Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +6,93 920,90 +0,76%
  • DE40 0,00 23.380,70 0,00%
  • US500^ +34,90 5.651,10 +0,62%
  • US30^ +230,80 41.807,60 +0,56%
  • EUR/USD -0,01 1,0888 -0,49%
  • WTI +0,70 67,23 +1,05%
  • Gold spot -2,52 3.031,82 -0,08%

Forum geopend voor Euronav

19.519 Posts
Pagina: «« 1 ... 843 844 845 846 847 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Donatello 27 september 2021 13:35
    Het ziet er naar uit, door de hoge gasprijzen en gastekort, schakelt men terug meer over naar olie, dit probleem zal ook niet in een korte tijd opgelost worden. Het nadeel is wel dat China sommige fabrieken sluit wat er dan weer voor zal zorgen dat er schaarste ontstaat bij andere producten met nog meer prijsstijgingen tot gevolg. Ik ben benieuwd hoe dit op korte en middellange termijn zal uitspelen, en wat voor effect dit zal hebben op de beurzen.
  2. [verwijderd] 27 september 2021 15:53
    Blijf zitten,.
    De verleiding is groot om te verkopen en binnenkort weer lager in te stappen
    Ga ik nie doen.
    Vierde kwartaal en 2022 zijn in aantocht.
    En minder stressen.
    Heb veel tijd,
    Gr.
  3. forum rang 4 boothram 27 september 2021 20:07
    een reden is dat onverwacht olie nu intressanter is dan gas... Schepen die kunnen kiezen "dual fuel" kiezen nu voor crude ipg lpg..
    Dit is eerder onverwacht en heeft daarom een relatief belangrijke invloed..
    Verder is er de onvermijdelijk winterbevoorrading ne wellicht ook uitgestelde nieuwbouw en aankomende scraps..De scraps kunnen niet lang uitblijven. Ik denk dat vooral de china boycot van 2,5 jaar geleden schepen langer indienst heeft gehouden, en ook de contango.. maar dat wordt dan 2,5 jaar uitstel.. en meer is wellicht niet rendabel. Ik denk dat er nu werkelijk een tekort aan schepen ontstaat, en dat veel hogere koersen, jarenlang, nu te verwachten zijn.Normaliter zou men dat anticiperen met nieuwbouw...maar op een slinkende markt valt dat erg duur uit: uds... weinig og geen verdere nieuwbouw van grote tankers (wel meer concrrentie van kleinere tankers, maar niet genoegom schaarste te voorkomen.
  4. Vavli 27 september 2021 20:46
    quote:

    kitesurfer schreef op 27 september 2021 15:53:

    Blijf zitten,.
    De verleiding is groot om te verkopen en binnenkort weer lager in te stappen
    Ga ik nie doen.
    Vierde kwartaal en 2022 zijn in aantocht.
    En minder stressen.
    Heb veel tijd,
    Gr.

    Onder de 11 euro verkoop ik zeker niet. Naast de onafwendbare koersstijging zullen er binnen enkele kwartalen ook stevige dividenden volgen. Ik heb al de rest verkocht en zit nog uitsluitend in Euronav
  5. Qtime 28 september 2021 00:37
    quote:

    belegger1981 schreef op 27 september 2021 17:46:

    Wat is de reden dat het zo stijgt nu?door de economie die zich herneemt?
    Eén van de redenen is de forse stijging van de aardgasprijs en dus meer vraag naar stookolie.
    Ik heb vorige week al een flinke lading brandhout ingeslagen voor de koudste winteravonden ;)
  6. belegger1981 28 september 2021 07:29
    quote:

    Qtime schreef op 28 september 2021 00:37:

    [...]

    Eén van de redenen is de forse stijging van de aardgasprijs en dus meer vraag naar stookolie.
    Ik heb vorige week al een flinke lading brandhout ingeslagen voor de koudste winteravonden ;)

    Hopelijk houd het een tijdje aan…
    Bedankt voor de info trouwens
  7. Becb 28 september 2021 11:21
    Ligt het aan mij of zijn er plots overal energietekorten? China/Europa/UK(al heeft het daar natuurlijk meer met tekort aan vrachtwagenchauffeurs te maken). Kunnen we OPEC productieverhogingen verwachten binnenkort?
  8. belegger1981 28 september 2021 14:41
    quote:

    Becb schreef op 28 september 2021 11:21:

    Ligt het aan mij of zijn er plots overal energietekorten? China/Europa/UK(al heeft het daar natuurlijk meer met tekort aan vrachtwagenchauffeurs te maken). Kunnen we OPEC productieverhogingen verwachten binnenkort?

    Al je kijkt naar engeland,3 of 4 pompen moeten rondrijden om benzine of diesel te vinden.
    Ze gaan het leger inzetten om aan te leveren.
    Te hopen dat dit euronav ten goede komt
  9. mijn gedacht 28 september 2021 16:36
    toch 25 % verkocht rond de 8,12....mijn geloof in Euronav blijft, maar zoals je al eerder kon lezen vetrouw ik de markten niet meer. Nu nog de debt ceiling er bovenop, die zelfs een deel van de Democrats niet zien zitten...
  10. Sepatcha 28 september 2021 21:05
    Iemand een idee waarom het shorterspercentage blijft stijgen? 3,55% momenteel maar toch terug een stijging.
  11. forum rang 4 boothram 28 september 2021 22:06
    Suggereren dat het een truc is om de koers laag te hpuden zou beschuldigiend zijn.
    Het is al zo vaak gelukt om de koers terug te laten zakken... Wellicht zullen dezelfden op zeker moment de koers niet kunnen tegenhouden en dan volop zelf kopen.. goedkoper dan ze anders zouden kunnen.
    Dat izou dan koersmanipulatie zijn...maar dat i misschiens bediscussieerbaar.
    Ondertusse legt totalenegies "peak oil" rond 2030 maar anderen (opec) voorzie peak oil "plateau" op 2035...Dat is eerder laer dan voorzien... zijn er dan oplossingen om co2 uit olie goedkoper te verwerken? ik denk aan co2 scrubbers bv..Het ziet er no altijd naar uit dan er niets snel nieuwbouw komt, maar wel redelijk snel scraps...en dat ledit dan tot tekorten en de rpijzen die we zagen in 2019-2020...
  12. Francesco L. 29 september 2021 08:15
    quote:

    Sepatcha schreef op 28 september 2021 21:05:

    Iemand een idee waarom het shorterspercentage blijft stijgen? 3,55% momenteel maar toch terug een stijging.
    Maybe they believe the seasonal oil demand spike will be short lived or they saw the price climbing too quickly, so keep on the safe side for a imminent retrace. As for me, I lost the train and I am not going to chase after. What I am doing now is look straight at the gaps left open and be ready to begin purchases starting at 8,41 usd all the way down.
    Good gains to all.
19.519 Posts
Pagina: «« 1 ... 843 844 845 846 847 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.013
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.139
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.690
AMG 971 134.183
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.041
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.922
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.579
ASML 1.766 109.692
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.803
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441