Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 922,75 0,00%
  • DE40 -92,64 23.288,06 -0,40%
  • US500^ 0,00 5.677,02 0,00%
  • US30^ 0,00 41.975,80 0,00%
  • EUR/USD 0,00 1,0894 -0,14%
  • WTI 0,00 67,05 0,00%
  • Gold spot -0,93 3.049,32 -0,03%

Forum geopend voor Euronav

19.519 Posts
Pagina: «« 1 ... 755 756 757 758 759 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Yes we can 22 januari 2021 11:36
    Ik was op ca. 7,1 een tijdje geleden uitgestapt omdat ik een dip verwachtte in relatie tot de hoge stand van de beursindexen en ben net opnieuw ingestapt met zelfde aantal aandelen, iets meer dan een halve euro lager. Prima voor mijn GAK :)
  2. [verwijderd] 22 januari 2021 13:58
    Dat durf ik niet, zo’n ritje doen. Zo veel geld gemist met xfab. Als je aandeel stijgt na je verkoop, met de bedoeling je GAK te verlagen, dan ben je gezien.
    Euronav = aan wachten op herpakken echte wereld economie. Productie goederen, vliegen en rijden. Komt dichter met elke spuit.
    Mijn mening maar hoor.
  3. rrobin 22 januari 2021 14:16
    Ik wacht nog even tot de koers rond de 6 euro staat. Q4 resultaten komen eraan die niet erg positief zijn door de lage rates, daarnaast wordt Q1 waarschijnlijk nog slechter. Verwacht daarom dat de koers nog ongeveer 10 a 15 procent gaat dalen.
  4. mijn gedacht 22 januari 2021 14:32
    Ik dacht de trein gemist te hebben een maand geleden om bij te kopen rond de 6,60 € en de stijging naar 7,20 €. Was mooi ritje naar verlaging GAK geweest. Denk toch dat er weer een aankoopmoment op komst is onder de 6,50 €.
  5. forum rang 7 €URO-Trader 22 januari 2021 14:39
    quote:

    rrobin schreef op 22 januari 2021 14:16:

    Ik wacht nog even tot de koers rond de 6 euro staat. Q4 resultaten komen eraan die niet erg positief zijn door de lage rates, daarnaast wordt Q1 waarschijnlijk nog slechter. Verwacht daarom dat de koers nog ongeveer 10 a 15 procent gaat dalen.
    vermoed dat die verwachting al in de huidige koers is verwerkt, gezien de huidige prijs. Wellicht verstandig om daags voor de cijfers met de helft uit te stappen, of all-in te gaan ( afhankelijk van het geleden verlies). Zodra de eerste concrete gegevens gunstig zijn tov Corona kan het snel omhoog gaan. Vandaag verkoop ik 50 van mijn aandelenpakket. Verwacht dit weekend nieuws van WGO ivm situatie Corona in China. En dat kan nogal eens tegenvallen. Mbt Euronav, minder afname olie en doorpompende Oliearchen zal de bulkopslag goed doen.
  6. rrobin 22 januari 2021 14:52
    Klopt maar als de rates voor een langere tijd zo laag blijven kan het geduld bij de meeste beleggers op raken en zorgen voor een verkoop druk. Zeker nu weer meer landen in een lockdown zitten en de Engelse mutant zorgt ervoor dat dit nog even zo blijft. Waarschijnlijk kunnen we pas weer in het voorjaar wat meer gaan doen dus olie gebruiken.
  7. [verwijderd] 22 januari 2021 15:37
    quote:

    rrobin schreef op 22 januari 2021 14:16:

    Ik wacht nog even tot de koers rond de 6 euro staat. Q4 resultaten komen eraan die niet erg positief zijn door de lage rates, daarnaast wordt Q1 waarschijnlijk nog slechter. Verwacht daarom dat de koers nog ongeveer 10 a 15 procent gaat dalen.
    Het is in deze markt toch totaal irrelevant of de cijfers goed of slecht zijn. Het enige relevante is of ze beter of slechter zijn dan verwacht door de 'analysten'.

    Als een bedrijf waardeloze cijfers haalt, maar iets minder waardeloos dan verwacht, dan zal het wel doorstijgen. Als het, zoals die olietankers hier, echt goede cijfers schrijft en schuldenbergen kan afbouwen etc, maar iets minder goed dan verwacht (Q2 vorig jaar), dan crasht het ineens.

    Beurs.. mr lage verwachtingen zijn dus positief. Hoe lager dit aandeel voor de kwartaalresultaten hoe beter.
  8. ComputerSaysNo 22 januari 2021 21:30
    quote:

    rrobin schreef op 22 januari 2021 14:52:

    Klopt maar als de rates voor een langere tijd zo laag blijven kan het geduld bij de meeste beleggers op raken en zorgen voor een verkoop druk. Zeker nu weer meer landen in een lockdown zitten en de Engelse mutant zorgt ervoor dat dit nog even zo blijft. Waarschijnlijk kunnen we pas weer in het voorjaar wat meer gaan doen dus olie gebruiken.
    Allemaal redenen om nu in te stappen tegen een "spotprijs" ;-)
    Euronav is één van de sterkste rederijen. De kleintjes en zwakkeren gaan naar de klote. Euronav en de andere sterke rederijen gaan profiteren van de uitdunning dus de aandeelhouders ook.
  9. belegger1981 23 januari 2021 07:08
    Wat ik niet goed begrijp is,je zou toch denken dat euronav profiteert van de coronacrisis ook.
    Als er geen verbruik is van olie en ze blijven oppompen dan word de stock op land toch overladen van de olie en moeten ze toch gaan stockeren op zee?
    Waarom denken sommigen onder jullie als de economie terug herpakt dat het goed is voor euronav?
    Als de economie terug draait is de eerste stock op zee toch die die er als eerste uitgaat omdat ze dan de schepen niet meer moeten betalen om te stockeren...
    Of ben ik mis?
    Alvast dank
  10. forum rang 7 €URO-Trader 23 januari 2021 11:03
    Koersen zijn simpel gezegd omlaag geshort. Is de gebruikelijke taktiek om laag in te slaan en bij goed nieuws of "verwachtingswaarde" omhoog te gaan. Euronav is financieel kapitaalkrachtig en ondanks de lage koers wordt er middels lopende kontrakten simpelweg geld verdient. De enige manier om niet te veel onder je GAK te komen staan is om een deel te verkopen bij opleving en weer in te slaan met -2% of meer. En de tijd van daling uit te zitten. Lager dan de €6 gaat de koers zeker niet zijn. Ok, een leuk pb is welkom.
  11. Vavli 23 januari 2021 11:33
    quote:

    belegger1981 schreef op 23 januari 2021 07:08:

    Wat ik niet goed begrijp is,je zou toch denken dat euronav profiteert van de coronacrisis ook.
    Als er geen verbruik is van olie en ze blijven oppompen dan word de stock op land toch overladen van de olie en moeten ze toch gaan stockeren op zee?
    Waarom denken sommigen onder jullie als de economie terug herpakt dat het goed is voor euronav?
    Als de economie terug draait is de eerste stock op zee toch die die er als eerste uitgaat omdat ze dan de schepen niet meer moeten betalen om te stockeren...
    Of ben ik mis?
    Alvast dank
    Ondanks Corona is er nog wel relatief veel olieverbruik en de oliepriducerende landen hebben hun productie beperkt en aangepast aan het lagere verbruik. De opslag op zee is dus niet zo enorm. Als de economie terug op volle toeren draait zal die opslag vrij snel verbruikt zijn. Belangrijkste is dat er voldoende oude tankers naar scrap gaan zodat er voor de tarieven een gunstiger evenwicht is tussen vraag en aanbod naar tankers.
    Op www.nat.bm vind je elke vrijdag een overzicht van de toestand ( ondermeer evolutie scrapping en nieuwe bestellingen van tankers)
  12. belegger1981 23 januari 2021 11:49
    quote:

    Vavli schreef op 23 januari 2021 11:33:

    [...]

    Ondanks Corona is er nog wel relatief veel olieverbruik en de oliepriducerende landen hebben hun productie beperkt en aangepast aan het lagere verbruik. De opslag op zee is dus niet zo enorm. Als de economie terug op volle toeren draait zal die opslag vrij snel verbruikt zijn. Belangrijkste is dat er voldoende oude tankers naar scrap gaan zodat er voor de tarieven een gunstiger evenwicht is tussen vraag en aanbod naar tankers.
    Op www.nat.bm vind je elke vrijdag een overzicht van de toestand ( ondermeer evolutie scrapping en nieuwe bestellingen van tankers)
    Kunnen we dan in de toekomst hogere koersen verwachten?
    Avast bedankt Vavli
  13. Vavli 23 januari 2021 15:28
    quote:

    belegger1981 schreef op 23 januari 2021 11:49:

    [...]

    Kunnen we dan in de toekomst hogere koersen verwachten?
    Avast bedankt Vavli
    Het staat absoluut vast dat de koers zal stijgen. En die zal stijgen zodra er een concreter perspectief is op hogere vrachttarieven. Zodra de vaccinatieprogramma’s bewijzen dat het aantal besmettingen begint af te nemen, verwacht ik dat Euronav aan een gestage stijging zal beginnen.
  14. belegger1981 23 januari 2021 20:22
    quote:

    Vavli schreef op 23 januari 2021 15:28:

    [...]

    Het staat absoluut vast dat de koers zal stijgen. En die zal stijgen zodra er een concreter perspectief is op hogere vrachttarieven. Zodra de vaccinatieprogramma’s bewijzen dat het aantal besmettingen begint af te nemen, verwacht ik dat Euronav aan een gestage stijging zal beginnen.
    Bedankt Vavli voor uw toelichting!
  15. forum rang 6 Tordan 24 januari 2021 10:24
    quote:

    Vavli schreef op 23 januari 2021 11:33:

    [...]

    Ondanks Corona is er nog wel relatief veel olieverbruik en de oliepriducerende landen hebben hun productie beperkt en aangepast aan het lagere verbruik. De opslag op zee is dus niet zo enorm. Als de economie terug op volle toeren draait zal die opslag vrij snel verbruikt zijn. Belangrijkste is dat er voldoende oude tankers naar scrap gaan zodat er voor de tarieven een gunstiger evenwicht is tussen vraag en aanbod naar tankers.
    Op www.nat.bm vind je elke vrijdag een overzicht van de toestand ( ondermeer evolutie scrapping en nieuwe bestellingen van tankers)
    Dank Vavli, hier hebben we wat aan. Zie nog niet erg veel naar de schroot gaan, maar dat kan nog komen inderdaad.
  16. [verwijderd] 24 januari 2021 22:16
    quote:

    lucky14 schreef op 24 januari 2021 10:24:

    [...]

    Dank Vavli, hier hebben we wat aan. Zie nog niet erg veel naar de schroot gaan, maar dat kan nog komen inderdaad.
    Als iedereen verwacht wat Vavli zeker weet, dan breng je je tankers zeker niet naar de schroot.

    Als je weet dat er hogere rates komen, dan wil je als bedrijf hier natuurlijk volop van profiteren.
    Dan zou nu bestaande schepen aankopen een veel betere strategie zijn.
  17. Tellen 25 januari 2021 11:34
    Bedankt voor de aandelen aan 6,59 ! Mss nog enkele maanden kabbelen alvorens te stijgen maar we hebben geduld...
19.519 Posts
Pagina: «« 1 ... 755 756 757 758 759 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.023
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.142
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.701
AMG 971 134.187
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.929
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.712
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.813
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441