Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX -7,46 911,80 -0,81%
  • DE40 0,00 22.999,15 0,00%
  • US500^ -52,58 5.611,78 -0,93%
  • US30^ -357,20 41.618,40 -0,85%
  • EUR/USD 0,00 1,0829 -0,26%
  • WTI -0,50 67,83 -0,73%
  • Gold spot -10,03 3.035,90 -0,33%

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 oktober 2020 21:40
    quote:

    appiehappie schreef op 31 oktober 2020 20:50:

    lijkt mij simpel... failliet laten gaan en de duurbetaalde piloten die terug willen komen betalen conform het business model van Ryan air... Klaar... moet toch eens afgelopen zijn met de belastingbetaler op te zadelen....
    Helemaal mee eens!
  2. Mojo 31 oktober 2020 21:43
    quote:

    gbakl schreef op 31 oktober 2020 20:21:

    [...]
    ,
    ik ben bang dat deze bijdrage een beetje ontspoort is ;O)
    Mits men een rondje om de kerk vliegt :)
  3. B...K 31 oktober 2020 22:09
    niet raar opkijken als er geen verandering komt voor maandag 9.00
    dat we een freeze krijgen tot 9.30.
    Mijn verwachting is dan een koers van 0.80 - 0.90
  4. BL93 31 oktober 2020 22:11
    quote:

    B...K schreef op 31 oktober 2020 22:09:

    niet raar opkijken als er geen verandering komt voor maandag 9.00
    dat we een freeze krijgen tot 9.30.
    Mijn verwachting is dan een koers van 0.80 - 0.90
    Vanwaar? Volgens mij is de koers gezamelijk van KLM & AirFrance.... of niet? AF krijgt wel deels steun van Macron, of niet?
  5. [verwijderd] 31 oktober 2020 22:11
    De handel zal niet failliet gaan. Gemakshalve vergeet men dat meer dan 55% van de omzet bij Air France vandaan komt en dat de Franse staat ook nog een vinger in de pap heeft van 14% van het uitstaande kapitaal. Idem voor de Nederlandse staat.

    Daarnaast vraag ik mij af of Hoekstra daadwerkelijk het functioneren van Schiphol op het spel wel zetten. Hier gaat om immers om meer dan alleen Air-France-KLM, maar om de werkgelegenheid in de hele regio.

    Tenslotte kan ik mij niet voorstellen dat de pilotenbond voet bij stuk zal blijven houden. Immers: geen baan of een baan die weliswaar minder oplevert dan voorheen maar nog steeds vele malen modaal. Per slot van rekening hebben de piloten ook studieschulden van minstens € 100.000 en zullen de meesten van hen ook een hypotheek om de nek hebben hangen.
  6. forum rang 9 Ron-tron system 31 oktober 2020 22:23
    Er gaat helemaal niks failliet de regering komt wel over de brug met gratis geld van de volgende corona ronde ecb,de gelddrukpers draait al en in december levert ze.
  7. > Greenhouse < 31 oktober 2020 22:51
    quote:

    Jan_1978 schreef op 31 oktober 2020 22:11:

    De handel zal niet failliet gaan. Gemakshalve vergeet men dat meer dan 55% van de omzet bij Air France vandaan komt en dat de Franse staat ook nog een vinger in de pap heeft van 14% van het uitstaande kapitaal. Idem voor de Nederlandse staat.

    Daarnaast vraag ik mij af of Hoekstra daadwerkelijk het functioneren van Schiphol op het spel wel zetten. Hier gaat om immers om meer dan alleen Air-France-KLM, maar om de werkgelegenheid in de hele regio.

    Tenslotte kan ik mij niet voorstellen dat de pilotenbond voet bij stuk zal blijven houden. Immers: geen baan of een baan die weliswaar minder oplevert dan voorheen maar nog steeds vele malen modaal. Per slot van rekening hebben de piloten ook studieschulden van minstens € 100.000 en zullen de meesten van hen ook een hypotheek om de nek hebben hangen.
    Denk eens aan Fortis. De aandeelhouders krijgen geen cent meer.
  8. dramm 31 oktober 2020 22:52
    En de belastingbetaler mag er weer voor op draaien ,en dan te bedenken dat de piloten ook al leveren ze in nog meerdere keren modaal overhouden en wat houd het grond personeel over als ze nog werk hebben ,ze kunnen de piloten ook naar huis sturen 2 jaar ww en klaar.
  9. forum rang 9 Ron-tron system 31 oktober 2020 23:07
    quote:

    dramm schreef op 31 oktober 2020 22:52:

    En de belastingbetaler mag er weer voor op draaien ,en dan te bedenken dat de piloten ook al leveren ze in nog meerdere keren modaal overhouden en wat houd het grond personeel over als ze nog werk hebben ,ze kunnen de piloten ook naar huis sturen 2 jaar ww en klaar.
    Doen ze toch ook voor de 30000 eu ambtenaren in brussel en deze verdienen netto hetzelfde of iets meer dan de piloten dus ....
  10. [verwijderd] 31 oktober 2020 23:32
    Ik weet niet zeker of ik deze doemscenario's geloof.

    Het is misschien eerder een Brexit-achtig drama, waarbij iedereen met de voeten stampt, maar uiteindelijk een akkoord tot stand komt in extremis.

    Als alternatief kan ik me voorstellen (wild scenario maar het is een wilde crisis) dat Frankrijk een aanzienlijk aantal Nederlandse aandelen koopt in een noodsituatie.
    Op deze manier wordt KLM gesteund, spaart Hoekstra zijn reputatie en zijn de Nederlandse belastingbetalers wat opgelucht.

    (Ook deze ongegronde berichten over kwaadaardige Fransen die KLM proberen neer te halen, het Nederlandse personeel "besmetten" met hun ideeën, ook al is het gebrek aan gemeenschappelijke cultuur tussen beide entiteiten berucht... je zou je moeten schamen.)
  11. [verwijderd] 1 november 2020 01:28
    quote:

    dramm schreef op 31 oktober 2020 22:52:

    En de belastingbetaler mag er weer voor op draaien ,en dan te bedenken dat de piloten ook al leveren ze in nog meerdere keren modaal overhouden en wat houd het grond personeel over als ze nog werk hebben ,ze kunnen de piloten ook naar huis sturen 2 jaar ww en klaar.
    Waar draait de belastingbetaler precies voor op? Gaat iedereen hier er vanuit dat KLM (na een vaccin) failliet gaat...?

    Als KLM kan doen wat het deed, de wereld gaat weer open, dan kan KLM die lening (want dat is het) terugbetalen. Terugbetalen met rente.

    Het kan 'de belastingbetaler' dus net zo goed iets opleveren.

  12. rightright 1 november 2020 02:33
    Net met KLM vanuit Amsterdam naar Mexico gevlogen. Vliegtuig zat toch wel 70% vol. Was wel een kleine waren 3X3 zitplaatsen. AirFrance was 35% goedkoper en ging via Parijs naar Cancun en die was bijna helemaal volgeboekt. Het was ook wel handig dat KLM heel veel reliefvluchten wereldwijd liet vliegen, hebben mij daarmee ook mee naar huis kunnen brengen.

    Moeten ze nu niet failliet gaan, heb ik niets meer aan mijn retour. Had juist KLM gekocht omdat ik denk dat Frankrijk of Nederland wel gaat storten. Denk ik nog steeds.

    Lekker rustig op Schiphol. Hele pieren afgesloten, enkele restaurantjes dicht, bij aankomt op vliegveld viel al op dat er nagenoeg geen verkeer was om mensen af te zetten.
  13. Vhtechniek 1 november 2020 07:29
    quote:

    Midweekhandelaar schreef op 31 oktober 2020 23:09:

    War zijn eigenlijk de argumenten om nog steeds aandelen klm te hebben?
    Be fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful.

    Werkt alleen als je ze morgen pas koopt, zoals ik van plan ben.
  14. mjmj 1 november 2020 10:34
    Piloten verleiden tot variabele beloning met aandelen? KLM kan ze as maandag goedkoop inkopen met het overheidsgeld.
  15. Mojo 1 november 2020 10:39
    quote:

    Rubels schreef op 31 oktober 2020 22:51:

    [...]

    Denk eens aan Fortis. De aandeelhouders krijgen geen cent meer.
    Ken de feiten. De aandeelhouders hebben 1,9 miljard terug gekregen van Ageas.
  16. forum rang 5 gbakl 1 november 2020 11:08
    quote:

    Mojo schreef op 1 november 2020 10:39:

    [...]

    Ken de feiten. De aandeelhouders hebben 1,9 miljard terug gekregen van Ageas.
    .
    inderdaad en helaas, helaas er wordt uit pure frustratie of uit vermeende verontwaardiging vaak
    maar wat geroepen zonder enige kennis vd feiten of ernstiger nog zonder zich
    aan de feiten te storen.

    dit AF/KLM forum is daar dan ook helemaal geen uitzondering op en trekt soms
    argeloze roeptoeters die even denken hun punt te moeten maken.

    misschien lucht het op...
  17. forum rang 4 marktwaarde 1 november 2020 11:17
    Het maatschappelijke draagvlak voor de staatsteun is zo ongeveer volledig aan het wegvallen. Maar ik zat te denken, waarom de club gewoon niet failliet laten en gaan en dan doorstarten tegen meer marktconforme salarissen voor de piloten? En dan ook gelijk KLM losmaken van Air France. 2 vliegen in 1 klap.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.104
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.061
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.826
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.802
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.035
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.901
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.348
Air France - KLM 1.025 35.263
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.175
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.728
AMG 971 134.217
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 495
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.047
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.798
Arcelor Mittal 2.034 320.934
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.350
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.594
ASML 1.766 109.779
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.828
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.444