Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +0,02 913,97 +0,00%
  • DE40 +226,13 23.380,70 +0,98%
  • US500^ 0,00 5.616,20 0,00%
  • US30^ 0,00 41.576,80 0,00%
  • EUR/USD +0,00 1,0936 +0,13%
  • WTI 0,00 66,53 0,00%
  • Gold spot -4,43 3.029,91 -0,15%

Forum Plug Power Inc geopend

4.696 Posts
Pagina: «« 1 ... 131 132 133 134 135 ... 235 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 nine_inch_nerd 31 mei 2021 16:16
    quote:

    'Belegger' schreef op 31 mei 2021 16:07:

    @ Rikkerto,

    Van korrels weet ik niet ....

    Dit?
    h2-fuel.nl/portfolio-item/automotive-...

    Automotive sector
    Today, a hydrogen-powered mid-range car needs 1 kg of hydrogen gas under high pressure to travel 110 km. Normally, such a car will have a pressure tank in which 5 kg of hydrogen gas is compressed. This means that the car can travel 550 km on one tank, although in practice this distance will be less, due to energy loss from maintaining compression (this is also why tank capacity diminishes whilst the car is parked). The same car can travel a minimum of 1200 km on 5 kg of hydrogen stored in H2Fuel granules, as hydrogen is not only released from the granules, but the same amount of hydrogen is also released from the water, so that the consumer is provided with 10 kg of hydrogen, without any loss of energy from maintaining compression.

    The global infrastructure for tanking up hydrogen gas under high pressure has yet to be established (with one exception) and requires highly specific and costly facilities, as well as an inefficient supply system featuring pressure-proof tank lorries. In view of the safety aspect of high pressure and the danger of explosion, these filling stations will require strict regulation and cannot be realised in residential areas.

    Any existing filling station can be used to supply H2Fuel, as no safety aspect is involved, high pressure is not required and supply can be executed using containers transported by lorry; on their return trips, lorries collect containers with spent fuel for regeneration. Drinking water is filtered to produce ultrapure water. This all at a fraction of the cost of constructing a a high-pressure station.

    The automotive industry will not comprehensively switch to hydrogen until enough filling stations for consumers exist world-wide. This could take decades, and, until that happens, operators of high-pressure stations will have to continue running this costly system at a loss, which, in turn, will not encourage new construction, thus further increasing the delay. Until then, batteries will be deployed with a footprint equivalent to driving 80,000 km using fossil fuel; over an average lifespan, an electric car goes through two battery packs or a footprint equivalent to driving 160,000 km using fossil fuel.
  2. forum rang 6 Daexter 31 mei 2021 16:39
    quote:

    Rikkerto schreef op 30 mei 2021 21:06:

    "Dezwartetridder heeft niks met waterstof en inversteerd alleen in Tesla want Elon isnzijn grote voorbeeld.

    Toch komt hij dagelijks op dit forum om alleen maar onzin te delen zonder onderbouwing en verklaart hij mensen die in waterstof beleggen voor gek"

    - Mr Rikkerto
    Ik heb niks met DZR, ben het zelden met hem eens, toch (ik heb hem jouw statement nog niet zien maken) is het niet heel gek dat hij dat doet of zou kunnen doen.

    Beleggen in waterstof is vooral gebaseerd op geloof. Geloof dat het iets kan worden. Geloof = Hoop = Verkoop, is een aloude beurswaarheid.

    Maar een andere beurswaarheid is dat je moet kopen, wanneer andere verkopen, vooral als DZR vindt dat iets niet koopwaardig is, het is over de jaren een zeer betrouwbare contra-indicator gebleken.

    Dus ik zit long in Plug?

    Nee dat niet. Ik vindt Plug helemaal niet zo aantrekkelijk, het wordt wel lekker gehyped door IEX redactie. Maar ik zit wel long in PowerCell die scoren op vrijwel alle indicatoren waar ik naar kijk beter dan Plug. Lager, gewaardeerd, lagere schuldratio, hogere FCF, hogere (positieve) omzet, betere ebitdamarge.

  3. Varel 3 juni 2021 16:49
    Dat van Renault samenwerking is oud nieuws, nu wel definitief plugpower gaat Renault voorzien van waterstof etc.

    Op naar de 40 euro....
  4. [verwijderd] 4 juni 2021 09:56
    Persoonlijk vind ik dit nieuwe HYVIA een behoorlijke opsteker. Eindelijk iets concreets dat ons dichter bij een waterstofnetwerk in Europa brengt.
  5. Radikal 4 juni 2021 11:15
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 10:45:

    [...]

    Nog effe geduld hebben.
    Inderdaad!
    Dan komt er meer goed nieuws aan.
  6. Matsversch 4 juni 2021 13:04
    quote:

    Rikkerto schreef op 4 juni 2021 11:33:

    [...]

    Ga je eindelijk weg van dit forum?
    Dat zou het goede nieuws zijn.
    Dat zal er helaas nooit zijn xD
  7. Matsversch 4 juni 2021 13:06
    quote:

    Daexter schreef op 31 mei 2021 16:39:

    [...]

    Ik heb niks met DZR, ben het zelden met hem eens, toch (ik heb hem jouw statement nog niet zien maken) is het niet heel gek dat hij dat doet of zou kunnen doen.

    Beleggen in waterstof is vooral gebaseerd op geloof. Geloof dat het iets kan worden. Geloof = Hoop = Verkoop, is een aloude beurswaarheid.

    Maar een andere beurswaarheid is dat je moet kopen, wanneer andere verkopen, vooral als DZR vindt dat iets niet koopwaardig is, het is over de jaren een zeer betrouwbare contra-indicator gebleken.

    Dus ik zit long in Plug?

    Nee dat niet. Ik vindt Plug helemaal niet zo aantrekkelijk, het wordt wel lekker gehyped door IEX redactie. Maar ik zit wel long in PowerCell die scoren op vrijwel alle indicatoren waar ik naar kijk beter dan Plug. Lager, gewaardeerd, lagere schuldratio, hogere FCF, hogere (positieve) omzet, betere ebitdamarge.

    Gisteren op het journaal in België eenstuk over de Antwerpse haven (één van de grootste in Europa en de wereld). Waar ze dus een toegankelijk en werkbaar waterstofstation hebben gezet waaraan schepen en vrachtverkeer kunnen opladen. Voor de scheepsvaart is waterstof alles behalve een geloofverhaal, maar al een waarheid. Waterstof zal de enige manier zijn om de scheepsvaart te vergroenen aangezien elektrisch en de batterijen voor zulke containerschepen gewoon niet haalbaar zijn om te produceren.

    Dus ik denk nu wel dat we het eens mogen zeggen dat het niet enkel nog is gebaseerd op geloof.
    Overal ter wereld zullen werkende stations gebouwd worden, te beginnen met de scheepsvaart en havens.

  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 juni 2021 13:08
    quote:

    Matsversch schreef op 4 juni 2021 13:06:

    [...]
    Gisteren op het journaal in België eenstuk over de Antwerpse haven (één van de grootste in Europa en de wereld). Waar ze dus een toegankelijk en werkbaar waterstofstation hebben gezet waaraan schepen en vrachtverkeer kunnen opladen. Voor de scheepsvaart is waterstof alles behalve een geloofverhaal, maar al een waarheid. Waterstof zal de enige manier zijn om de scheepsvaart te vergroenen aangezien elektrisch en de batterijen voor zulke containerschepen gewoon niet haalbaar zijn om te produceren.

    Dus ik denk nu wel dat we het eens mogen zeggen dat het niet enkel nog is gebaseerd op geloof.
    Overal ter wereld zullen werkende stations gebouwd worden, te beginnen met de scheepsvaart en havens.
    Helaas maakt Plug geen brandstofcellen voor schepen.
  9. Matsversch 4 juni 2021 13:25
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 13:08:

    [...]

    Helaas maakt Plug geen brandstofcellen voor schepen.
    Wat niet is kan altijd komen
  10. Mariske 6 juni 2021 13:35
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 juni 2021 13:08:

    [...]

    Helaas maakt Plug geen brandstofcellen voor schepen.
    Wordt eens wakker. De dag dat Plug alleen maar brandstofcellen maakte is al lang gepasseerd.
  11. forum rang 6 'belegger'' 6 juni 2021 21:38
    quote:

    Mariske schreef op 6 juni 2021 13:35:

    [...]

    Wordt eens wakker. De dag dat Plug alleen maar brandstofcellen maakte is al lang gepasseerd.
    Zonder elkaar proberen onderuit te halen, dat doet een ander wel. Bij toepassingen voor de scheepvaart denk ik eerder aan bijvoorbeeld Bloom Energy of Ballard, maar ik laat mij graag bijpraten over Plug Power:
    www.bloomenergy.com/newsroom/press-re...
    www.electrive.com/2021/02/06/ballard-...
    www.h2bulletin.com/ballard-fuel-techn...

    Voor elektrolyzers mikken marktpartijen tussen nu en +/- 2024 op de volgende productiecapaciteit:
    (1) NEL PEM 40MW/jaar, Alklaline 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar
    (2) Cummins PEM 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar
    (3) McPhy Alkaline 1GW/jaar
    (4) Plug Power PEM 500+MW/jaar
    (5) ThyssenKrupp / DeNora 1GW/jaar
    (6) Siemens...
    (7) ...
    (8) ...

    Deze cijfers over elektrolyzers had ik toevallig laatst verzameld o.b.v. her en der wat informatie op internet. Misschien heeft iemand zin om dit aan te vullen voor andere producten zoals brandstofcellen of tankinstallaties. Dergelijke vergelijkingen helpen mij wel eens om er wat meer gevoel bij te krijgen. Alvast een fijne week allemaal.
  12. [verwijderd] 7 juni 2021 15:43
    quote:

    'belegger'' schreef op 6 juni 2021 21:38:

    [...]Zonder elkaar proberen onderuit te halen, dat doet een ander wel. Bij toepassingen voor de scheepvaart denk ik eerder aan bijvoorbeeld Bloom Energy of Ballard, maar ik laat mij graag bijpraten over Plug Power:
    www.bloomenergy.com/newsroom/press-re...
    www.electrive.com/2021/02/06/ballard-...
    www.h2bulletin.com/ballard-fuel-techn...

    Voor elektrolyzers mikken marktpartijen tussen nu en +/- 2024 op de volgende productiecapaciteit:
    (1) NEL PEM 40MW/jaar, Alklaline 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar
    (2) Cummins PEM 500MW/jaar, schaalbaar naar 1GW/jaar
    (3) McPhy Alkaline 1GW/jaar
    (4) Plug Power PEM 500+MW/jaar
    (5) ThyssenKrupp / DeNora 1GW/jaar
    (6) Siemens...
    (7) ...
    (8) ...

    Deze cijfers over elektrolyzers had ik toevallig laatst verzameld o.b.v. her en der wat informatie op internet. Misschien heeft iemand zin om dit aan te vullen voor andere producten zoals brandstofcellen of tankinstallaties. Dergelijke vergelijkingen helpen mij wel eens om er wat meer gevoel bij te krijgen. Alvast een fijne week allemaal.
    Vergeet niet dat er ook kleine elektrolyser bouwers zijn zonder beursgang
  13. forum rang 6 'belegger'' 7 juni 2021 17:06
    quote:

    Rikkerto schreef op 7 juni 2021 15:43:

    [...]

    Vergeet niet dat er ook kleine elektrolyser bouwers zijn zonder beursgang
    Vandaar ook de puntjes. In het overzicht zitten nog zeker niet alle grote partijen, laat staan de kleinere spelers. Bedrijven zonder beursnotering kunnen eveneens groot zijn. Maar bij de kleinere bedrijven kun je de vraag stellen of zij kunnen meekomen met de opschaling. Zo heb ik in een interview de technische man van Giner ELX wel eens horen zeggen dat dit voor hun een probleem was. Dat was enkele maanden voordat Plug Power dat bedrijf overnam.
4.696 Posts
Pagina: «« 1 ... 131 132 133 134 135 ... 235 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.003
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.819
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.793
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.256
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.135
Allfunds Group 4 1.515
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.682
AMG 971 134.179
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.035
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.916
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.578
ASML 1.766 109.679
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.764
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439