Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX 0,00 913,97 0,00%
  • DE40 +226,13 23.380,70 +0,98%
  • US500^ -4,37 5.611,83 -0,08%
  • US30^ -12,20 41.564,60 -0,03%
  • EUR/USD -0,01 1,0882 -0,54%
  • WTI -0,10 66,43 -0,15%
  • Gold spot +4,89 3.039,23 +0,16%

PostNL juli

1.280 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 64 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Erik9400 10 juli 2017 07:33
    In buitengebieden moet postnl gewoon centraal post breng en ophaal punt maken (b.v. Bij supermarkt) je krijgt dan SMS als je post hebt. En nog steeds is het bij postnl niet mogelijk om bij de eerste aanbieding te kiezen waar pakket naar toe moet: duur en zeer klantonvriendelijk
  2. [verwijderd] 10 juli 2017 08:02
    quote:

    Onderbouwer schreef op 10 juli 2017 07:43:

    "Postmarkt in de knel"

    Laatste maand boven de €4.

    Zoals ik al voorspelde. Terug naar €3.70
    Ha ha...

    Een goede verstaander ziet dat Kamp de publieke opinie voorbereid op het intrekken van de concurrentie op de NL postmarkt. Eindelijk gaat hij aan de slag met het WIK-rapport...

    Er wordt een probleem gecreëerd en straks is de overname van SANDD de logische oplossing waardoor de postzegel minder hoeft te stijgen... iedereen blij...
  3. [verwijderd] 10 juli 2017 08:22
    quote:

    artm schreef op 10 juli 2017 08:17:

    Kortom, we zijn royaal genaaid door Kamp rondom bPost..
    Hij maakt het juist nu goed...

    Door concurrentie van SANDD te verwijderen wordt het de komende jaren beter voor PostNL. Dit is een tussenstap om deze maatregel te kunnen nemen. Zo wordt het 'logisch'...

    Zou me ook niet verbazen als er al een voorwaardelijke deal met SANDD is gesloten.
  4. [verwijderd] 10 juli 2017 08:48
    quote:

    Smakkie schreef op 10 juli 2017 03:12:

    www.volkskrant.nl/economie/postmarkt-...

    Wat doet dit me de koers?
    Uiteindelijk niet zo gek veel denk ik, want Kamp schuift een beslissing door naar zijn opvolger in het nieuwe kabinet. In zekere zin bevat het nieuws eigenlijk helemaal geen nieuws... dus de onduidelijkheid over de toekomst van de postmarkt duurt voort.

    Situatie lijkt op dit vlak ook komende maanden onveranderd te blijven, afwachten of we aan het eind van de zomer wellicht al wel een nieuw kabinet hebben.
  5. [verwijderd] 10 juli 2017 08:55
    quote:

    Accuboor schreef op 10 juli 2017 08:02:

    [...]
    Ha ha...

    Een goede verstaander ziet dat Kamp de publieke opinie voorbereid op het intrekken van de concurrentie op de NL postmarkt. Eindelijk gaat hij aan de slag met het WIK-rapport...

    Er wordt een probleem gecreëerd en straks is de overname van SANDD de logische oplossing waardoor de postzegel minder hoeft te stijgen... iedereen blij...
    Zou zo maar kunnen, want een overname van Sandd lijkt de eenvoudigste oplossing om te voorkomen dat de bende in de toekomst nog groter gaat worden.

    (PostNL wilde anderhalf jaar geleden immers Sandd al overnemen, en er zijn geen signalen geweest dat de investeerders in Sandd hier geen oren naar zouden hebben... het was Kamp zelf die er een stokje voor stak door te stellen dat hij de markt eerst wilde onderzoeken; PostNL wacht dus eigenlijk al anderhalf jaar op een definitief besluit, het blijft onduidelijk of het besluit wel komend half jaar mag worden verwacht want komende 2 a 3 maanden lijkt er zowiezo niets te gaan gebeuren... behalve dat Sandd wellicht al vast financiël in haar hemd wordt gezet via een boete omdat het zich niet aan de wet houd t.a.v. de vaste arbeidscontracten)
  6. forum rang 4 alida1 10 juli 2017 09:01
    Hoofdstuk 5 | Conclusies en vervolg
    toekomstige inrichting postmarkt
    De postmarkt is op een kruispunt beland. Het belang van post is
    tanende, zowel voor consumenten als zakelijke gebruikers. Het
    huidige beschermingsniveau dat wordt verzekerd door de UPD is
    door de sterke krimp niet meer houdbaar en de postmarkt zal zo
    rond 2030 waarschijnlijk niet meer als losstaande markt bestaan.
    Deze constateringen worden ingegeven door de aanhoudende
    krimp die ervoor zorgt dat er een strijdigheid ontstaat tussen de
    twee doelen die de overheid steeds heeft beoogd te behalen op de
    postmarkt. Enerzijds bescherming van de consument via de UPD
    en anderzijds het behartigen van de belangen van de zakelijke
    gebruiker door het stimuleren van concurrentie. Door de sterke
    volumekrimp verschraalt de basis waarover kosten van de UPD
    kunnen worden omgeslagen. Betaalbaarheid van de UPD komt
    hierdoor onder druk te staan.
    Deze analyse lijkt erop te wijzen dat versmalling van de UPD en
    stelselaanpassingen serieus overwogen moeten worden om de
    beschikbaarheid en betaalbaarheid van de post voor bepaalde
    groepen op langere termijn te kunnen verzekeren. Kleine
    versoberingen zijn niet genoeg om de houdbaarheid van de UPD
    op termijn te borgen. Op de korte termijn is een aantal opties
    geïdentificeerd die de houdbaarheid van de UPD kunnen ondersteunen,
    rekening houdend met het belang van bedrijven.
    Concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet kan als leidraad
    dienen. Zo kunnen schaalvoordelen beter worden benut, inefficiënte
    verdubbeling van kosten worden voorkomen en de baten
    van marktwerking worden benut waar dat kan. Diverse beleidsopties
    kunnen hiervoor zorgen, zoals een vorm van (regionaal)
    aanbesteden, concessies of samenwerking.
    Op de langere termijn, na 2025, zal de postmarkt waarschijnlijk
    opgaan in een bredere bezorgmarkt. Er dient daarom nagedacht
    te worden hoe de omslag van een specifieke postmarkt naar een
    bredere bezorgmarkt gemaakt kan worden en hoe tijdens de
    transitie hiernaartoe de belangen van eindgebruikers, bedrijven en
    werknemers zo goed mogelijk kunnen worden geborgd.
    Nadenken over de route naar deze bredere bezorgmarkt vanuit de
    huidige situatie op de postmarkt is pas mogelijk als duidelijk is
    welke rol post in de toekomst nog zal spelen en welke vorm van
    bescherming daarbij van de overheid is gewenst. Een herijking van
    de publieke belangen om te bepalen voor welke groepen in de
    samenleving er op het gebied van postvoorziening nog bescherming
    nodig is, en de daarbij behorende afbakening van de UPD, is
    nodig. Van daaruit kunnen de bijbehorende consequenties voor de
    marktordening en het transitiepad naar meer structurele stelselaanpassingen
    worden bepaald. Ook kunnen kleinere vraagstukken
    die op korte termijn kunnen spelen steeds worden getoetst of
    deze in lijn zijn met de lange termijn ontwikkeling. Tijdens de
    transitiefase is het van belang dat mogelijke belemmeringen die
    convergentie in de weg kunnen staan, worden weggenomen.
    Verschillen in regelgeving tussen verschillende markten kunnen
    beslissingen teveel sturen, waardoor mogelijk een suboptimale
    situatie wordt bereikt. Daarnaast is het van belang dat de transitie
    op de postmarkt geleidelijk verloopt met het oog op de
    werkgelegenheid.
    De keuze voor de gewenste omvang voor de UPD van de toekomst,
    de uitvoering daarvan en uiteindelijk politieke besluitvorming
    daarover ligt bij een nieuw kabinet. Deze analyse biedt de basis
    om snel te kunnen starten met de uitwerking van een definitieve
    beleidsrichting. Snelheid is belangrijk in het licht van de voortgaande
    krimp op de postmarkt en de druk die dit met zich
    meebrengt op de markt. Marktpartijen hebben reguleringszekerheid
    nodig om zich tijdig aan te kunnen passen aan de marktontwikkelingen.
    Daarbij komt dat de uitkomsten van de beleidsafwegingen
    van een nieuw kabinet dienen te worden ingepast in
    (Europese) regelgeving en operationele processen van bedrijven.
    De onderhandelingen over de herziening van de Postrichtlijn
    zullen naar verwachting in 2020 beginnen, maar de voorbereiding
    gaat naar verwachting in 2018 al van start. De discussie over de
    Nederlandse inbreng dient daarom tijdig te worden gestart.
  7. Geefgas 10 juli 2017 09:29
    Vandaag zal koers wat opveren. Nieuwe aandacht voor aandeel geeft altijd wat extra kopers. Verder zal op korte termijn dit nieuws weinig brengen. Het is meer van hetzelfde, en geen concrete besluitvorming. was ook niet te verwachten van een demissionair minister. (en een minister die sowieso zowel Nederland als de aandeelhouders niets dan problemen heeft opgeleverd).
  8. Geefgas 10 juli 2017 09:46
    blijkbaar waren er toch partijen nog aan het wachten op deze bevestiging. Mijn inziens was het al sinds de blokkade van de overname al zo klaar als klontje dat politiek nog wel iets ging doen ten favure van PostNL. Maar goed dat is blijkbaar toch nieuws voor sommige partijen.

    Wellicht gaan we nu eindelijk langzaam de onderwaardering eruit halen.
  9. Geefgas 10 juli 2017 09:49
    quote:

    Onderbouwer schreef op 10 juli 2017 07:43:

    "Postmarkt in de knel"

    Laatste maand boven de €4.

    Zoals ik al voorspelde. Terug naar €3.70
    .. :-)
  10. [verwijderd] 10 juli 2017 09:51
    quote:

    Geefgas schreef op 10 juli 2017 09:49:

    [...]

    Hihi .. :-)
    Wat een prachtmoment om te verkopen.

    Ik zal even het rekensommetje maken: Duurdere postzegels + minder bezorgdagen is een FORSE DALING van de post.

1.280 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 64 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.005
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.819
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.793
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.256
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.135
Allfunds Group 4 1.515
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.682
AMG 971 134.179
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.036
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.916
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.579
ASML 1.766 109.681
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.776
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439