Beurs.nl monitor iconMarkt Monitor
  • AEX +8,78 922,75 +0,96%
  • DE40 0,00 23.380,70 0,00%
  • US500^ +84,78 5.700,98 +1,51%
  • US30^ +538,90 42.115,70 +1,30%
  • EUR/USD 0,00 1,0904 -0,34%
  • WTI +0,45 66,98 +0,68%
  • Gold spot +12,49 3.046,83 +0,41%

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 closer 13 juni 2017 12:19
    Tijd: 13-6-2017 12:02

    quote:

    closer schreef op 13 juni 2017 12:02:

    Hopelijk blijft Robertjan nog even weg.
  2. Dokus 13 juni 2017 12:20
    quote:

    groeibriljant schreef op 13 juni 2017 12:04:

    [...]

    REM/ROADBOOK is een goedkope variant op het veel robuustere en nauwkeurigere roadDNA.(roadDNA was er toch echt eerder en TomTom heeft jaren geleden al een REM/SLAM-laag gemaakt en die vervolgens in de prullenbak gegooid omdat de kwaliteit van REM/SLAM te beperkt is)

    RSS is de uitbreiding van roadDNA naar slecht weer en goedkoper onderhoud via de crowd. Plus de uitbreiding naar concurrerende maps en China.
    volgens mij is betrouwbaarheid van REM/SLAM prima. Alleen is het onderhouden van de datapunten een drama. Roaddna kent duizenden datapunten op een vierkantemeter. Als bijvoorbeeld een boom omgekapt wordt dan blijven er nog genoeg datapunten over voor een nauwkeurige positiebepaling. Daarom is Roaddna zo robuust, het hoeft niet realtime geupdate te worden.

    REM/SLAM heeft dat niet. het onderhoud daarvan vraag veel meer realtime udpates

  3. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 13 juni 2017 12:21
    quote:

    Hik schreef op 13 juni 2017 11:56:

    [...]
    Zo lees ik het toch echt op de websites van HERE en TomTom.
    Het zal dan uiteraard gaan om de meest dynamische gegevenslaag. Alles wat min of meer statisch is (zo zie ik localisatie; er zal niet iedere dag een update komen in jouw regio waardoor ineens de positionering van jou auto niet meer deugt) hoeft natuurlijk niet ge-update te worden.
    OK, zo snap ik het.
  4. [verwijderd] 13 juni 2017 12:31
    quote:

    Topper schreef op 13 juni 2017 12:17:

    Tijd: 13-6-2017 12:01:01
    Koers: 8,951
    Hoog: 8,965
    Laag: 8,898
    Volume: 157.017
    En daarvoor nog order van 22k

    Volume klopt bij lange na niet...is bijna 700000
  5. PatrickH82 13 juni 2017 12:34
    Tim Cook bevestigt dat Apple aan autonome auto's werkt
    Foto: Getty Images
    Gepubliceerd: 13-06-17 12:21
    Laatste update: 13-06-17 12:23
    Deel
    Apple-directeur Tim Cook heeft voor het eerst bevestigt dat zijn bedrijf aan autonome auto’s werkt.
    "We focussen ons op autonome systemen", zei Cook in een interview met Bloomberg Television. Of dat uiteindelijk ook resulteert in een eigen zelfrijdende auto, wilde de topman niet zeggen.

    Cook zei onder meer dat Apple de technologie als "erg belangrijk" ziet. "We zien het als de moeder van alle kunstmatige intelligentieprojecten. Het is waarschijnlijk een van de moeilijkste kunstmatige-intelligentieprojecten om aan te werken."

    De zelfrijdende auto van Apple is al sinds 2015 een publiek geheim. In eerste instantie zou het bedrijf gewerkt hebben aan een eigen auto, maar vorig jaar werd naar verluidt besloten om de focus op de onderliggende technologie te leggen.

    In april wist Apple een vergunning te krijgen in Californië om drie verschillende zelfrijdende auto’s te testen. Zeker zes auto’s hebben minstens een jaar lang de technologie op de openbare wegen rond San Francisco getest, stellen ingewijden tegenover Bloomberg. Apple wilde hier niet op reageren.
  6. [verwijderd] 13 juni 2017 12:39
    TT is gewoon cafetariamodel:
    Neemt u maar wat u wilt..HERE ook? ja hoor , u mag ook alleen de saus of via Bosch!

    Maar de markt snapt het niet ? Heel vreemd, iedereen zou toch lyrisch moeten zijn of eerst zien dan geloven..? Vandaar dat TT met eigen auto gaat demonstreren? Tesla duurt te lang..zijn te eigenwijs?

    Maar wanneer gaat Bosch dan participeren..? Is dat niet te beredeneren

  7. [verwijderd] 13 juni 2017 12:47
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 juni 2017 10:18:

    [...]
    Wil nog even op deze discussie van gisteren terugkomen.
    Ik denk dat je dat twitter-antwoord van Bosch vooral commercieel moet lezen. Dwz. dat ze bij de toekomstige levering van het RRS-systeem en de bijbehorende hardware aan oem's van niemand afhankelijk zijn.

    Dat TT bij de ontwikkeling van het systeem betrokken is (en dat vermoedelijk ook nog wel even zal blijven) wordt door beide partijen bijna van de daken geschreeuwd en staat m.i. vast. Dit nog naast de expliciet genoemde rol van TT bij het opnemen van de RRS laag in hun HD maps.

    Dat TT hier linksom of rechtsom aan zal gaan verdienen lijkt me ook meer dan plausibel. Hoe precies, wanneer en hoeveel, weet TT vermoedelijk zelf nog niet. Wat de samenwerking met Bosch betreft, ik kan me voorstellen dat de 'technische' verstandhouding en het onderlinge vertrouwen zó goed is dat e.e.a. nog niet tot in detail in harde juridische contracten is vastgelegd.

    Dat gezegd hebbende, ben ik het met je eens dat TT bij dit soort ontwikkelingen zeer slecht communiceert, als ze het al doen. En meestal in onnodig vage taal.
    Ik waardeer je inspanningen richting IR, maar ik vrees dat het bij deze dingen trekken aan een dood paard is. Enfin, bij gebrek aan goede info vanuit TT zelf moeten we vaak zelf dingen gaan interpreteren en deduceren.

    TomTom zal er erg goed aan verdienen omdat RadarRS in de praktijk met RoadDNA zal werken vanwege redundancy = safety.

    Wie er goed communiceert is de landelijke media; deze week leuk artikel over de grote voordelen van RoadDNA + RadarRS, het 'inkapselen van OEM's door TomTom en Bosch en welke OEM's dat zijn. Ik denk zomaar Ford, GM, Chrysler en Toyota.

    Journalist baalt ervan dat hij zelf niet mag kopen: 'dit is volgens mij echt het moment om te kopen'.
  8. [verwijderd] 13 juni 2017 13:04
    quote:

    Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 13 juni 2017 12:54:

    [...]

    Deze week is niet duidelijk voor je? Wait and see.
    TT is al jaren niet duidelijk..!
    Wanneer deze week ?

    ABN en Kepler gaan ook nog op visite bij TT

    Kepler zet af en toe hele hoge doelen bij aandelen, zie OCI en nu AM !
  9. [verwijderd] 13 juni 2017 13:04
    quote:

    Dokus_ schreef op 13 juni 2017 12:20:

    [...]

    volgens mij is betrouwbaarheid van REM/SLAM prima. Alleen is het onderhouden van de datapunten een drama. Roaddna kent duizenden datapunten op een vierkantemeter. Als bijvoorbeeld een boom omgekapt wordt dan blijven er nog genoeg datapunten over voor een nauwkeurige positiebepaling. Daarom is Roaddna zo robuust, het hoeft niet realtime geupdate te worden.

    REM/SLAM heeft dat niet. het onderhoud daarvan vraag veel meer realtime udpates

    De twee redenen waarom SLAM een mindere kwaliteit heeft dan roadDNA en/of RRS zijn:

    -de camera is minder nauwkeurig dan lidar en radar;
    -de technologie van SLAM is per definitie onnauwkeurig.

    Verder heeft Mobileye nog niets werkends. Zelfs geen demo. Sashua klaagde onlangs tijdens een presentatie bij Bosch nog dat de 3D jongens uit Sillicon Valley het maar makkelijk hadden met hun demo's. Een zeer opvallende uitspraak. Zit het bij de ontwikkeling van het relatief technisch eenvoudige REM dan toch tegen? Of lopen ze tegen dezelfde kwaliteitsbeperkingen aan als waartegen TomTom jaren geleden al aanliep? (TomTom had al een SLAM-laag ontwikkeld en koos vervolgens voor de ontwikkeling van roadDNA omdat SLAM te beperkt was)

    Wat ik verder meer dan opvallend vind aan de ontwikkeling van REM/SLAM is dat Sashua riep dat Sillicon Valley met hun 3D het fout ziet en alleen hij met 2D de oplossing heeft. Lijkt mij volstrekte kul!
    En hij had het eerst over HD-maps van Mobileye maar nu opeens weer over light-maps. Lijkt mij dus ook een slecht aftreksel van de hoogwaardige HD-maps.
  10. [verwijderd] 13 juni 2017 13:08
    quote:

    Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 13 juni 2017 12:47:

    [...]
    TomTom zal er erg goed aan verdienen omdat RadarRS in de praktijk met RoadDNA zal werken vanwege redundancy = safety.

    Wie er goed communiceert is de landelijke media; deze week leuk artikel over de grote voordelen van RoadDNA + RadarRS, het 'inkapselen van OEM's door TomTom en Bosch en welke OEM's dat zijn. Ik denk zomaar Ford, GM, Chrysler en Toyota.

    Journalist baalt ervan dat hij zelf niet mag kopen: 'dit is volgens mij echt het moment om te kopen'.
    Ik ben benieuwd, Jelle. We zullen het toch van dit soort initiatieven moeten hebben. De brede markt snapt echt geen bal van TomTom en dat is volledig te wijten aan die (al dan niet bewuste?) mist rond het fonds.

    Koersverloop laatste uur ook weer bizar.
  11. [verwijderd] 13 juni 2017 13:19
    quote:

    xynix schreef op 13 juni 2017 13:08:

    [...]
    Ik ben benieuwd, Jelle. We zullen het toch van dit soort initiatieven moeten hebben. De brede markt snapt echt geen bal van TomTom en dat is volledig te wijten aan die (al dan niet bewuste?) mist rond het fonds.

    Koersverloop laatste uur ook weer bizar.
    Koers wordt al tijden gemanipuleerd. Zie je vrijwel altijd bij bedrijven waar iets groots staat te gebeuren.
    Hopelijk is het slechts een deelneming want met het door Goddijn verwachte marktaandeel van 50% in 2020 kan de koers tzt met gemak door de grens van 100 euro (HERE verwacht te groeien naar 6-7 miljard omzet rond 2025; marktanalisten verwachten een groei van HD-maps van nu nihil naar >15 miljard in 2025).
  12. [verwijderd] 13 juni 2017 13:23
    quote:

    PatrickH82 schreef op 13 juni 2017 12:34:

    Tim Cook bevestigt dat Apple aan autonome auto's werkt
    Foto: Getty Images
    Gepubliceerd: 13-06-17 12:21
    Laatste update: 13-06-17 12:23
    Deel
    Apple-directeur Tim Cook heeft voor het eerst bevestigt dat zijn bedrijf aan autonome auto’s werkt.
    "We focussen ons op autonome systemen", zei Cook in een interview met Bloomberg Television. Of dat uiteindelijk ook resulteert in een eigen zelfrijdende auto, wilde de topman niet zeggen.

    Cook zei onder meer dat Apple de technologie als "erg belangrijk" ziet. "We zien het als de moeder van alle kunstmatige intelligentieprojecten. Het is waarschijnlijk een van de moeilijkste kunstmatige-intelligentieprojecten om aan te werken."

    De zelfrijdende auto van Apple is al sinds 2015 een publiek geheim. In eerste instantie zou het bedrijf gewerkt hebben aan een eigen auto, maar vorig jaar werd naar verluidt besloten om de focus op de onderliggende technologie te leggen.

    In april wist Apple een vergunning te krijgen in Californië om drie verschillende zelfrijdende auto’s te testen. Zeker zes auto’s hebben minstens een jaar lang de technologie op de openbare wegen rond San Francisco getest, stellen ingewijden tegenover Bloomberg. Apple wilde hier niet op reageren.
    Dit lijkt me een zeer belangrijk stukje nieuws, hier ook nog een linkje: www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

    Dat Apple en TT samenwerken is natuurlijk al langer bekend. Dat Apple nu ook officieel aangeeft te werken aan SDC lijkt me belangrijk nieuws. Hopelijk binnenkort een persbericht over de samenwerking TT+Apple aan dit project. Dat zal de koers wel een mooie boost kunnen geven!
  13. [verwijderd] 13 juni 2017 13:24
    Groeibriljant heeft zijn gebruikersnaam alvast niet gestolen! :-)

    Echt waar, als de koers OOIT de 200 € aantikt trakteer ik je op een vat bier.
    (spijtig genoeg lig ik dan misschien al onder de zoden... :-))
  14. flatliner 13 juni 2017 13:27
    Ik denk dat de markt niet kan inschatten wat TT hier op enig moment aan knaken uit gaat halen. Als ze elk jaar net zoveel blijven investeren als oogsten schiet het nooit op. Onder aan de streep wordt er wat losgeld verdiend, ongeacht de grote klanten in automotive, marktaandeel in telematics, hoe hoog de marges ook zijn enzovoorts. Ik zie TT er nog wel voor aan alle technologie gratis weg te geven voor een betere wereld. Net zoals het poliovaccin dat nooit gepatenteerd is.
  15. [verwijderd] 13 juni 2017 13:34
    quote:

    notaris007 schreef op 13 juni 2017 13:24:

    Groeibriljant heeft zijn gebruikersnaam alvast niet gestolen! :-)

    Echt waar, als de koers OOIT de 200 € aantikt trakteer ik je op een vat bier.
    (spijtig genoeg lig ik dan misschien al onder de zoden... :-))
    Nog zo'n 5 jaar volhouden!

    40 euro kan echter al binnen 1 a 2 jaar. Dat is vooral afhankelijk van de deal met Tesla (alleen RSS+roadDNA of ook de HD-map). Zo'n deal brengt het aandeel snel naar 15 euro. Door de wereldwijde en permanente aandacht gaat het daarna in een stroomversnelling naar die 40 euro. De jaren daarna op basis van cijfers en groei naar de 100.

    Jelle heeft vorige week van TomTom begrepen dat ze daar verwachten dat de HD-maps en de SDC groter worden dan het navigatiekastje.

    Als ik lees dat GM, Ford en Toyota gaan overstappen naar TomTom, dan zit het meer dan goed met dat door Goddijn verwachte marktaandeel van 50% in 2020.
  16. [verwijderd] 13 juni 2017 13:39
    quote:

    notaris007 schreef op 13 juni 2017 13:24:

    Groeibriljant heeft zijn gebruikersnaam alvast niet gestolen! :-)

    Echt waar, als de koers OOIT de 200 € aantikt trakteer ik je op een vat bier.
    (spijtig genoeg lig ik dan misschien al onder de zoden... :-))
    Ik gooi er een kratje dom perignon tegen aan. 24 stuks.
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beurs.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.020
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.796
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.027
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.141
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.694
AMG 971 134.184
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.042
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.925
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.580
ASML 1.766 109.702
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.811
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.441