Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +8,78 922,75 +0,96%
  • DE40 0,00 23.380,70 0,00%
  • US500^ +36,56 5.652,76 +0,65%
  • US30^ +212,20 41.789,00 +0,51%
  • EUR/USD -0,01 1,0881 -0,55%
  • WTI +0,77 67,30 +1,16%
  • Gold spot -1,17 3.033,18 -0,04%

BAM november 2021

1.134 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 innicksname 1 november 2021 08:47
    quote:

    Dividenhunter schreef op 31 oktober 2021 12:27:

    [...]

    Volgend jaar vast weer dividend wamt er wordt vast weer genoeg winst gemaakt over 2021

    "mind my words"
    Als BAM dit jaar 'gewoon' winst maakt, dan zie ik het ook wel gebeuren dat er komend jaar weer een beetje dividend komt. Zou BAM niet moeten doen (vind ik), maar het ligt wel voor de hand bij een beursgenoteerd bedrijf dat ooit wel dividend uitkeerde.
  2. forum rang 4 amice 1 november 2021 09:19
    quote:

    Tartessos schreef op 1 november 2021 09:03:

    BAM richting de 3 euro zou mij niet verbazen.
    Voor mij mogen ze tot einde jaar iets onder de 3€ blijven. Ik heb nog al wat geschreven calls, dec 21/ 3€
  3. forum rang 8 HenkdeV 1 november 2021 09:48
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 1 november 2021 09:30:

    Beide bouwers gaan gelijk op richting de cijfers. Wie zou dat toch doen? Niet Jan L van om de hoek...

    .

    Sinds 1-1-21:

    BAM +59%
    Heijmans +33%

    Dat kan geen toeval zijn:-).
  4. forum rang 4 havik of duif 1 november 2021 10:02
    Hij zijn de beleggers die van gedachten verandert zijn want het bedrijf Bam en de omstandigheden zijn totaal onveranderd.
    De ratio is wel vaker ver te zoeken bij beleggers.
  5. forum rang 6 innicksname 1 november 2021 10:21
    quote:

    Tartessos schreef op 1 november 2021 09:03:

    Woensdag Q3 cijfers van Heijmans.
    Mijn verwachtingen zijn hoog.
    Zowel van Heijmans als van BAM.

    Ik mis nog een veer in de kont van de ceo.
  6. forum rang 6 innicksname 1 november 2021 11:42
    quote:

    Tartessos schreef op 1 november 2021 10:32:

    +2,23% is dan toch wel leuk op een maandagmorgen. Met of zonder veer.
    Haha. Dat sowieso.
  7. forum rang 8 HenkdeV 1 november 2021 14:03
    quote:

    havik of duif schreef op 1 november 2021 10:02:

    Hij zijn de beleggers die van gedachten verandert zijn want het bedrijf Bam en de omstandigheden zijn totaal onveranderd.
    De ratio is wel vaker ver te zoeken bij beleggers.
    Ik heb het idee dat jij de plank (weer eens) mis slaat:

    Vorig jaar 122 miljoen verlies gedraaid, ik hoop toch echt dat de omstandigheden WEL veranderd zijn:-).

    BAM 2,562
    14:05:07
    +0,052
    +2,07%

    Heijmans 12,440
    14:04:18
    +0,400
    +3,32%
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 november 2021 15:20
    Keersluis bij Kornwerderzand
    1 november 2021 - BAM PPP bv / BAM Infra Nederland bv
    Keersluis bij Kornwerderzand

    (Nieuwsbericht De Nieuwe Afsluitdijk:) 28 oktober 2021 - Om het achterland ook de komende honderd jaar te beschermen tegen extreem hoogwater, komen er twee volledig nieuwe keersluizen vóór de schutsluizen op de Afsluitdijk; bij Den Oever en Kornwerderzand. De keersluis bij Kornwerderzand komt aan de Waddenzeezijde van de bruggen. ‘Op deze locatie start bouwconsortium Levvel vanaf 1 november 2021 met de aanleg van de railbalk over de bodem in de vaarweg’, geeft Bram Beijer, civiel ingenieur bij Rijkswaterstaat, aan.
    Railbalk

    ‘Deze keersluis bestaat uit een roldeur die over een drempel in de vaarweg kan worden gereden. De roldeur is 900.000 kilogram zwaar, 56 meter breed en 12 meter hoog. In de railbalk wordt een rail geplaatst waar later de roldeur overheen rijdt. De railbalk geleidt de roldeur uit de deurkas naar de nis en vormt een primair onderdeel van de toekomstige hoogwaterkering’, aldus Bram Beijer. ‘De roldeur zal op de meeste dagen van het jaar open blijven. Als het water op de Waddenzee stijgt tot 1,8 meter boven NAP – een geval van extreem hoogwater – dan sluiten we de roldeur bij Kornwerderzand. Door de nieuwe keersluis aan de Waddenzeezijde te bouwen en de deurkas in het landschap te verwerken tasten we dit cultuurhistorische waardevolle gebied zo min mogelijk aan.’
    Gefaseerde bouw

    ‘De betonnen railbalk wordt in fases gebouwd’, vertelt Pieter Kersten, projectmanager bij bouwconsortium Levvel (BAM, Van Oord en Rebel). ‘Vanaf 1 november 2021 starten we met het aanbrengen van de damwanden die nodig zijn voor de bouwkuip van de betonnen railbalk onder de vaarweg. De railbalk wordt laagsgewijs opgebouwd en bestaat uit meerdere betonstorts. Er moet een bouwkuip worden gemaakt en een deel van de vaarweg wordt dieper gemaakt om de totale constructie van zes meter dikte aan te kunnen. Het is een precisiewerk. Heel zorgvuldig brengen we de railbalk aan, zodat de roldeur soepel over de rail open en dicht kan schuiven. Het westelijke deel is volgend jaar af. Het oostelijke deel staat gepland in het winterseizoen van 2022/2023.’
    Hinder: 1 november 2021 tot en met 6 maart 2022

    Eén van de twee doorvaartopening van de bruggen bij Kornwerderzand is afgesloten van maandag 1 november tot en met 6 maart 2022, namelijk de westelijke doorvaartopening. Alle scheepvaart moet gedurende deze periode door de oostelijke doorvaartopening passeren. Dat kan niet met beide richtingen tegelijk. Vaarweggebruikers moeten daarom rekening houden met een extra wachttijd die kan oplopen tot ongeveer vijftien minuten. Dat geldt ook voor weggebruikers omdat de bruggen langer open kunnen staan. Dit kan voor extra vertraging zorgen van tien tot vijftien minuten. Er is bewust gekozen voor het bouwen van de drempel in de voor recreatievaart relatief rustige periode buiten het recreatieseizoen, om de hinder voor wegverkeer en scheepvaart zo beperkt mogelijk te houden.
    Let op: onderhoudswerkzaamheden Lorentzcomplex

    In november worden er ook werkzaamheden uitgevoerd om de bediening van de bruggen en sluizen aan het Lorentzcomplex in Den Oever te verbeteren.

    In deze periode is de vaarweg volledig gestremd; er wordt niet geschut en de bruggen kunnen niet bewegen:

    13 november 06.00 uur tot en met 17 november 22.00 uur
    20 november 06.00 uur tot en met 24 november 22.00 uur

    De vaarweggebruikers kunnen omvaren via het Stevinsluiscomplex bij Den Oever.

    De A7 over de Afsluitdijk (tussen Den Oever en Zurich) is in verband met deze werkzaamheden op dinsdagnacht 23 november van 19.00 uur tot woensdagochtend 24 november 05.00 uur in beide richtingen afgesloten voor het verkeer. Het wegverkeer wordt omgeleid via de Houtribdijk N307 en via de Flevopolder.
  9. forum rang 4 amice 1 november 2021 17:14
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 1 november 2021 15:20:

    Keersluis bij Kornwerderzand
    1 november 2021 - BAM PPP bv / BAM Infra Nederland bv
    Keersluis bij Kornwerderzand

    (Nieuwsbericht De Nieuwe Afsluitdijk:) 28 oktober 2021 - Om het achterland ook de komende honderd jaar te beschermen tegen extreem hoogwater, komen er twee volledig nieuwe keersluizen vóór de schutsluizen op de Afsluitdijk; bij Den Oever en Kornwerderzand. De keersluis bij Kornwerderzand komt aan de Waddenzeezijde van de bruggen. ‘Op deze locatie start bouwconsortium Levvel vanaf 1 november 2021 met de aanleg van de railbalk over de bodem in de vaarweg’, geeft Bram Beijer, civiel ingenieur bij Rijkswaterstaat, aan.
    Railbalk

    ‘Deze keersluis bestaat uit een roldeur die over een drempel in de vaarweg kan worden gereden. De roldeur is 900.000 kilogram zwaar, 56 meter breed en 12 meter hoog. In de railbalk wordt een rail geplaatst waar later de roldeur overheen rijdt. De railbalk geleidt de roldeur uit de deurkas naar de nis en vormt een primair onderdeel van de toekomstige hoogwaterkering’, aldus Bram Beijer. ‘De roldeur zal op de meeste dagen van het jaar open blijven. Als het water op de Waddenzee stijgt tot 1,8 meter boven NAP – een geval van extreem hoogwater – dan sluiten we de roldeur bij Kornwerderzand. Door de nieuwe keersluis aan de Waddenzeezijde te bouwen en de deurkas in het landschap te verwerken tasten we dit cultuurhistorische waardevolle gebied zo min mogelijk aan.’
    Gefaseerde bouw

    ‘De betonnen railbalk wordt in fases gebouwd’, vertelt Pieter Kersten, projectmanager bij bouwconsortium Levvel (BAM, Van Oord en Rebel). ‘Vanaf 1 november 2021 starten we met het aanbrengen van de damwanden die nodig zijn voor de bouwkuip van de betonnen railbalk onder de vaarweg. De railbalk wordt laagsgewijs opgebouwd en bestaat uit meerdere betonstorts. Er moet een bouwkuip worden gemaakt en een deel van de vaarweg wordt dieper gemaakt om de totale constructie van zes meter dikte aan te kunnen. Het is een precisiewerk. Heel zorgvuldig brengen we de railbalk aan, zodat de roldeur soepel over de rail open en dicht kan schuiven. Het westelijke deel is volgend jaar af. Het oostelijke deel staat gepland in het winterseizoen van 2022/2023.’
    Hinder: 1 november 2021 tot en met 6 maart 2022

    Eén van de twee doorvaartopening van de bruggen bij Kornwerderzand is afgesloten van maandag 1 november tot en met 6 maart 2022, namelijk de westelijke doorvaartopening. Alle scheepvaart moet gedurende deze periode door de oostelijke doorvaartopening passeren. Dat kan niet met beide richtingen tegelijk. Vaarweggebruikers moeten daarom rekening houden met een extra wachttijd die kan oplopen tot ongeveer vijftien minuten. Dat geldt ook voor weggebruikers omdat de bruggen langer open kunnen staan. Dit kan voor extra vertraging zorgen van tien tot vijftien minuten. Er is bewust gekozen voor het bouwen van de drempel in de voor recreatievaart relatief rustige periode buiten het recreatieseizoen, om de hinder voor wegverkeer en scheepvaart zo beperkt mogelijk te houden.
    Let op: onderhoudswerkzaamheden Lorentzcomplex

    In november worden er ook werkzaamheden uitgevoerd om de bediening van de bruggen en sluizen aan het Lorentzcomplex in Den Oever te verbeteren.

    In deze periode is de vaarweg volledig gestremd; er wordt niet geschut en de bruggen kunnen niet bewegen:

    13 november 06.00 uur tot en met 17 november 22.00 uur
    20 november 06.00 uur tot en met 24 november 22.00 uur

    De vaarweggebruikers kunnen omvaren via het Stevinsluiscomplex bij Den Oever.

    De A7 over de Afsluitdijk (tussen Den Oever en Zurich) is in verband met deze werkzaamheden op dinsdagnacht 23 november van 19.00 uur tot woensdagochtend 24 november 05.00 uur in beide richtingen afgesloten voor het verkeer. Het wegverkeer wordt omgeleid via de Houtribdijk N307 en via de Flevopolder.
  10. forum rang 4 amice 1 november 2021 17:17
    Het is mij niet duidelijk of de roldeuren/keersluizen in de aanneemsom van het consortium waren begrepen of dat deze extra waterkering,
    extra werk is voor de aannemerscombinatieq
  11. forum rang 8 HenkdeV 1 november 2021 17:40
    Met de cijfers in het vooruitzicht was het een goede dag voor de bouwers.

    BAM 2,552
    17:35:08
    +0,042
    +1,67%

    Heijmans 12,480
    17:35:28
    +0,440
    +3,65%
  12. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 november 2021 18:18
    quote:

    amice schreef op 1 november 2021 17:17:

    Het is mij niet duidelijk of de roldeuren/keersluizen in de aanneemsom van het consortium waren begrepen of dat deze extra waterkering,
    extra werk is voor de aannemerscombinatieq
    https://www.cementonline.nl/renovatie-afsluitdijk-vertraagd-door-ontwerpfout-nieuwe-spuisluizen

    zal mogelijk deel uitmaken van de RWS ontwerpfout
1.134 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.016
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.140
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.692
AMG 971 134.184
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.924
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.579
ASML 1.766 109.693
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.807
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441