudende/stijgende spanningen rond Oekraïne schiet de olieprijs hoger. De Brent-olieprijs gaat tot boven 95 dollar per vat.

    Ik hoop dat vooral de eerste, intrinsieke, factor het meest doorslaggevend is.
  12. Thole 12 februari 2022 08:13
    Erik, ik denk dat je nog een belangrijk punt vergeet. De Vienna talks over Iran. Als die positief zijn, dan stijgt de supply zijde weer en daalt de beschikbaarheid van VLCC's. De illegale trade zal dan namelijk verdwijnen. Dus al die oude schepen weg en meer olie om te vervoeren. Het blijft natuurlijk een wild card. Vandaar dat ik lucky14 wel volg "buy the rumour, sell the news". Hopelijk is het wel positief nieuws.
  13. forum rang 4 boothram 12 februari 2022 10:48
    Er lijkt een oorlogje tussen de vlcc verhuurders... waarschijnlijk om scraps te forceren: men huurt een verlieslatende VLCC voor korte trips en men werkt het transport af met met peperdure aframaxes...
    men heeft voor die 'korte' trips (misschien op terugweg) tot -20000 per dag geconstateerd...
    dit veronderstelt dat men een zekere cash-drain heeft op dat transport: maar dat kan dan goedgemaaakt door herpositionering, verhuur van kleinere boten, scrap afdwingen...of ondernemingen in problemen brengen. Herpositionering zou kunnen de voorbode zijn van een 'allen naar iran' optie....Die record lage prijzen zouden wel eens het nieuws kunnen voorafgaan...
    en dan verkopen... of de lange termijn: Als de nieuwere boten echt 25 jaar lang meegaan , en dan na 25 jaar inflatie 1000$/ton metaal opbrengen...: dan is 2,5 % per jaar afschrijven genoeg en voor het restbedrag 60% t lenen..... een game changer een 150x een tochtje van 2 x 1 maand zou dan aan afschrijving en intrest 9een half Miljoen $kosten ... (voor 300 000 000 liter water op de terugweg, om de olie te compenseren in de sahara-bossen)

  14. Risky bets 12 februari 2022 19:34
    Basin, dat verhaal over aframaxes is onzin.

    Als je -20k/day ziet als rate, dan is het belangrijk dat dat gebaseerd is op een non-ECO , non-scrubber vessel die 13.5 knopen vaart. In de huidige markt varen VLCC's veel langzamer en verbruiken dus veel minder bunker fuel dan wordt verondersteld. In praktijjk zijn verdiensten daarom veel hoger dan die benchmarks.
19.519 Posts
Pagina: «« 1 ... 874 875 876 877 878 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.023
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.143
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.701
AMG 971 134.187
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.790
Arcelor Mittal 2.034 320.929
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.712
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.813
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441